اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

«وارطان ساهاکیان» در آیین نکوداشت خود:

افتخار می‌کنم معلم دو نسل از موسیقی ایران هستم

وارطان ساهاکیان آهنگساز و مدرس پیشکسوت موسیقی کشورمان در آیین نکوداشت خود گفت: افتخار می‌کنم که معلم هستم و توانسته‌ام به سهم خود تربیت‌کننده دو تا سه نسل موسیقی این سرزمین باشم.

افتخار می‌کنم معلم دو نسل از موسیقی ایران هستم

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، آیین نکوداشت وارطان ساهاکیان آهنگساز و مدرس پیشکسوت موسیقی کشورمان دیشب نهم مرداد ماه ۱۳۹۷ توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت تهران برگزار شد.
در مراسم دیشب هنرمندان مختلف با اجراهای خود نکوداشت استاد وارطان ساهاکیان را گرامی داشتند و رنگ و بویی خاص به این محفل بخشیدند.

اجرای گروه کُر«اردیبهشت» به رهبری حمید عسگری ، پخش نماهنگ زندگی و فعالیت‌های وارطان ساهاکیان، اجرای آهنگ «بنی آدم اعضای یک پیکرند» به آهنگسازی وارطان ساهاکیان، اجرای تک نوازی پیانو فراز میرطباطبایی با اجرای قطعاتی از «راخمانینوف» و «فردریک شوپن»، اجرای آهنگ محلی «دی بلال»، اجرای تک نوازی پیانو سپاس صدرنوری، پخش کلیپی از چهار هنرمند در قدردانی از وارطان ساهاکیان و اهدای چند لوح قدردانی از سوی موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش»، ارکستر «چکاوک» به سرپرستی رضا شایسته، دانشجویان و هنرجویان استاد وارطان ساهاکیان و شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران بخش‌های مختلف برنامه شب گذشته را تشکیل می داد.

در این مراسم چند لوح قدردانی از سوی موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» به استاد ساهاکیان تقدیم شد.

وارطان ساهاکیان در این مراسم از دست‌اندرکاران این مراسم قدردانی کرد و گفت: بسیار خوشحالم که در چنین شبی توانستم در خدمت شما عزیزان باشم. به هر ترتیب بردیا صدرنوری و همکارانش در موسسه «راد نو اندیش» همواره در راه تجلیل از هنرمندان قدم‌های خیری برمی‌دارند که واقعا برای جامعه موسیقی انرژی بخش است. من لازم است در همین جا بار دیگر مراتب تشکر و قدردانی خودم را از هنرمندان، دانشجویانم ، شورای خلیفه‌گری ارامنه و باشگاه آرارات تهران اعلام کنم که امشب برای من سنگ تمام گذاشتند.

ساهاکیان در مورد استادان و دانشجویانی که در مراسم نکوداشتش حضور داشتند گفت: همه استادانی که امشب در برنامه حضور دارند هرکدام وزنه‌های موسیقی کشورمان هستند که من به دوستی آنها افتخار می‌کنم و چه ارزشمند بسیاری از شما هنرمندانی که امروز اینجا هستید روزگاری از دانشجویان بودید و حالا همکاران من در عرصه موسیقی شده‌اید. من با عشق به همه شما هنرمندان پیشکسوت و جوان افتخار می‌کنم و بر خود می‌بالم که به عنوان یک معلم  توانستم دو نسل از هنرجویان موسیقی را تربیت کنم.

این آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان در بخش پایانی صحبت‌های خود افزود: من در سال‌های ابتدایی فعالیت موسیقایی‌ام خیلی به تدریس علاقه‌ای نداشتم و به این شغل فقط به عنوان پیشه‌ای نگاه می‌کردم که در کنار سایر فعالیت‌هایم قرار داشت. اما با عشقی که از شما دانشجویان و هنرمندان شریف موسیقی ایران گرفتم اکنون افتخار می‌کنم که معلم هستم و توانسته‌ام به سهم خود تربیت‌کننده دو تا سه نسل موسیقی این سرزمین باشم.

لوریس چکناواریان، سالار عقیلی، میلاد کیایی، تقی ضرابی، محمد اسماعیلی، سعید ثابت، فضل‌الله توکل، پری ملکی، بیژن بیژنی، اسماعیل آذر، احترام برومند، حسین توکلی، رضا خرم، حریر شریعت‌زاده، علی جعفری پویان، رضا شایسته، یارتا یاران، حسین مظفری، انوشه جم، مجید واصفی، حمید خزاعی، آرش سزاوار و مجید عسگری  از مهمانان ویژه آیین نکوداشت استاد وارطان ساهاکیان بودند.

گزارش از علیرضا سپهوند

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول