اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کاهش ساعات کاری ادارات خوزستان، مُسکنی کوتاه مدت برای جلوگیری از قطعی برق

کاهش ساعات اداری در خوزستان به مانند داروی مسکنی است که در کوتاه مدت راهکار محسوب می‌شود اما استفاده از آن در دراز مدت به معنی حذف صورت مسئله و کاهش راندمان در دستگاه‌های دولتی است.

کاهش ساعات کاری ادارات خوزستان، مُسکنی کوتاه مدت برای جلوگیری از قطعی برق

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، استانداری خوزستان نهم خرداد امسال در اطلاعیه ای خطاب به تمامی سازمان ها، ادارات کل، شرکت ها، موسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، موسسات عمومی غیر دولتی، شهرداری ها و موسسات آموزشی نوشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و بروز گرمای شدید در استان و به منظور جلوگیری از قطعی احتمالی برق و رعایت حال شهروندان به این وسیله ساعات کاری از مورخه ۹ خردادماه جاری تغییر می کند.

به جای تعطیلی به فکر تأمین برق باشند

یک ماه از این اطلاعیه استانداری خوزستان گذشت و شهروندان همچنان نسبت به این تغییر اعتراض می‌کنند. علی سیاحی می‌گوید: تا می‌آییم کاری انجام دهیم می‌بینیم که ساعات اداری به پایان رسیده است. این طور که پیش برویم در کل تابستان نمی‌توانیم یک کار را به صورت کامل اجرا کنیم.

این شهروند اهوازی می‌افزاید: پدیده گرما در خوزستان متعلق به امروز و دیروز نیست و کاش در این سال‌ها به جای کاهش ساعات اداری فکری برای تأمین برق مردم می‌کردند.

یک شهروند دیگر نیز موافق کاهش ساعات اداری در تابستان است. او می‌گوید: اگر کسی کمتر اطلاعی نسبت به موضوعات داشته باشد می‌داند تنها راه جلوگیری از قطعی برق در خوزستان کاهش ساعات اداری است.

این کارمند دولت بیان می‌کند: مصرف برق در ادارات سبب افزایش بار شبکه می‌شود و همین کاهش ساعات اداری سبب کاهش مصرف برق ادارات شده و از قطعی برق شهروندان جلوگیری کند. او می‌افزاید: این موضوع از طریق رسانه‌ها باید به اطلاع مردم برسد تا اعتراضات کاهش پیدا کند.

شهیندخت دستیار ویژه رئیس جمهور بهمن سال گذشته در سفر به خوزستان گفت: بیشترین نارضایتی مردم از نحوه برخورد ادارات و تشکیلات دولتی با مراجعه کنندگان است اما با تصویب نامه حقوق شهروندی ادارات این نارضایتی ها کاهش می‌یابد.

رضایت مردم در اولویت قرار گیرد

امام جمعه شادگان نیز با اشاره به مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف گفت: باید قدردان موقعیت فراهم آمده در حوزه خدمت‌رسانی به مردم باشیم چراکه این دست فرصت‌ها کمتر پیش می‌آیند و باید در زمان تصدی مسئولیت، مشکلات مردم را دید و برای رفع آن راهکاری عملی تدبیر کرد.

حجت الاسلام سید مجید شرفى افزود: هرچند طبق مصوبه استانداری خوزستان ساعات کاری ادارات کاهش پیدا کرده است اما باید رضایت مردم در اولویت فعالیت های ادارات دولتی قرار بگیرد.

هوا سال به سال گرم‌تر می‌شود

یک کارشناس حوزه انرژی به فارس می‌گوید: مطالعات و گزارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که هر سال شدت گرما افزایش می‌یابد و به همین دلیل تعداد روزهای با دمای بیش از 50 درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

محمدحسین حمادی می‌افزاید: در سال گذشته بیش از 50 روز از تابستان دمای بیش از 50 درجه سانتی‌گراد را تجربه کردیم و حتی در برخی از روزها ادارات دولتی هم تعطیل شدند و امسال هم تاکنون همین رویه ادامه پیدا کرده است.

وی بیان می‌کند: تنها راه حل در این زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر است که با توجه به مصوبه‌های دولت و حمایت سازمان انرژی‌های تجدید پذیر، دستگاه‌های تابعه وزارت نیرو در خوزستان باید در این زمینه در حوزه فرهنگ سازی وارد عمل شوند تا شهروندان هم وارد این حوزه شوند.

لزوم نظارت استانداری بر روند اجرایی مصوبه دولت

وی عنوان می‌کند: شهریور سال 95 هیئت دولت، وزارتخانه‌‌ها، مؤسسات دولتی، نهادها و شرکت‌های دولتی را ملزم به تأمین 20 درصد از برق مصرفی ساختمان‌های خود از طریق انرژی‌های تجدید پذیر کرد اما چند دستگاه دولتی تاکنون به این مصوبه عمل کرده‌اند؟

این کارشناس حوزه انرژی می‌گوید: محقق نشدن حداقل‌ها در این زمینه علاوه بر اینکه سهل‌انگاری دستگاه‌های متولی را می‌رساند امروز سبب شده که بار دیگر با هدف کاهش بار مصرفی از شبکه برقی استان طرح "کاهش ساعات اداری" در خوزستان اجرایی شود، طرحی که سبب کاهش کار مفید در در ادارات ما می‌شود.

حمادی می‌افزاید: امسال همایشی در این باره در خوزستان برگزار شد و استانداری هم در محوطه پارکینگ خود به دنبال احداث نیروگاه خورشیدی است اما بهتر است که معاونت عمرانی استانداری خوزستان دستگاه‌های دولتی را ملزم به اجرایی کردن مصوبه دولت کنند.

وی بیان می‌کند: سازمان آب و برق خوزستان، شرکت‌های توزیع برق و شرکت برق منطقه‌ای باید پیشگام در این حوزه باشند تا وقتی که صحبت از صرفه جویی و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر شود، سایر دستگاه‌ها و شهروندان هم دولت را در این موضوع همراهی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاهش ساعات اداری در خوزستان به مانند داروی مسکنی است که در کوتاه مدت راهکار محسوب می‌شود اما استفاده از آن در دراز مدت به معنی حذف صورت مسئله و کاهش راندمان در دستگاه‌های دولتی است.

برخی از شهروندان شاغل در بازار آزاد معتقدند که کاهش ساعات کاری ادارات در تابستان سبب کاهش درآمد آنها شده و این راهکار هرچند در کاهش بار شبکه سودآور بوده اما توجهی به معیشت همه اقشار جامعه نکرده است.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول