اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

مديركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری:

بام ایران به‌عنوان شهر ملی نمد ثبت شد/ تولید سالانه 40 تن نمد در شهرکرد

مديركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: شهركرد به عنوان شهر ملی نمد ثبت شد.

بام ایران به‌عنوان شهر ملی نمد ثبت شد/ تولید سالانه 40 تن نمد در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد و به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری؛ بهمن عسگری گفت: در نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هنر دستی نمدمالی و قدمت دیرینه این هنر در استان، پرونده شهرکرد به‌عنوان شهر ملی نمد از سوی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بررسی و پس از تأیید اعضاء ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نمد استان دارای نشان یونسکو و نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی ایران است، افزود: درحال حاضر 250 کارگاه کوچک و 15 کارگاه بزرگ تولید نمد در استان با اشتغالزایی مستقیم برای 500 نفر فعال است.

وی با بیان اینکه سالانه 40 تن انواع محصولات نمدی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که قابلیت افزایش تا 50 تن را دارد، اضافه کرد: از این میزان تولید سالانه 15 تن برابر 250 هزار دلار تولیدات نمدی از استان به خارج کشور صادر می‌شود.

عسگری، تولید محصولات نمدی چهارمحال و بختیاری را به دو روش سنتی و نوین اعلام کرد و ادامه داد:‌ امروزه در بخش تولید نمدهای نوین به علت نوآوری و کاربردهای مختلف افزون بر 40 نوع محصول نمدی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت:‌ هنر نمدمالی به‌واسطه وجود دام فراوان و تولید پشم زیاد به عنوان ماده اولیه تولید این هنر دستی قدمت دیرینه و طولانی در استان دارد.

انتهای پیام/68027/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول