اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عربستان محاکمه مخفی مخالفان خود را آغاز کرده است

گروه فعالان حقوق بشر مخالف دولت عربستان از آغاز محاکمه مخفیانه چهره‌های برجسته مخالف رژیم آل سعود خبر داد.

عربستان محاکمه مخفی مخالفان خود را آغاز کرده است

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  رسانه انگلیسی به نقل از یک گروه فعالان حقوق بشری از آغاز محاکمه مخفیانه چهره‌های مخالف رژیم آل سعود خبر داد.

 به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور» مقام های آل سعود محاکمه‌ مخفیانه مخالفان خود از جمله روحانیان، اصحاب رسانه‌، فرهیختگان  و فعالان اجتماعی را آغاز کرده‌اند.

 گروه موسوم به «حمایت از زندانیان» فعال در شبکه‌‌های اجتماعی در حساب توئیتری خود با هشدار در این زمینه اعلام کرد: «اطمینان داریم که مقام‌های سعودی دادگاه‌های مخفی را برای تعدادی از بازداشت شدگان ماه سپتامبر شروع کرده‌اند. تاکنون، این محاکمه‌ها شامل انتقال یافتگان از زندان «ذهبان» به زندان «الحایر» و همچنین برخی چهره‌های رسانه‌ای - علمی بوده است.»

بر اساس این گزارش، فعالان حقوق بشری گفته‌اند بیم آن‌را دارند که رژیم آل سعود  زندانیان را تحت «قانون تروریسم» محکوم کرده و آن‌ها را به شرایط زندان طولانی مدت محکوم کند.  

عربستان سعودی در سپتامبر گذشته،  دستگیری‌های گسترده را علیه روشنفکران، فعالان حقوق بشر و محققان برجسته آغاز کرد. اقدامی که بسیاری بر این باورند به دستور   «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان برای از میان برداشتن مخالفان صورت گرفت.

این درحالی است که ده‌ها سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری از جمله سازمان دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل از مقام‌های سعودی خواسته‌اند تا بازداشت شدگان بلافاصله آزاد شوند و به آن‌ها اجازه داده شود با خانواده‌ها و وکلای خود تماس گیرند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول