اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

گزارش فارس از حاشیه‌های روز خبرنگار در سمنان

کشف جدید کواکبیان در فصل گیلاس/ حسن روحانی از نوادگان اقبال لاهوری است!

مصطفی کواکبیان باز هم در فصل گیلاس حاشیه‌ساز شد؛ کشف آخر او به مراسم روز خبرنگار در سمنان مربوط می‌شود که می‌گوید: «حسن روحانی از نوادگان اقبال لاهوری است»!

کشف جدید کواکبیان در فصل گیلاس/ حسن روحانی از نوادگان اقبال لاهوری است!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیین بزرگداشت روز خبرنگار با حضور سیدشهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان و معاونان وی، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس و مدیرعامل خانه مطبوعات ایران، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس، جمعی از مدیران کل استان و نیز مدیران مسؤول و خبرنگاران رسانه‌های سمنان در سالن اجتماعات اداره کل تأمین اجتماعی استان برگزار شد.

مراسم روز خبرنگار در سمنان امسال هم با حاشیه‌هایی همراه بود. نمایندگان جامعه رسانه تلاش کردند تا از دقایق اندک در اختیار خود برای بیان مسائل و مشکلات کار خبری در استان سمنان استفاده کنند و از طرفی، با ابتکار شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان و همراهی استاندار سمنان، عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی حدود چهار ساعت در میان خبرنگاران بودند.

حسن روحانی از نوادگان اقبال لاهوری است!

اظهار نظر عجیب و تاریخ‌سازی مصطفی کواکبیان، نماینده سمنانی مردم تهران در مجلس و مدیرعامل خانه مطبوعات ایران در این نشست کواکبیان را مرد حاشیه‌ساز فصل گیلاس کرد. او می‌گوید: حسن روحانی از نوادگان اقبال لاهوری است!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس در این مراسم گفت: حسن روحانی از نوادگان اقبال لاهوری، شاعر بزرگ‌نام و نیک گفتار کشور پاکستان است!

کواکبیان در اظهارنظری جالب‌توجه در جمع خبرنگاران که با حواشی خاصی نیز همراه بود، حسن روحانی را نواده اقبال لاهوری خواند و گفت: 700 سال قبل وقتی از همدان، میرسیدعلی همدانی عزم پاکستان و کشمیر کرد، افرادی را برای این سفر نزد خویش خواند.

وی افزود: قبل از اینکه او به کشمیر هجرت کند، نزد شیخ علاءالدوله سمنانی آمد و تعدادی از منطقه استان سمنان را همراه خود کرد که شیخ علاءالدوله اجداد اقبال لاهوری را از سرخه با وی همراه کرد.

این نماینده مجلس گفت: همراهان سیدعلی وقتی به کشمیر رسیدند، زاد و ولد کردند و اقبال لاهوری از آن جمعیت اهل سرخه و سمنان که در کشمیر بودند، سر برآورد؛ پس بی‌راه نیست که روحانی را از نوادگان لاهوری بدانیم!

نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان سمنان نیز از طولانی شدن احداث ساختمان نیمه‌کاره خانه مطبوعات استان سمنان پس از حضور 6 استاندار گلایه کرد.

رئیس پروازی،‌ رسانه بی‌متولی

بخش دیگری از حواشی جالب توجه مراسم روز خبرنگار در سمنان به سخنان اصحاب رسانه و دلسوزان جامعه خبری استان سمنان مربوط می‌شد که با واکنش‌هایی همراه بود.

مرتضی مزینانی‌صفابین، عضو شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان سمنان در سخنانی قاطع از مواضع خبرنگاران استان دفاع کرد و در بخشی از کلامش گفت: «امروز متأسفانه رسانه در استان سمنان متولی خاصی ندارد؛ نه دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود، نه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در برنامه است و نه توجهی به تقویت سواد رسانه‌ای می‌شود».

او همچنین گریزی به عدم حضور مصطفی کواکبیان، رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان سمنان در سمنان زد و گفت: «آقای استاندار! ما گلایه‌ای امروز نداریم. رئیس خانه‌مان نماینده مجلس نیست، حرف‌های تکراری نمی‌زند و در شهرمان حضور دارد!».

این سخنان باعث شد تا پس از پایان حرف‌های این خبرنگار باسابقه سمنان، برادر مصطفی کواکبیان که از رسانه‌ای‌های باتجربه سمنان هم محسوب می‌شود، حضور مصطفی کواکبیان را در مجلس برای استان افتخاری بداند و روزنامه متبوع خودش را متولی رسانه معرفی کند!

اما خود مصطفی کواکبیان هم در این زمینه حرف‌هایی داشت؛ او می‌گفت روزانه یک ساعت و نیم در استان سمنان به‌واسطه بررسی کردن تیترهای روزنامه متبوعش، حضور (البته مجازی) دارد!

گشتم نبود، نگرد نیست

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس هم در آیین تجلیل از خبرنگاران استان سمنان به دنبال «سوپرمن» و منجی بودن را یکی از ویژگی‌های مردم جهان سوم برشمرد و اظهار داشت: کشورهای توسعه‌یافته معتقد هستند که مشکل را باهم برطرف کنند؛ یعنی اگر با مسؤولی روبه‌رو شدند، مشکل را مشکل دو طرف می‌دانند.

احمد همتی فرهنگ مستندسازی در جهت پیگیری مشکلات را مبنای کار دانست و گفت: در همه حوزه‌ها به‌ویژه در بخش خبرنگاری باید ضمن دوری از احساسات با عقلانیت مستندسازی کنیم.

وی تأکید کرد: اگر عقلانیت بر احساسات غالب شود، آن وقت می‌توانیم مطمئن شویم راه خود را پیدا کرده‌ایم.

عضو فراکسیون شفافیت مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از اجرای ضعیف قانون دسترسی آزاد به اطلاعات بیان داشت: طبق قانون، اگر خبرنگاران دریافت اطلاعاتی که طبقه‌بندی نیست، را درخواست دهند، ظرف 10 روز باید در اختیار آنان قرار گیرد.

همتی از خبرنگاران خواست: در صورت عدم همکاری سازمان مورد نظر، مدارک را به‌صورت مستند در اختیار نمایندگان مجلس که وظیفه نظارت بر اجرای قانون را بر عهده دارند، قرار دهید تا پیگیری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس افزود: خبرنگار حق نگار است و باید به حق و حقیقت توجه کند. خبر، تحلیل و نتیجه تحلیل سه رکنی است که باید تقویت شود تا مطبوعات ما جاذبه داشته باشند.

بذل توجه 2 مدیرکل!

در مراسم امسال روز خبرنگار در سمنان، بنا به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و موافقت استاندار سمنان، یکی از خانه‌های قدیمی و تاریخی استان به خانه مطبوعات استان سمنان اختصاص می‌یابد.

محمد جهانشاهی، مدیرکل جوان و پرانرژی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان که به‌تازگی در این استان حضور یافته، نشان داده روابط رسانه‌ای را به‌خوبی می‌داند و می‌تواند از فرصت رسانه بهره بگیرد.

اما مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان دومین مدیری بود که به خبرنگاران سمنانی قول داد تا 12 نفر از آنها را به زیارت حرم مطهر رضوی بفرستد.

امسال هم گذشت . . .

به‌هرحال، روز خبرنگار سال 97 هم با حرف و حرف و حرف گذشت و مشکلات رسانه‌نگاران همچنان به قوت خود باقی است.

گرچه مراسم امسال روز خبرنگار در استان سمنان متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و این بار خبرنگاران بودند که فرصت یافتند تا پشت تریبون قرار گیرند و از دغدغه‌ها و مشکلات خود بگویند؛ اما باز هم دردی از جامعه خبری استان دوا نشد.

به امید رفع مشکلات همه رسانه‌نگاران پرتلاش استان سمنان...

گزارش از: سپیده سیر

عکس از: علی ابک

انتهای پیام/2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول