اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول سوری: طرح روسیه برای بازگشت آوارگان به سوریه مثبت است

سفیر سوریه در لبنان پس از دیدار با وزیر خارجه این کشور تأکید کرد آوارگان سوری می‌توانند به کشور خود بازگردند و طرح روسیه نیز مشکلات آوارگان در این زمینه را کاهش خواهد داد.

مسئول سوری: طرح روسیه برای بازگشت آوارگان به سوریه مثبت است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان امروز (پنجشنبه) با «جبران باسیل» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

علی پس از این دیدار تأکید کرد، سوری‌هایی که مشکل یا بدهکاری به دولت میزبان (لبنان) ندارند، می‌توانند به مرزها عزیمت کنند، زیرا سوریه نیازمند مردم خود است.

وی با بیان اینکه این مسئله، دستور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه است، گفت در جریان دیدار با وزیر خارجه لبنان، طرح روسیه را بررسی کرده‌اند.

سفیر دمشق در بیروت با تأکید بر اینکه این طرح مثبت است و پس از هماهنگی با سوریه، سبب تسهیل در روند امور خواهد شد، گفت چنین طرحی برخی از موانع پیش روی سوری‌هایی را که به اردن، ترکیه و لبنان پناهنده شده بودند، از میان برخواهد داشت.

علی درباره سوری‌هایی که به خدمت سربازی نرفته‌اند هم گفت که بشار اسد همه ساله عفوهایی را در نظر می‌گیرد و هر کس که فرار کرده مهلت دارد که به خدمت برود.

وی ادامه داد، ارتش سوریه که در درعا، قنیطره و حلب پیروز شده، در واقع کنترل مساحت اعظم سوریه را در دست گرفته و فقط مناطق محدودی تحت سیطره تروریست‌ها قرار دارد و همین مسئله سبب شده است که حکومت سوریه احساس آرامش کند.

علی با بیان اینکه این شرایط سبب خواهد شد که تعداد افراد داوطلب پیوستن به ارتش افزایش یابد، تصریح کرد که این مسئله باعث می‌شود که سوری‌های مقیم خارج نیز آسانتر به سوریه بازگردند.

این مسئول سوری با بیان اینکه سوریه برای به پا خاستن نیازمند نیروی کار جوان و سرمایه است، گفت خیر و خوبی برای سوریه و لبنان در راه است.

وزارت دفاع روسیه چندی پیش اعلام کرد که مراکز ویژه پذیرش و پناه دادن به آوارگان سوری (در سوریه) ایجاد خواهد کرد.

طرح غیررسمی روسیه با عنوان «روسیه و بازگشت آوارگان سوری» و چگونگی «کمک به کشورهای میزبان آوارگان مانند ترکیه، لبنان و ادرن» از چهار صفحه تشکیل شده و مضمونش این است که مسکو پس از اعلام پیروزی بر تروریسم، نقشی مهم در این زمینه و در چارچوب روند سیاسی بازی خواهد کرد تا مردم سوریه بتوانند به خاک خود بازگردند. (جزئیات بیشتر)

تعداد آوارگان سوری در لبنان بیش از یک میلیون نفر اعلام شده و مقامات این کشور بارها از سازمان ملل و دیگر نهادها برای بازگشت آنها به کشورشان درخواست کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول