اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

لطفاً تعطیل نباشید ۵ - پیشنهادهایی برای تعطیلات نیمه تابستان

چریک شوید و به چریک‌ها سر بزنید

جنگ با گلوله‌های رنگی، سرکشی به خانه رئیس چریکی‌ها و شاعری کردن در جمع خانواده،‌ خلاصه این بار سریش تعطیلات شوید و از لحظه لحظه‌اش استفاده کنید، خوش می‌گذرد.

چریک شوید و به چریک‌ها سر بزنید

مجله فارس‌پلاس؛ سمیه دهقان زاده: حرف از تفریح و تعطیلات آخر هفته که می‌شود، بی برو برگرد خیلی‌ها به فکر فتح یک رستوران جدید می‌افتند یا  پارکی برای نفس کشیدن. برای بعضی‌ها هم تعطیلات یعنی  خواب و کتاب و کباب! اما حالا که فقط نیمی از تابستان باقی مانده، بیایید اگر این هفته در کنار هم هستید، آن  را به خوشی و متفاوت بگذرانید. شاید باورتان نشود که تفریحاتی هستند که اندازه یک وعده غذا هزینه‌شان نیست اما یک دنیا انرژی و هیجان را به شما هدیه می‌دهند. با ما همراه باشید با پیشنهادهایی برای آخر هفته‌ای خاص.

 

پینت بال؛ بجنگید، رنگی شوید، خوش بگذرانید

دوست دارید یک روز و چند ساعت هم شده از چهاردیواری و فضای آپارتمانی خلاص شوید؟ دلتان لک زده با جمعی از خانواده، فامیل یا دوستان، آخر هفته، دورهمی پر تب و تاب داشته باشید؟ چرا بازی پینت‌بال را امتحان نمی‌کنید؟ هم هیجان دارد، هم حرکت و هم کار گروهی.

 

باید با یاران خود با گروه حریف مبارزه کنید و با تفنگ‌هایی که گلوله‌های رنگی دارد به هم شلیک کنید. فضا طوری است که سنگرهایی برای پناه گرفتن دارد و می‌توانید از تاکتیک‌های جنگی علیه دشمن استفاده کنید. خلاصه که پینت‌بال، شادی و هیجانی وصف‌ناپذیر دارد که می‌تواند تا مدت‌ها حال خوب کن ذهن و روحتان باشد.

اگر تصمیمتان را گرفتید برای بازی، می‌توانید به پینت‌بال باشگاه انقلاب بروید، کافیست به بزرگراه نیایش رفته، بعد از پردیس سینمایی ملت، به باشگاه برسید. هم سرپوشیده و بزرگ است هم سانس خانوادگی دارد. از رختکن و  پارکینگ تا تمام تجهیزات و آموزش قبل بازی فراهم است تا دو ساعت چریکی بودن در میان غار و رودخانه، سنگرهای مصنوعی و پل هوایی معلق را تجربه کنید و صحیح و سالم به خانه برگردید. تا یادم نرفته، بگویم کفش مناسب یادتان نرود.

اگر هم حسابی فعالیت کردید و خسته شدید همانجا هم کافه هست و هم رستوران. از همه جالب‌تر اینکه به بوستان ملت هم نزدیکید و می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و همراه ملت در پارک ملت، برای هفته بعد نفسی هم ذخیره کنید.

 

سفری به خانه قهرمان چریکی‌ها

به گذر سرپولک بازار 15 خرداد بروید و کوچه شهید کمال بشیری، پلاک7 را پیدا کنید.

اینجا خانه موزه شهید مصطفی چمران است؛ جایی که کودکی و نوجوانیِ بزرگ چریکی‌های جنگ را خشت‌خشت آجرش شاهد بوده. وارد که شوی مصطفی چمران کتاب به دست نگاهت می‌کند و انگار می‌خواهد خوشامد بگوید به مهمانان خانه‌اش. خاطره‌اش آنقدر زنده است که به مجسمهٔ فلزی‌اش هم جان داده و مجبورت می‌کند کمی بایستی و نگاهش کنی و دل به دلش بدهی.

بیرونی، اندرونی و خلوت‌خانه نونوار اما دست نخورده هستند و این خانه 130ساله سه سالن هم دارد که در اولی‌اش مدارک و مدارج شهید مصطفی چمران و عکس‌های جوانی و نوجوانی او را می‌توانید ببینید و البته دستگاه جوراب‌بافی پدر شهید مصطفی که با آن امرار معاش می‌کرده.

سالن دوم اما مهم تر است و فعالیت‌های شهید مصطفی چمران در کردستان، لبنان، آمریکا همه و همه به تصویر کشیده شده و شاید کمی فلسفهٔ زندگی شهید چمران را برایتان روشن کند.

راستی هزینه این فقره سیر و سفر در خانه این شهید رایگان است و اگر خواستید، هر روز هفته جز ایام تعطیل از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر در این خانه به رویتان باز است. برای سر شلوغ‌ها هم پنجشنبه تا 2 بعد از ظهر فرجه گذاشته‌اند تا به مهمانی یکی از باسخاوت‌ترین وزرای وقت بروند و جهانش را سیاحت کنند.

 

خبر بخوانید، خبر بگیرید، خبرنگار شوید

نمی‌دانم چقدر اهل روز و روزنگاری و مناسبت‌ها هستید، اما ما خبرنگارهای قلم به دست باید هر روز حواسمان به انواع مناسبت‌ها باشد و بنویسیم و گزارش دهیم، تا شاید دادی بگیریم و گرهی باز شود.  این روزها اما با وجود جریان آزاد اطلاعات و انواع و اقسام شبکه‌های اجتماعی، همه گمان می‌کنند مطلع‌اند و آگاه، که البته پر بیراه نیست.

 حالا که این چند روز به نام ما سند خورده و روز خبرنگار است، بیایید این بار اگر آخر هفته یک خانه به نفس جمع شما گرم شده، به جای گروه‌های فامیلی در فضای مجازی، رو در روی هم بنشینید و از هم خبر بگیرید. درد دل کنید. حرف بزنید، گلایه حتی.

شاید فکر کنید این که نشد تفریح! اما مطمئن باشید بعد از حرف زدن، قضاوت نکردن و تصمیم برای کمک به یکدیگر، آنچنان آرامشی نصیبتان می‌شود که دلتان می‌خواهد دوباره و چندباره این کار را امتحان کنید.

 

تابستان داغ، شربت خنک و دیگر هیچ

فصل گرما که می‌شود بهترین پذیرایی نوشیدنی خنک است و این روزها شربت‌های کارخانه‌ای و آب‌میوه‌های صنعتی برای پذیرایی خیلی روی بورس است. اما بد نیست اگر حوصله‌تان سرجایش است و قرار است یک مهمانی داشته باشید، دور شربت‌های آماده را خط بکشید و به سلیقه خودتان با خاکشیر، تخم شربتی، آب‌لیمو عسل، سکنجبین-خیار یا هر چه دم دستتان است و طبیعی است، شربتی گوارا درست کنید.

اینطوری هم شربت خنک و خانگی برای دورهمی دارید، هم مطمئنید که سالم و بی خطر است و هم هزینهٔ آن به مراتب کمتر می‌شود. همهٔ این مزایا به علاوه شربت خنک و خوشمزه نوش جانتان.

 

استرس پر، بادبادک هوا کنید

سریش، مقوا، کاغذرنگی، چوب حصیر و کمی نخ همه آن چیزی بود که خیلی‌هایمان لازم داشتیم تا صاحب بادبادک شویم و بی‌خیال و رها آن را به دست باد بسپاریم و بالا و بالا رفتنش را تماشا کنیم. لذتی که شاید فکرش را نکنیم که بشود دوباره تجربه کرد.

اما مدت‌هاست در شمال غرب پایتخت و در پارک پردیسان، عده زیادی آخر هفته‌ها، آرزوهای بچگی‌شان را با خود می‌آورند و بادبادک هوا می‌کنند و هم خودشان گذشته را زنده می‌کنند و هم به بچه‌هایشان بچگی کردنی جذاب را هدیه می‌دهند.

شما هم می‌توانید هر پرنده آهنی و کاغذی که داشتید با خود به بخش شمالی یا جنوبی پارک ببرید و به پرواز درآورید.

 پیاده روی، دوچرخه سواری، کلی آلاچیق، سرویس بهداشتی و نمازخانه، پارکینگ‌های کافی در شمال و جنوب پارک و دکه‌های اغذیه فروشی از دیگر امتیازهای پارک است که لذت بردن از این پارک را دوچندان می‌کند.

 

مشاعره خانوادگی به وقت تعطیلات

اقبالتان بلند است و جمع‌هایتان پر جمعیت و خوش‌خلق و خوش‌ذوق؟ خب خیلی خوب می‌شود اگر آنهایی که اهل دل و شعر و کتاب است دور هم جمع شوند و مشاعره کنند. بچه‌ها هم اگر با هر شعر و ترانهٔ مناسب سنشان به این مسابقه برسند که عالی می‌شود.

حتی اگر آنقدرها هم اهل شعر و شاعری نیستید، باز هم می‌توانید به جای تماشا در این مسابقه خانوادگی شرکت کنید و خود را به چالش بکشید.

مشاعره که شروع شد، موبایل و اینترنت را غلاف کنید و ببینید چقدر شعر هست که منتظر بوده چنین جمعی جمع شود و خوانده و شنیده شود. روحتان تازه می‌شود و هوای دلتان تازه تر.

تعطیلاتان به مهر و خوشی و خوشبختی.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول