اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس دیوان محاسبات کشور:

معدل کشور در اقتصاد مقاومتی پایین است/نداشتن سند براي اموال کشور فسادآور شده است

رئیس دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه در مجموع عملکرد معدل کشور در اقتصاد مقاومتی پایین است، گفت: نداشتن سند بسیاری از اموال کشور مشکل و چالشی جدی است که مورد سوء استفاده و ایجاد بسیاری فسادها شده که با حل این مشکل بسیاری از دغدغه‌ها پایان می‌یابد.

معدل کشور در اقتصاد مقاومتی پایین است/نداشتن سند براي اموال کشور فسادآور شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عادل آذر بعد از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه  تاکنون گزارش و بازخوردی منفی از گزارشات دیوان محاسبات استان همدان نداشته‌ایم، اظهار کرد: شعار و تفکر دیوان محاسبات کل کشور بر مبنای سه رکن مستمر پیشگیرانه، هدایتگرانه و مقتدرانه است و همواره تاکید مقام معظم رهبری بر روی صیانت از بیت‌المال است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بیت‌المال و صیانت از آن فقط سرمایه‌های فیزیکی نیست و بخش قابل توجه آن سرمایه‌های انسانی است که خط مقدم آن مدیران اجرایی دستگاه‌ها هستند، افزود: رکن اصلی کار دیوان محاسبات این است که به گونه‌ای عمل شود که براساس قانون به دور از هر ترس قدرت تصمیم‌گیری داشته باشیم، قانون اجرا بشود اما پرونده‌ای نباشد.

رئیس دیوان محاسبات کشور در خصوص اقدامات دیوان محاسبات در عمل و نه فقط در حرف ادامه داد: در حوزه پیشگیری آسیب‌شناسی‌های لازم انجام شده و بررسی فراوانی پرونده مدیران در تخلف و جرائم در حال بررسی است و باید فهم درست از قانون و قانون‌خواهی با فن آموزش به مدیران یاد داده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه هدایتگری دیوان محاسبات باید به عنوان امین و مشاوره دستگاه‌های اجرایی باشد، گفت: این آمادگی در دیوان محاسبات وجود دارد که تمام امکانات دانشی و نیروی انسانی در خدمت مدیران قرار گیرد و مدیران ابهامات موجود را با دستگاه‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات در میان بگذارند.

آذر با اشاره به اینکه عملکرد اقتصاد مقاومتی استان همدان خوب بوده است، خاطرنشان کرد: گزارش حسابرسی اقتصاد مقاومتی با محوریت هفت شاخص چابک‌سازی، تولید و اشتغال و... ارزیابی شده و همدان جزو استان‌های مطرح در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع عملکرد معدل کشور در اقتصاد مقاومتی پایین است، تصریح کرد: وجود فضای همدلی، وفاق و هم‌راستایی بین مدیران اجرایی، استاندار و نمایندگان مجلس در استان همدان بسیار ارزشمند است.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به وجود دو سامانه تدارکات الکتریکی و سامانه الکتریکی دارایی و اموال دولت در دیوان محاسبات کشور یادآور شد: باید به این نکته توجه داشت که مدیران باید با این سامانه کار کنند چراکه توسط این سامانه ممیزی می‌شوند و یکی از معیارهای حسابرسی دستگاه‌ها همین سامانه‌هاست.

وی ادامه داد: نداشتن سند بسیاری از اموال کشور مشکل و چالشی جدی است که مورد سوء استفاده و ایجاد بسیاری فسادها شده که با حل این مشکل بسیاری از دغدغه‌ها پایان می‌یابد.

آذر با اشاره به این نکته که حسابرسی عملکرد بودجه‌ریزی بر مبنای حسابرسی عملکرد صورت می‌گیرد، بیان کرد: براساس شعار حمایت از کالای ایرانی خرید 486 قلم کالای خارجی که مشابه داخلی دارند ممنوع اعلام شده است.

وی تصریح کرد: حدود 4 میلیارد تومان کالای خارجی در سال‌های 95 و 96 که دارای مشابه داخلی هستند توسط دستگاه‌های دولتی خریداری شده که باید این موارد توسط دستگاه‌ها رعایت شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های جدی در کشور زمین‌خواری است، افزود: راهکار مقابله با این موضوع این است که دستگاه‌ها کنترل‌های داخلی، اداری و حسابداری داشته باشند و از امکانات داخل سیستمی استفاده کنند و امیدواریم از ظرفیت گران‌سنگ نیروی انسانی مدیران و همدلی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها استفاده بهینه شود.

انتهای پیام/89046/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول