اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

صدور گذرنامه برای نوه «محی الدین کبیری» در تاجیکستان

مقامات تاجیک برای حمزه 4 ساله و مادرش که عروس رئیس حزب ممنوع‌الفعالیت نهضت اسلامی تاجیکستان است، گذرنامه صادر کردند.

صدور گذرنامه برای نوه «محی الدین کبیری» در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مقامات تاجیک برای حمزه 4 ساله و مادرش که عروس رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان است، گذرنامه صادر کردند.

مقامات تاجیک با تحویل گذرنامه‌ها اظهار داشتند اکنون حمزه که گرفتار بیماری سرطان است می‌تواند همراه مادرش برای درمان به خارج از تاجیکستان سفر کند.

گذرنامه این کودک 4 ساله و مادرش به آنان تحویل داده شده است.

چندی قبل اطلاعاتی در خصوص عدم اجازه خروج به «مژگانه زین الدین اوا» برای درمان کودک 4 ساله گرفتار سرطانش در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

حال این کودک که گرفتار بیماری «کارسینوم جنینی» است در اوایل سال جاری وخیم شد و از سوی پزشکان تاجیک مورد عمل جراحی قرار گرفت ولی در ادامه بیماری وی پیشرفت کرد و نیاز به درمان در خارج از کشور پیدا شد.

نبود گذرنامه خارجی مانع سفر مادر و کودک جهت درمان به خارج از کشور شده بود.

بنابر گزارش‌های رسانه‌ای مختلف گذرنامه مادر این کودک 3 سال قبل از سوی مقامات ذیربط تاجیک مصادره شده بود ولی خود مژگانه زین الدین اوا در صحبت با رسانه‌ها اظهار داشت که گذرنامه‌اش مصادره نشده بلکه آن را گم کرده است.

در پی انتشار اخبار در خصوص وضعیت این کودک گرفتار سرطان و عدم اجازه مقامات برای سفر وی به خارج جهت درمان، در سامانه Change.org نامه‌ای به رئیس جمهور تاجیکستان با طلب اجازه سفر به این کودک و مادرش تهیه شد که بیش از 136 هزار نفر زیر آن امضا گذاشتند.

«سعیده عمراوا» معاون وزارت بهداشت تاجیکستان نیز چندی پیش گفت که بیماری این کودک قابل درمان نیست و به خارج منتقل کردن وی سودی ندارد.

مژگانه زین الدین اوا همسر «روح الله طلازاده» پسر بزرگ «محی الدین کبیری» می‌باشد که از 3 سال قبل به این طرف در اروپا به سر برده و همسر وی همراه با 3 فرزندش در تاجیکستان ساکن می‌باشند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول