اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

شهردار زواره:

متوسط فرهنگ پذیرش توریست در زواره از سطح کشور بالاتر است

شهردار زواره گفت: متوسط فرهنگ پذیرش توریست در زواره از سطح کشور بالاتر است بنابراین با توسعه فرهنگ گردشگری به ازای هر 3 نفر گردشگر در صورت اقامت در شهر یک شغل ایجاد می‌شود.

متوسط فرهنگ پذیرش توریست در زواره از سطح کشور بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، جلال گلخنی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در شهر زواره ضمن گرامیداشت شهادت محمود صارمی اظهار داشت: یکی از دردآورترین آفت‌های زندگی اجتماعی عجله و شتابی است که در رفتارها و قضاوت‌های خود داریم؛ همیشه منتظر نتایج فوری هستیم و دوست داریم سریع نتیجه بگیریم که با این عجله‌ها مشکلات بیشتری به وجود می‌آید. 

 وی افزود: به دلیل عجله در نتیجه‌گیری افرادی با حرکت و رفتار بیجا از دست ما رنجیده‌خاطر می‌شوند و از مهربانی و سعادتی که باید لذت ببریم دور می‌شویم، باید خودسازی کنیم و سعه‌صدر داشته باشیم تا بتوانیم موفق بشویم. 

شهردار زواره با اشاره به اشعار مولانا عنوان کرد: مولانا می‌گوید اگر بخواهیم زندگی عالی داشته باشیم باید طوری زندگی کنیم که باعث رنجش کسی نشویم و از دیگران رنجش به دل نگیریم 

وی توضیح داد: دلیل این‌که به سمت کارهای فرهنگی رفته‌ایم این است که شهر زواره شهری مذهبی است، بنابراین باید با ظرافت برخورد کرد که وارد مسائل حاشیه‌ای نشویم، باید کارهای فرهنگی انجام داد که منتهی به شادابی مردم شود.

گلخنی ادامه داد: در راستای ورزش و شادابی 5 همایش پیاده‌روی برگزار کرده‌ایم که این همایش‌ها ورزش،‌ نشاط اجتماعی، مسابقه، تفریح و آموزش فرهنگ با کمترین هزینه برگزار شده است، همچنین به مناسبت سالروز ورود آزادگان روز جمعه 26 مردادماه همایش پیاده‌روی برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: با صحبت‌هایی که با یکی از خیران کرده بودیم مقرر شده بود که وی مبلغی حدود 900 میلیون ریال برای مرمت مسجد پامنار پرداخت کند که با کارشکنی‌های محلی این خیر از پرداخت این مبلغ منصرف شده است ولی ما با تمام قدرت به راه خود ادامه می‌دهیم. 

شهردار زواره در رابطه با بازآفرینی شهر زواره با اشاره به‌ تعجیل نکردن در این طرح اضافه کرد: در بحث بازآفرینی عجولانه عمل نمی‌کنیم بنابراین مهم‌ترین هدف این طرح ایجاد توسعه پایدار در شهر است که شهر را به شهر مهاجرپذیری تبدیل کنیم، طرح اولیه بازآفرینی هم آماده‌ شده است.

وی با اشاره به حمایت همه‌جانبه مسؤولان و امام‌جمعه شهر زواره از قطار گردشگری گفت: متوسط فرهنگ پذیرش توریست در زواره از سطح کشور بالاتر است بنابراین با توسعه فرهنگ گردشگری به ازای هر 3 نفر گردشگر در صورت اقامت در شهر یک شغل ایجاد می‌شود.

گلخنی با اشاره به پیگیری‌های شبانه‌روزی رئیس شورای اسلامی شهر زواره در رابطه با ساخت استخر عنوان کرد: به همراه رئیس شورای شهر با خیری صحبت کردیم و مقرر شد مبلغ 25 میلیارد ریال برای ساخت استخر اختصاص داده شود، این استخر تا 4 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین وزیر ورزش مبلغ 5 میلیارد ریال جهت محوطه‌سازی استخر اختصاص داده است.

وی با اشاره به متمایز بودن این دوره شورای شهر و شهرداری با دوره‌های قبلی ابراز کرد: کاری که شهرداری زواره را متمایز می‌کند همکاری صمیمانه با تمامی اعضای شورای شهر است، در 6 ماه گذشته 55 میلیارد ریال برای شهر از امور خیران جذب کردیم.

شهردار زواره با اشاره به بدهی 30 میلیارد ریالی شهرداری در زمان تحویل گرفتن تصریح کرد: شهرداری زواره در سال 96 حدود 3 میلیارد ریال بدهی داشته است که تاکنون توانسته‌ایم 50 درصد بدهی را پرداخت کنیم و اولویت ما این بوده که بدهی‌ها را ساماندهی کنیم.

وی در ادامه گفت: بودجه سال 96 مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده که بیش از صد درصد بودجه تحقق پیدا کرده است.

گلخنی اضافه کرد: در بودجه سال 97 توانسته‌ایم بودجه خود را 70 درصد رشد دهیم که به مبلغ 4 میلیارد و 800 میلیون ریال رسیده است، در این بودجه توانسته‌ایم سهم هزینه‌های جاری و عمرانی را جابه‌جا کنیم و بیشترین بودجه را به سمت عمرانی بردیم، بنابراین امسال سهم خدمات عمرانی 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی در پایان مطرح کرد: اتفاق دیگری که امسال افتاده این است که مصالح نقدی شده و مشکل بزرگ دیگر تورم 50 درصدی امسال بوده که باعث شده کمک‌های دولتی هم 40 درصد کاهش پیدا کند، به همین دلیل حدود 90 درصد عقب هستیم. 

انتهای پیام/63094/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول