اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان و اوگاندا، نیروهای ارتش سودان جنوبی را آموزش می‌دهند

وزیر خارجه سودان اعلام کرد که کشورش به همراه اوگاندا مأمور آموزش اعضای گروه‌های درگیر در سودان جنوبی به منظور تشکیل ارتش این کشور شدند.

سودان و اوگاندا، نیروهای ارتش سودان جنوبی را آموزش می‌دهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الدردیری محمد احمد» وزیر خارجه سودان اعلام کرد که به دنبال امضای توافقنامه صلح بین دولت سودان جنوبی و شورشیان این کشور، سودان و اوگاندا مأمور شدند اعضای گروه‌های درگیر در سودان جنوبی را به منظور تشکیل هسته اصلی ارتش این کشور، آموزش دهند.

الدردیری تصریح کرد که آموزش این نیروها هشت ماه طول خواهد کشید که به دنبال آن دوره انتقالی به مدت سه سال آغاز می‌شود و نیروهای آموزش دیده نیز در جوبا و شهرهای بزرگ مستقر خواهند شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این وزیر سودانی گفت که آموزش این نیروها و تشکیل هسته اصلی ارتش، ضامن حقیقی برای موفقیت روند صلح خواهد بود و سعی خواهد شد نمایندگان همه قبایل در میان این نیروها باشد و از هیچ حزب یا گروهی جانبداری نخواهد شد.

الدردیری افزود که سودان به عنوان میانجی و ناظر مذاکرات صلح در سودان جنوبی یک سقف زمانی برای طرف‌های منازعه تعیین کرد که حداکثر ۲۰ آگوست است تا در خارطوم نشستی را به منظور بررسی توافقنامه ۲۰۱۵ برگزار کنند.

وی اشاره کرد در این نشست، هرگز بحثی درباره پرونده‌های مربوط به تقسیم قدرت و ثروت نخواهد شد زیرا دیگر مسئله لاینحل در این پرونده‌ها باقی نمانده و طبق توافقنامه امضا شده در خارطوم، ایالت‌های سودان جنوبی که تعداد آنها ۳۲ ایالت است، به مدت هشت ماه به همین وضعیت باقی می‌ماند و پس از آن کمیته‌ای از سوی دولت جوبا به منظور تقسیم‌بندی جدید ایالت‌ها تشکیل می‌شود و در صورت ناکامی این کمیته در حل مسائل، همه‌پرسی برای تعیین تعداد ایالت‌ها برگزار خواهد شد.

اخیرا «سلواکر میاردیت» رئیس‌جمهور سودان جنوبی و «ریک مشار» معاون سابق وی و رهبر شورشیان این کشور در خارطوم توافقنامه نهایی تقسیم قدرت را امضا کردند که به موجب آن مشار بار دیگر به عنوان معاون سلواکر تعیین شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول