اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

برنامه‌ریزی ایران و عراق برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین

هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین به منظور برنامه‌ریزی بهتر ایران و عراق برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور رئیس ستاد مرکزی اربعین و اعضای این ستاد در عراق برگزار شد.

برنامه‌ریزی ایران و عراق برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین که با حضور نمایندگان و رؤسای کمیته‌های ستاد مرکزی، استانداران ایلام و خوزستان و سایر اعضای این ستاد در عراق برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسه هماهنگی بیشتر مسؤولان، بررسی انتظارات و ملاحظات کمیته‌های داخلی ستاد اربعین و برطرف کردن مشکلات و چالش‌های موجود تا حد امکان، همچنین مطرح شدن ملاحظات و انتظارات ستاد مستقر ایران در عراق و هم افزایی بیشتر دو طرف برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین سال جاری است.

فاصله زیادی با برپایی مطلوب پیاده‌روی اربعین داریم 

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی از نظر زیرساخت‌ها به شرایط قابل قبولی رسیده است اما باید سعی کنیم سال به سال کیفیت برگزاری مراسم اربعین حسینی را بالاتر ببریم، افزود: باید این موضوع را درنظر بگیریم که کارها تمام نشده است و فاصله زیادی با وضع مطلوب داریم و باید همان حرکت انقلابی و جهادی سال‌های اول برگزاری این مراسم را داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه برگزاری باشکوه مراسم اربعین برای ملت ایران و عراق بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: باید از وقوع اتفاقاتی که می‌تواند فرصتی به دست مخالفان این مراسم و دشمنان دهد، جلوگیری کنیم؛ بر همین اساس باید سعی کنیم همدلی، وحدت و هماهنگی بیشتری در اجرای مراسم میان ملت ایران و عراق صورت گیرد. همچنین اصرار داریم که از افتخار میزبانی این مراسم که متعلق به مردم عراق است، صیانت کنیم.

وی افزود: با اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته مراسم اربعین امسال باشکوه‌تر و بهتر از سال گذشته برگزار خواهد شد.

فرصت‌ها و تهدیدات اربعین ۹۶ بررسی شده است

در ادامه این جلسه، شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اقدامات یک سال گذشته ستاد مرکزی اربعین گفت: پس از پایان مراسم اربعین حسینی سال گذشته، ستاد مرکزی جلسات خود را آغاز کرد. نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدیدات مراسم سال ۹۶ بررسی شد که ضعف‌ها و تهدیدات نسبت به سال ۹۴ و سال ۹۵ بسیار کاهش یافته بود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: در همین راستا دستورالعمل مدیریت و ساماندهی مراسم اربعین ۹۷ به کمیته‌ها ابلاغ شده و امسال از توان فرمانداران نیز به صورت روش‌مندی در برگزاری مراسم بهره خواهیم برد.

وی افزود: انتظارات کشور عراق از طریق سفیر ایران در عراق و سرکنسولگری ها منعکس و برنامه‌ریزی‌های لازم در قالب کمیته‌های مربوطه انجام خواهد شد.

امیدوارم اربعین ۹۷ بهتر از گذشته برگزار شود

همچنین مسجدی سفیر ایران در بغداد در این نشست اظهار کرد: جلسات هماهنگی در عراق از ماه رمضان آغاز شده است و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جلسه ستاد اربعین در عراق نیز با حضور مسئولان و استاندار کربلا برگزار و هماهنگی لازم انجام شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز مشکل خاصی نداشته باشیم و مراسم اربعین را بهتر از سال گذشته برگزار کنیم.

 گفتنی است در این جلسه استانداران حاضر، روسای کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین و همچنین نمایندگان ستاد مستقر ایران در عراق به بیان دیدگاه‌ها، انتظارات و مشکلات حوزه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول