اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

امام جمعه سمنان:

گرانی‌ها دیگر برای مردم قابل تحمل نیست/ مذاکره با آمریکا برای رفع مشکلات ایران ساده‌اندیشانه است

امام جمعه سمنان گفت: گرانی‌ها امروز دیگر برای مردم قابل تحمل نیست؛ اما راه‌حل برخی‌ها برای مذاکره با آمریکایی‌ها به‌منظور رفع مشکلات ایران هم ساده‌اندیشانه است.

گرانی‌ها دیگر برای مردم قابل تحمل نیست/ مذاکره با آمریکا برای رفع مشکلات ایران ساده‌اندیشانه است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور آحاد مردم و شماری از مسؤولان در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: وحدت راه برون‌رفت از مشکلات امروز است و همه باید با اتحاد و همدلی در مسیر رفع مشکلات جامعه گام بردارند.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در روزهای اخیر شدت بیشتری گرفته است و شاهد اثرات آن نیز در کشورمان هستیم، بیان داشت: سال‌هاست که دشمن علیه بنیان‌های اقتصادی ما عمل می‌کند؛ ولی در روزهای اخیر این جنگ اقتصادی به اوج خود رسیده است.

امام جمعه سمنان بیان کرد: امروز دیگر تردیدی وجود ندارد که دشمن با ملت ایران می‌جنگد و می‌خواهد از طریق مشکلات اقتصادی، ضربه خود را وارد سازد و باید تلاش کرد تا این اهداف شوم محقق نشود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه دولت باید در شرایط کنونی به ترمیم خود بپردازد، گفت: گویا برخی مسؤولان در دولت امروز نمی‌توانند به‌خوبی به مردم خدمت کنند و رئیس‌جمهوری باید درباره آن‌ها تصمیم بگیرد؛ دستگاه‌های اجرایی کشور باید برای رفع مشکلات با قدرت وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: مسؤولان باید بدانند که دشمنان با ترفند فشار اقتصادی بر مردم می‌خواهند آن‌ها را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی ناامید کنند و باید مراقب بود؛ دولت نباید در این شرایط به مواردی دامن بزند که استکبار جهانی می‌خواهد و مردم هم باید همراهی کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به گرانی‌هایی که در روزهای اخیر در برخی کالاها در کشور به وجود آمده است، به کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: مردم امروز در بسیاری از موارد نمی‌توانند کالاهای موردنیازشان را بخرند و قدرت خرید آن‌ها کاهش یافته است.

شاهچراغی با بیان اینکه رونق اقتصادی سبب می‌شود تا مشکلات مردم به‌سرعت رفع شود، گفت: گرانی‌ها امروز دیگر برای مردم قابل تحمل نیست و شاهد گلایه‌های دائمی آن‌ها هستیم؛ چهره‌های مختلفی در این‌باره ابراز نگرانی می‌کنند و حتی داد نمایندگان مجلس هم درآمده است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و رئیس‌جمهوری این کشور امروز می‌خواهند با ایجاد جنگ روانی در کشورمان به خواسته‌های خود برسند و اهدافشان را پیش ببرند و از این‌رو، گاهی تهدید می‌کنند و گاهی ما را به مذاکره فرامی‌خوانند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مذاکره با آمریکایی‌ها در جریان تصویب برجام نشان داد که این کشور به هیچ عهدی وفادار نیست، گفت: مردم ایران از برجام خیری ندیده‌اند و انسان مؤمن و مسلمان هم از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود؛ مذاکره دوباره با آمریکایی‌ها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

شاهچراغی با اشاره به موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهوری و مسؤولان سیاست خارجی کشورمان برابر درخواست‌های مذاکره از سوی آمریکایی‌ها گفت: دروغ‌های رئیس‌جمهوری آمریکا آن‌قدر روشن و واضح است که هیچ فرد ساده‌لوحی نیز آن را باور نمی‌کند؛ مذاکره برای رفع مشکلات ایران ساده‌اندیشانه است.

وی تصریح کرد: شیطان بزرگ همیشه دنبال شیطنت و رسیدن به منفعت خود است و مسؤولان کشورمان باید مراقب باشند بار دیگر در دام سیاست‌های آمریکایی‌ها نیفتند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول