اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

اجرای طرح «مهر تحصیلی» با بهره‌مندی از ۵ موقوفه مرتبط/ نیازمند وقف‌های جدید در حوزه آموزش هستیم

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تعداد موقوفات مرتبط با طرح «مهر تحصیلی» را پنج موقوفه ذکر کرد و گفت: جامعه هدف این طرح دانش‌آموزان مستعد و بی‌بضاعت، ایتام و دانش‌آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

اجرای طرح «مهر تحصیلی» با بهره‌مندی از ۵ موقوفه مرتبط/ نیازمند وقف‌های جدید در حوزه آموزش هستیم

حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بیرجند، به اجرای طرح «مهر تحصیلی» اشاره کرد و اظهار داشت: طرح مذکور با هدف اجرای امینانه نیات واقفین و کمک به دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح «مهر تحصیلی» سبب جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی می‌شود، بیان داشت: این طرح هر سال همزمان با سراسر کشور قبل از شروع سال تحصیلی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تعداد موقوفات مرتبط با طرح «مهر تحصیلی» را پنج موقوفه ذکر کرد و افزود: این موقوفات در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، سربیشه و سرایان هستند.

اهدای 69 بسته لوازم‌التحریر در سال تحصیلی جدید

مختاری از اهدای 69 بسته لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در قالب طرح «مهر تحصیلی» به دانش‌آموزان بی‌بضاعت خبر داد و اعلام کرد: همچنین سال گذشته در قالب این طرح 360 بسته لوازم‌التحریر به ارزش 18 میلیون تومان بین دانش‌آموزان توزیع شد.

وی به اجرای طرح «مهر تحصیلی» طی شش سال متوالی اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای نظارت و صیانت از نحوه اجرای امینانه نیات واقفین طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند که طرح مهر تحصیلی یکی از این طرح‌ها است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی جامعه هدف طرح «مهر تحصیلی»  را دانش‌آموزان مستعد و بی‌بضاعت، ایتام و دانش‌آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی ذکر و تبیین کرد: وقف برای ارتقاء تحصیل از بهترین نوع موقوفات است لذا واقفان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

واقفان به نیازهای روز جامعه توجه کنند

مختاری با بیان اینکه تعداد موقوفات آموزشی استان اندک است، اعلام کرد: وقف برای توسعه آموزش از مهم‌ترین نیازمندی‌های استان است لذا نیازمند ورود واقفان به این حیطه هستیم.

وی وقف برای ارتقاء تحصیل و رفع نیازمندی‌های دانش‌آموزان را در روند علم‌آموزی فرزندان مؤثر دانست و گفت: بیشتر موقوفات استان برای روضه‌خوانی و عزاداری در محرم و صفر است و موقوفات کمی در حوزه اشتغال، ازدواج، آموزش، علم و دانش و قرآنی داریم لذا نیازمند وقف‌های جدید متناسب با نیاز روز جامعه هستیم.

انتهای پیام/69039/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول