اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

در راستای افزایش کیفیت مراکز دانشگاه علمی کابردی صورت گرفت

تعطیل شدن 200 مرکز فاقد صلاحیت علمی دانشگاه علمی و کاربردی در کشور

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی گفت: بیش از 200 مرکز دانشگاهی فاقد صلاحیت علمی از در راستای افزایش کیفیت مراکز دانشگاه علمی و کاربردی تعطیل شده است.

تعطیل شدن 200 مرکز  فاقد صلاحیت علمی دانشگاه علمی و کاربردی  در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ناصر جعفری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان رسانه‌ای استان مازندران اظهار کرد: خبرنگاری شغل نیست بلکه حرفه‌ای است که نقش اساسی برای توسعه و تعالی ایفا می‌کنند.

وی با اعلام اینکه اگر رسانه‌ها در جامعه بتوانند آزادانه قلم بزنند، در رفاه اجتماعی می‌توانند نقش ایفا کنند، تصریح کرد: در مباحث افشاگری مفاسد اقتصادی رسانه‌ها نقش اساسی داشتند و در بسیاری از مواقع اقدامات به موقع خبرنگاران باعث جلوگیری از فسادهای بزرگ شده است.

رئیس دانشگاه جامع عملی و کاربردی استان مازندران با اشاره به اقدمات انجام شده برای توسعه آموزش عالی در دوران انقلاب اسلامی ایران،خاطر نشان کرد: فعالیت بیش از 2 هزار واحد دانشگاهی و تحصیل بیش از 4 میلیون دانشجو در کشور نشانه توجه به علم و دانش در نظام اسلامی ایران است.

وی با  اعلام اینکه دانشگاه علمی و کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم در حال فعالیت است، گفت: هدف ایجاد این دانشگاه کارآفرینی، اشتغال، تولید و ثروت است.

جعفری با اشاره به سابقه 25 ساله این دانشگاه، خاطر نشان کرد: بسیاری از دانشگاه‌های کشور با وجود تکلیف وزارت علوم  در نسل اول و دوم باقی مانده‌اند اما این مرکز آموزش عالی با توجه به تجربه 25 ساله این دانشگاه همچنان در عرصه علمی و عملی نقش اثرگذاری داشته و در حال حاضر بیش از یک‌میلیون دانشجو در این مراکز دانشگاهی در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز به فرهنگ‌سازی داریم، گفت: فلسفه و مهارت آموزش مهارتی برای جامعه باید فرهنگ‌سازی شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مازندران خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد آموزش‌ها باید مهارتی باشد ولی در حال حاضر تنها 20 درصد مباحث آموزش عالی به صورت کاربردی ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای برون رفت از این مشکل چاره‌ای جز توجه به آموزش‌های مهارت در دانشگاه‌های علمی و کابردی و مراکز فنی و حرفه‌ای نداریم و انتظار داریم که رسانه‌ها در این حوزه فرهنگ سازی مناسبی داشته باشند.

جعفری خاطر نشان کرد: بسیاری از خانواده‌ها در حال حاضر به دنبال کسب مدارک دانشگاهی نیستند به این دلیل که متوجه شدند دولت قادر به ارائه شغل به افراد جامعه نیستند، آموزش‌ها در دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی سوق داده شود.

وی با اعلام اینکه هرم جمعیتی کشور کاهش پیدا کرده است، افزود: در کنار مشکلات اقتصادی انگیزه برای کسب آموزش عالی کاهش پیدا کرده است، در حاضر شاهد کاهش جذب دانشجو مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علمی کابردی استان مازندران خاطر نشان کرد: باید اقدامات ویژه‌ای برای کیفت بخشی به مباحث آموزشی در برنامه کاری قرار گیرد به همین دلیل بیش از 200 مرکز دانشگاهی در راستای افزایش کیفت‌بخشی تعطیل شده است و در استان مازندران هم فعالیت دو مرکز دانشگاهی مسدود شده است.

وی تعداد دانشجویان علمی و کاربردی استان را بیش از 17 هزار اعلام کرد و گفت: بیش از 33 مرکز با 200 کد رشته در حال آموزش و جذب دانشجویان هستند، مراکز دانشگاهی به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود که 10 مرکز ما دولتی و بقیه غیردولتی یا عمومی است.

جعفری با اعلام اینکه در راستای کیفی بخشی نیاز به همکاری بیشتری هستیم، افزود: در آموزش و پرروش مدرسه تابستانه کسب و کار  به مدت یک مدت برای 200 نفر از دانش آموزان هنرستانی برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه علمی و کاربردی به مراکزی که کد رشته حقوق و حسابداری را تدریس می‌کردند، تعطیل کردیم، گفت: به جای این رشته‌ها کد رشته‌های که منجر به زمینه تولید و اشتغال می‌شود را ایجاد کردیم و از خانواده‌ها هم تقاضا داریم که کد رشته‌های را انتخاب کنند که منجر به تولید شود.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی با اعلام اینکه امروز حفظ اشتغال در جامعه بسیار مهم است، افزود: بسیاری از مشاغل به دلیل عدم به روز رسانی به مقتضیات جامعه دچار مشکل شده‌اند و آموزش در حین کار یکی از مباحث جدی است که باید به آن توجه شود، بسیاری از دانشجویان ما در زمان ورود به دانشگاه داری شغل هستند  و حضور آنها در این مرکز آموزشی منجر به افزایش مهارت فردی می‌شود.

انتهای پیام/86004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول