اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

مدیر حوزه علمیه امام صادق ورامین:

1500 طلبه در چهل سال گذشته در حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین تحصیل کرده‌اند

مدیر حوزه علمیه امام صادق ورامین گفت: 1500 طلبه در 40 سال گذشته در حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین تحصیل کرده‌اند.

1500 طلبه در چهل سال گذشته در حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین تحصیل کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی محمودی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاری از شغل‌های سخت در جامعه است که خبرنگاران در این شغل حساس صادقانه خدمت می‌کنند و هدف آن‌ها شفاف‌سازی است.

وی گفت: بنای حوزه علمیه ورامین به زمان قطب‌الدین راضی برمی‌گردد و در حال حاضر حوزه جدید ادامه دهنده فعالیت‌های آن حوزه است.

محمودی افزود: حوزه علمیه امام صادق در چهلمین سال فعالیت خود قرار دارد و مؤسس حوزه حضرت آیت‌الله مرتضی محمودی امام‌جمعه ورامین است.

وی افزود: کلنگ حوزه علمیه ورامین در سال 59 بر زمین زده شد و در سال 61 به بهره‌برداری رسیده است؛ در چهل سال گذشته 1500 نفر طلبه تحصیل‌کرده و در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: تعدادی از دانش‌آموختگان حوزه امام صادق علیه‌السلام ورامین در رتبه‌های بالای حوزه در حال تدریس هستند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق ورامین بیان داشت: در حوزه رفاهی طلاب برنامه خوبی تدارک دیده شده و برنامه در خصوص رفاه حال این دانش‌آموختگان برنامه‌ریزی مناسب شده و هدف از این برنامه‌ریزی ترویج فرهنگ مبانی اسلامی است.

وی اذعان داشت: طلبه‌هایی که در حوزه حضور دارند از مقطع سوم دبیرستان به بالا پذیرش و جذب می‌شوند و در این پذیرش از دانش‌آموزانی استفاده می‌شود که دارای ضریب هوشی بالا هستند.

این مسؤول گفت: طلبه‌های حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام ورامین از سال آینده در مراسم‌های ملی، مذهبی و مدارس حضور خواهند داشت و به ترویج برنامه‌های دینی اسلامی خواهند پرداخت.

این مسؤول گفت: در طول روز در محیط حوزه برنامه‌های علمی و تفریحی مناسب برنامه‌ریزی‌ شده است و سعی خود را به کار بسته‌ایم تا برنامه‌های آموزشی و علمی دانش‌آموختگان شاد و باطراوات باشد.

وی تأکید کرد: مربیان و اساتید حوزه امام صادق از مربیان با دانش و درجه علمی بالا هستند و سطح علمی دانش‌آموختگان در حوزه نسبت به سایر حوزه‌ها در درجه مطلوب‌تری قرار دارد.

محمودی اظهار کرد: یکی از برنامه اصولی حوزه برگزاری کلاس‌های ورزشی است و این کلاس‌ها در کنار سایر برنامه‌های درسی قرار دارد.

وی در خصوص ارتباط خانواده‌ها با حوزه گفت: از خوبی‌های حوزه علمیه ورامین داشتن ارتباط تنگاتنگ با خانواده‌ها است؛ چراکه دانش‌آموختگان به علت دوری از محیط خانواده حضور خانواده در حوزه چشم‌گیر است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق ورامین افزود: فعالیت حوزه امام صادق در سطح یک و در شش‌پایه برگزار می‌شود و به دنبال دریافت مجوز سطح دوم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: 90 درصد دانش‌آموختگان حوزه ساکن جنوب شرق استان تهران هستند و 10 درصد الباقی از سایر شهرستان‌های استان تهران می‌باشند؛ بومی‌گرایی از برنامه‌هایی بود که از چهار سال گذشته برنامه‌ریزی‌ و این برنامه به نحو احسن عملیاتی شده است.

محمودی افزود: از برنامه‌هایی که در حوزه‌های علمیه از دهه‌های قبل رایج بود، برگزاری کلاس‌های خطاطی و نستعلیق بوده و این کلاس‌ها برای طلبه‌هایی که مشتاق هستند برگزار می‌شود.

وی در خصوص فعالیت در مساجد سطح شهرستان گفت: طلبه‌هایی که در سطح حوزه ازنظر علمی در سطح بالا قرار دارند با هماهنگی‌هایی که ائمه جماعت انجام‌شده بود، طلبه‌ها در مساجد حضور داشته و از نزدیک با روند فعالیت‌های مساجد آشنا می‌شوند. از برنامه‌های دیگر حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام دیدار با مراجع تقلید در استان قم است.

انتهای پیام/67037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول