اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد

ارائه طرح‌های تشویقی جهت راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانگی/ نظارت بر مشاغل خانگی بیشتر شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ارائه طرح‌های تشویقی برای راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانگی اگر با نظارت دقیق انجام شود به اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری در جامعه کمک می کند.

ارائه طرح‌های تشویقی جهت راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانگی/ نظارت بر مشاغل خانگی بیشتر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدحمزه امینی، در رابطه با اختصاص اعتبار برای تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری اظهار داشت: ارائه طرح‌های تشویقی برای راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانگی اگر با نظارت دقیق انجام شود می‌تواند به اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری در جامعه کمک کند.  

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی افزود: موفق بودن طرح به نظارت دقیق بر ارائه وام و تسهیلات اینگونه طرح‌ها بستگی دارد تا به افرادی تعلق بگیرد که واقعاً به آن نیاز دارند و در صورت دریافت وام مطمئنا ً‌در مسیر توسعه شغلی خود حرکت خواهند.  

وی اشتغال خانگی را یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاوتی دانست و گفت: بسیاری از کشور‌ها مانند ژاپن و چین از این طریق توانستند بسیاری از بازار‌های جهان را تسخیر کنند.در کشور ما هم اگر نظارت دقیق و طرح ‌های تشویقی مناسب و در راستای تقویت مشاغل خانگی انجام شود می‌توانیم به موفقیت برسیم.

امینی با اشاره به طرح‌های تشویقی دیگری که می‌تواند به تقویت و توسعه مشاغل خانگی کمک کند، گفت: با برنامه ریزی هدفمند و نظارت دقیق می‌توانیم اوقات فراغت زنان خانگی و دانش ‌آموزان را با مشاغل خانگی و  تولیدات مختلف، همچون فرش‌بافی، گلدوزی، خیاطی و انواع صنایع دستی را ساماندهی کنیم، زنان خانه‌دار، دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند این گونه از مشاغل را در خانه فرا بگیرند و با خلاقیت و تنوع به کسب درآمد بپردازند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت برای حمایت از مشاغل خانگی می‌تواند وام‌هایی با بهره کم برای شاغلین در نظر بگیرد تا افراد بتوانند با دریافت وام، حرفه و شغل خودشان را گسترش دهند. اگر کالاهایی که توسط افراد در خانه تولید می‌شود، تنوع لازم و کیفیت مطلوبی داشته باشد به راحتی دیده می‌شوند و دیگر نیازی به بازاریابی ندارد.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول