اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سفرای ایران در افغانستان، پاکستان و مالی در کمیسیون امنیت ملی حضور یافتند/ تأکید مجلس بر تقویت دیپلماسی اقتصادی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور سفرای ایران در افغانستان، پاکستان و مالی در جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

سفرای ایران در افغانستان، پاکستان و مالی در کمیسیون امنیت ملی حضور یافتند/ تأکید مجلس بر تقویت دیپلماسی اقتصادی

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: نشست امروز کمیسیون امنیت ملی با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، پاکستان و مالی و سرکنسول‌گری‌های جمهوری اسلامی ایران در این دو کشور و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در طرابوزان ترکیه برگزار شد. 

وی افزود: در این جلسه که در ادامه نشست‌های کمیسیون با حضور رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف برگزار شد، گزارشی از آخرین تحولات کشور‌های ذکر شده و همچنین روابط جمهوری اسلامی ایران با این کشورها و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با این کشورها از سوی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران ارائه و متقابلاً نمایندگان عضو کمیسیون، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را پیرامون موارد فوق‌‌الذکر مطرح کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه این کشورها در سیاست خارجی جمهوری سالامی ایران و همچنین مناسبات همجواری جمهوری اسلامی ایران با آنها، توسعه هر چه بیشتر روابط با این کشورها مورد تأکید قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بهره‌برداری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود در روابط فی‌مابین، تقویت دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی عمومی از جمله همکاری پارلمانی، همکاری برای تقویت و تحکیم صلح و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم که جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته‌ای در این زمینه ایفا کرده است،  حمایت مجلس شورای اسلامی از تمهید زمینه‌های حقوقی توسعه روابط با این کشورها و تسریع در تصویب موافقت‌نامه در همکاری‌های فی‌مابین، در این نشست مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول