اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

محمدرضا سرشار فیلمنامه انیمیشن «شهرزاد دختر شرقی» را نوشت

محمدرضا سرشار از نویسندگان کشور گفت: نگارش فیلمنامه مجموعه‌ پویانماییِ «شهرزاد دختر شرقی» در ۵۲ قسمت با موفقیت به پایان رسید و طرح آن در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت شد.

محمدرضا سرشار فیلمنامه انیمیشن «شهرزاد دختر شرقی» را نوشت

محمدرضا سرشار در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره تازه‌ترین اثر خود ابراز داشت: به فضل الهی سرانجام نگارش فیلمنامه مجموعه‌ پویانماییِ «شهرزاد دختر شرقی» در ۵۲ قسمت _هر قسمت 12 دقیقه (در مجموع 624 دقیقه)_ با موفقیت به پایان رسید و طرح آن در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت شد.

وی افزود: این فیلمنامه در گروه «پویانگاران فردا» به سرپرستی بنده و همت بیش از ۱۰ نویسنده جوان و متعهد نوشته شده است. این افراد عبارتند از معصومه عربخانی، شیرین حمزه، رقیه ذاکری، فاطمه فدایی، مرضیه شاکری، آزاده بهرامی، زهرا ذاکری نسب، رقیه مهری، نعیمه شکوهی، سهیلا سردای، هدی میرروستا و شهره بهرامی؛ که اکثرا در نگارش فیلمنامه مجموعه 92 قسمتی موفقِ «بچه‌های ساختمان‌گلها» (حسنا کوچولو) که 52 قسمت آن از شبکه نهال سیما برای خردسالان پخش شد مشارکت داشتند.

این نویسنده با بیان اینکه مخاطبان «شهرزاد دختر شرقی»، کودکان سال‌های اول دبستان (کلاسهای اول، دوم و سوم) هستند، تصریح کرد: فضای نو، قصه‌های بدیع و جذاب، تعلیق کافی، توجه به جذابیت‌های لازم برای گروه سنی مخاطب، رعایت نکات تربیتی، و تلاش برای الگوسازی جهت شکل گیری یک عروسک ملی، از نقاط قوت این فیلمنامه هستند.

به گفته وی، ثمره بیش از یک سال تلاش مداوم نویسندگان و سرپرست این مجموعه، معرفی الگویی به نام شهرزاد است. شهرزاد با دارابودن نمادهایی شرقی، دختری شاد، مهربان، زیبا و توانمند است که با درایت و تلاش خود به اهدافش می‌رسد. او در بستر خانواده‌ای رشد کرده است که با وجود مواجهه با مشکلات غیرمنتظره، زندگی شاد و سالمی دارند و سبک زندگی ایرانی-اسلامی در جزء‌جزء رفتارهای آنها نمایان است.

وی اظهار داشت: شخصیت‌های این مجموعه نمایندگانی از سفیدپوستان، سیاه‌پوستان، سرخپوستان، زردپوستان، و دیگر مردمان آسیایی هستند، که در فضایی جذاب و تخیلی با هم زندگی می‌کنند. آنها دشمن مشترکی دارند که قصد نفوذ و تسلط بر اقتصاد و مهم‌تر از آن فضای تربیتی خانواده‌هایشان را دارد. نقش‌آفرینی شهرزاد، در معرفی و مقابله با دشمن مشترک، از وی یک قهرمان و الگوی دوست داشتنی و جذاب می‌سازد. امیدوارم که با ساخته شدن فیلم و پخش این مجموعه در آینده‌ای نزدیک، شاهد اتفاقی شیرین و امیدبخش در فضای پویانمایی کشورمان باشیم.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول