اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

در راستای گسترش تعاملات بین المللی صورت گرفت

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان همکاری اقتصادی D-۸ با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

در راستای گسترش تعاملات بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC در کشورهای اسلامی، تفاهم نامه همکاری سازمان همکاری اقتصادی D-۸ با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در استانبول ترکیه به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان همکاری اقتصادی D-۸ با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد جواد دهقانی سرپرست این پایگاه که برای بازدید از چند دانشگاه معتبر در ترکیه و نیز امضای تفاهم نامه همکاری ISC با سازمان همکاری اقتصادی D-8 در ترکیه شهر استانبول حضور یافته است، در مقر اصلی سازمان D-8 با دبیر کل این سازمان دیدار و گفت‌گو کرد.

در این دیدار که باحضور معاون اجرایی، مدیر دایره حقوقی و قراردادها و برخی دیگر از مسئولان سازمان D-8 و نیز نماینده کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول و همچنین مدیرکل روابط بین‌الملل پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار شد، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گزارش کاملی از فعالیت‌های متنوع ISC در ایجاد شبکه علمی پیوسته و گسترش تولید علم از جمله ایجاد یک پایگاه بزرگ از نشریات علمی پژوهشی کشورهای اسلامی به زبان‌های مختلف و نیز برگزاری کارگاه‌های ارتقای اثربخشی پژوهش در دانشگاه‌های معتبر کشورهای اسلامی ارائه کرد.

دهقانی در ادامه نقش موثر کشورهای عضو D-8 در تولید علم در سطح بین‌المللی را براساس آخرین اطلاعات موجود ارائه کرد و نیز برنامه‌های آتی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام را در توسعه همکاری با کلیه کشورهای اسلامی به خصوص سازمان‌های مرتبط زیر مجموعه سازمان همکاری اسلامی (OIC) از جمله آیسسکو و کامستک برشمرد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برای نمونه به برگزاری نشست آتی اجلاس دبیران کل کمیسیون‌های ملی آیسسکو کشورهای اسلامی اشاره کرد که در تاریخ ۱۱ و ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ در جمهوری اسلامی ایران – شیراز و در محل پایگاه استنادی برگزار خواهد شد.

«کو جعفر کو شاری» دبیرکل سازمان D-8 از حضور مسئولان ISC در مقر سازمان و امضای تفاهم نامه همکاری ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین از خدمات متنوع ISC و ایجاد پایگاه داده علمی که نقش مهمی در روند توسعه علمی کشورهای اسلامی دارد شگفت زده شده این فعالیت‌ها را حائز اهمیت دانست.

دبیرکل سازمان D-8 در ادامه بر نقش و حوزه اصلی فعالیت این سازمان که بر مبنای اقتصاد است تاکید کرد و گفت: نیاز به ایجاد زیرساخت‌های علمی تحقیقاتی به منظور توسعه و تحول اقتصادی در کشورهای عضو اجتناب ناپذیر است و لذا ضرورت تشکیل یک شبکه پیوسته علمی به منظور کاهش فاصله کشورهای اسلامی با کشورهای توسعه یافته در سطح بین‌الملل را با تمرکز بر R&D از ضروری به نظر می‌رسد.

دبیر کل D-8 در ادامه به نقش موثر ISC در همکاری با سازمان D-8 به منظور ایجاد یک شبکه علمی برای رصد مستمر جایگاه علمی کشورهای عضو D-8 اشاره کرده و گفت: بعد از امضای تفاهم نامه نسبت به ارسال چند پیشنهاد کامل برای همکاری ISC با این سازمان اقدام شده تا شروع همکاری در نشست عمومی D-8 در چند ماه آینده مطرح و همکاری متقابل هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی همچنین به نقش موثر ایران در ایجاد دانشگاه D-8 با موقعیت مکانی دانشگاه بوعلی سینای همدان اشاره و از تحقق این برنامه ابراز خرسندی کرد.

در این دیدار نقطه نظرات سایر اعضا نیز ارائه شد و در پایان تفاهم نامه همکاری بین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC و سازمان همکاری اقتصادی D-8 به امضا رسید و در خصوص تسریع فرایند عملیاتی سازی این تفاهم نامه با ایجاد خط ارتباطی مستقیم تاکید شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول