اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خبر داد

انبارهای احتكار زیر ذره‌بین سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان/ با متخلفان شوخی نداریم

مدیرکل دفتر نظارت بر تشکل‌ها و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: ستاد مبارزه با احتکار تشکیل شده و با کمک دستگاه‌ها نسبت به شناسايی انبارهای دارای كالاهای احتكار شده اقدام می‌كند.

انبارهای احتكار زیر ذره‌بین سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان/ با متخلفان شوخی نداریم

 به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مجید ارغنده‌پور ظهر امروز در سومین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان با اشاره به اینکه امروزه در دنیا به حقوق مصرف‌کنندگان اهمیت زیادی داده می‌شود اظهار کرد: در دین مبین اسلام و آیات قرآن کریم نیز به حمایت از حقوق مصرف‌کننده توجه ویژه‌ای شده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند از حقوق خود که حق‌الله است می‌گذرد اما از حق‌الناس نه گفت: حقوق مصرف‌کنندگان نیز حق‌الناس است و باید رعایت شود.

مدیرکل نظارت بر تشکل‌ها و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بیان اینکه پشتوانه اقتصاد ایران یک اقتصاد پوچ و توخالی نیست، ادامه داد: ما در صنایع مختلف، فولاد، پتروشیمی، مواد غذایی و صنایع دارویی حرف برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه وقتی اقتصادی حرف برای گفتن دارد تهی نیست گفت: در شهرستان ملایر در حال حاضر صنعت مبل و منبت و تولیدات کشاورزی حرف برای گفتن دارد.

ارغنده‌پور در ادامه با اشاره به اینکه همایش حقوق حمایت از مصرف‌کنندگان در چهار مقوله ارزیابی می‌شود گفت: مقوله کیفیت و خدمات قیمت‌گذاری و مباحث مالی بسیار مهم است.

وی به مباحث و مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از التهابات قیمت کالاها که از التهابات قیمت ارز و طلا نشات گرفته به مشکلات اقتصادی دامن زده است.

اجازه نداده‌ایم التهابات بر کالاهای اساسی تاثیر بگذارد

مدیرکل نظارت بر تشکل‌ها و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بیان اینکه ستادهای مربوط به تامین، تولید و توزیع کالا تشکیل شده که بر کالاهای اولویت‌دار و اساسی مردم نظارت می‌کند گفت: ما اجازه نداده‌ایم این التهابات بر کالاهای اساسی تاثیر بگذارد.

وی افزود: در مورد سایر کالاها به ویژه کالاهای دارای اولویت جلسات پیگیری مشکلات در استان‌ها با حضور استانداران تشکیل شده و هر کجا نقاط کور و مشکلی باشد پیگیری می‌کنیم.

ارغنده‌پور با اشاره به فشار روانی متاثر از ارز در کشور گفت: برای کالاهای اساسی قیمت ارز 3 هزار و 800 تومانی به طور ویژه از سوی دولت تأمین شد.

وی گفت: گروه دوم اولویت کالاهایی بود که برای تامین مواد اولیه واحدها و کارخانه‌ها مورد نیاز بود که جلساتی گذاشته شد که نیاز واحدها احصا شود و متناسب با ارز 4 هزار و 200 تومانی تامین شود.

 مدیرکل نظارت بر تشکل‌ها و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان افزود: اولو‌یت بعدی ارز بازار تبادل توافقی بود که در این زمینه برای کالاهایی که اولویت آنها ضروری نبوده و به فراخور اینکه در ایران تولید نمی‌شوند یا تولید آنها کم است و نیاز کارخانجات تولیدی هستند در گروه سوم دیده شده و ارز توافقی توسط بانک مرکزی شرایط آن در حال پایداری است.

وی افزود: کالاهای نوع چهارم کالاهایی است که به این نتیجه رسیدیم که لزومی به واردات آنها نیست و با اتکا بر تولید داخلی می‌توان آنها را تولید کرد و در این زمینه می‌توانیم از تولیدات داخل حمایت کنیم به همین خاطر برای کالاهای غیر ضروری محدودیت‌هایی گذاشته شد.

با کسانی که فعالیت خود را در شبکه فروش ثبت نکنند برخورد قانونی می‌شود

ارغنده‌پور با بیان اینکه در این فرایند و مشکلات گروهی هستند که کالای باکیفیت تولید می‌کنند که وظیفه داریم از آنها تقدیر کنیم، افزود: برخی نیز به دنبال نفع و سود خود هستند که قطعاً برای آنها هم برنامه داریم.

وی اضافه کرد: در این زمینه ستاد مبارزه با احتکار تشکیل شده و با کمک دستگاه‌ها نسبت به شناسایی انبارهای دارای کالاهای احتکار شده اقدام می‌کند.

مدیرکل نظارت بر تشکل‌ها و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان افزود: ما اعلام کرده‌ایم کسانی که از ارز دولتی در مقاطع قبلی استفاده کرده‌اند باید در سامانه 124 خوداظهاری کنند.

وی گفت: من از همین تریبون اعلام می‌کنم با کسانی که فعالیت خود را در شبکه فروش ثبت نکنند و به روال خارج از قانون کار کنند برخورد قانونی و تعزیراتی می‌شود.

ارغنده‌پور تأکید کرد: در عرصه نظارت به ویژه در حال حاضر توانمندی سازمان نظارت و صنعت و معدن بیشتر شده است اما مردم باید در این زمینه به ما کمک کنند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول