اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

پیگیری یک گزارش

تخصیص 100درصدی اعتبار طرح هادی روستای «ناشنوایان»/مشکل فاضلاب روستای علی آباد رفع می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با تقدیر از خبرگزاری فارس برای تهیه گزارش در مورد روستایی علی‌آباد کرفتو و حساس کردن مسوولان نسبت به رفع مشکلات این روستا، گفت: در بازدیدی که طی روزهای اخیر از علی‌آباد داشتیم اعتبار طرح هادی روستا را تخصیص دادیم.

تخصیص 100درصدی اعتبار طرح هادی روستای «ناشنوایان»/مشکل فاضلاب روستای علی آباد  رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، 23 اردیبهشت ماه امسال بود که گزارش فارس از روستای ناشنوایان با تیتر «روستایی در «ناشنوایی مطلق»/«سکوت» در این آبادی «فریاد» می‌زند+ فیلم و عکس» منتشر شد.

گزارشی که پایش به بسیاری از رسانه‌های مکتوب و مجازی باز شد و پای بسیاری از مسوولان را با گذشت 40 سال از انقلاب به این روستا باز کرد.

برگزاری شورای اداری شهرستان دیواندره نقطه آغازی بر رفع بخشی از مشکلات این روستا بود شورای اداریی که با حضور نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران و جمع قریب به اتفاق مسوولان و مدیران شهرستان به همراه فرماندار در مسجد روستای علی‌آباد برگزار شد.

جلسه‌ای که به قول دهیار و شورای آبادی به خواب هم مردم این روستا نمی‌توانستند حضور این همه مسوول را در روستایشان ببینند.

اجرای طرح هادی، رفع مشکل فاضلاب، احداث مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا، رفع مشکل خانه بهداشت، کمک‌های موردی به مردم همه و همه از وعده‌هایی بود که آن روز با حضور مسوولان در مسجد آبادی به مردم داده شد.

بخشی از وعده‌ها تا تنور داغ بود چسبید برخی بر زمین ماند و خبرگزاری فارس بنا به رسالت خود در راستای پیگیری این وعده‌ها خواستار ارائه گزارشی از سوی مسوولان شد.

در آخرین پیگیری که این رسانه از نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره داشت سیدمهدی فرشادان اظهار کرد: بخشی از وعده‌هایی که در زمان بازدید و برگزاری شورای اداری دیواندره در روستای علی‌آباد داشتیم عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: بخشی از این وعده‌ها نیز در دست اقدام است و مکاتباتی در راستای ارائه آخرین گزارش اقدامات انجام گرفته از سوی دستگاه‌های متولی از سوی ما صورت گرفته است و به زودی در اختیار خبرگزاری فارس قرار خواهد گرفت.

در همین روزهای اخیر نیز رئیس سازمان برنامه ریزی استان هم با حضور در دیواندره سری به روستای ناشنوایان زد و از نزدیک با مشکلات ریز و درشت مردمان این آبادی آشنا شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در روند بازدیدی از خبرگزاری فارس که به مناسب روز خبرنگار طی روزهای اخیر انجام گرفت، اظهار کرد: پرداختن به سوژه‌های اجتماعی در خبرگزاری فارس کار ارزشمند و قابل تقدیری است که زمینه رفع مشکلات جامعه را نیز فراهم کرده است.

بهرام نصراللهی‌زاده گفت: به دنبال گزارش خبرگزاری فارس در مورد روستای علی‌آّباد کرفتو با عنوان«روستایی در ناشنوایی مطلق» بازدیدی به همراه فرماندار دیواندره از این روستا داشتم

وی افزود: به نظر من یکی از مهم‌ترین رسالت و کارکردهای رسانه‌های این است که در مورد موضوعات مختلف و مشکلات  تولید محتوا و مسوولان را حساس کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خاطرنشان کرد: از خبرگزاری فارس و عملکرد آن در حوزه‌های اطلاع‌رسانی واقعا تقدیر می‌کنیم.

نصراللهی‌زاده تصریح کرد: به عنوان دستگاهی خود را متولی حوزه توسعه می‌دانیم معتقدیم که رسانه‌ها یکی از ارکان مهم در فرآیند توسعه در هر جامعه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه این را به جرأت می‌گویم، هیچ ابزاری برای افزایش کارآمدی و به ویژه برای اصلاح فساد کارآمدتر از رسانه‌های نمی‌بینم، اذعان داشت: رسانه اصلاح رفتار بسیار موثر است و دستگاه‌های اجرایی موظف به پاسخگویی به رسانه باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: مسوولان باید همیشه در تصمیماتی که می‌گیرند خود را زیر ذره بین رسانه و موظف به پاسخگویی به این ابزار ارتباطی بدانند.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه کار در رسانه هنر و حرفه است، گفت: اینکه یک خبر را  به شیوه‌ای کار کنید که در کنار بیان نواقص راهکار برای بهبود و اصلاح ارائه و جامعه نیز احساس ناامید نکند، هنر بزرگی است.

وی تصریح کرد: در سفر به دیواندره از تمام پروژه‌ها در این شهرستان بازدید ولی به صورت ویژه از روستای علی‌آباد کرفتو بازدید کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با تاکید براینکه در روند بازدید از این روستا تخصیص طرح هادی این روستا را به صورت 100 درصدی مصوب کردیم، افزود: برای روستای علی‌آباد کرفتو تصمیمات خوبی گرفته شده و بررسی مشکلات این روستا به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

نصراللهی‌زاده تصریح کرد:  سیستم اداری با تاخیر وارد موضوع روستای علی‌آباد کرفتو شد اگر 20 سال پیش بهزیستی به این مشکلات ورود پیدا می‌کرد شاید این تعداد ناشنوا در این روستا نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: البته براساس گزارشاتی که ارائه شده اقدامات لازم برای کنترل و جلوگیری از افزایش معلولیت در روستای علی‌آباد انجام گرفته است.

 

وی با بیان اینکه جمعیت این روستا استعداد ایجاد خانه بهداشت ندارد، افزود: اما با توجه به شرایط خاص همین جمعیت موجود سعی خواهیم کرد در این راستا نیز ورود و اقدامات اساسی برای مردمان مهمانواز و بامحبت روستای علی‌آباد انجام دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تصریح کرد: در بحث اختصاص معلم ویژه به مدرسه روستا هم بررسی‌های لازم را انجام خواهیم دارد.

نصراللهی‌زاده گفت: از خبرگزاری فارس واقعا برای پرداختن به این دست سوژه‌ها که شاید از نگاه مسوولان به دلایل مشغله‌های کار مخفی بماند واقعا تقدیر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات در جامعه زیاد است، گفت: کارهای خوبی در بحث محرومیت‌زدایی و توسعه در مناطق دور افتاده انجام شده ولی کارهای زیادی برای انجام داریم.

وی اظهار کرد: باید با اولویت‌بندی این مشکلات بستر رفع آنها را فراهم و زمینه ارتقای سطح رفاه جامعه را فراهم سازد.

برای رفع مشکلات روستای علی‌آباد کرفتو اقدامات ویژه انجام می‌شود

وی با تاکید براینکه باید برای روستای علی‌آباد کرفتو اقدامات ویژه انجام شود، افزود: اعتبار طرح هادی این روستا و رفع مشکل فاضلاب که بخشی از تجهیزات آن توسط خود مردم روستا و دهیاری تامین شده و اقدامات وارد فاز اجرا خواهد شد.

البته مردم روستای علی‌آباد کرفتو نیز طی تماسی که اخیرا با این رسانه داشته‌اند ضمن تقدیر مجدد از خبرگزاری فارس و ابراز خرسندی از حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان  در این آبادی از این رسانه خواستند تا منتج به نتیجه شدن این وعده‌ها همچنان در کنار مردم این روستا باشند.

گفتنی است؛ روستای «علی‌آباد کرفتو» است، روستایی از توابع بخش کرفتو شهرستان دیواندره در استان کردستان و در همسایگی روستاهای شجاع‌آباد، کرفتو، کرد کند، اصحاب، کانی سرخ، قلعه کهنه، حبیبی و گور باباعلی و... است.

 علی آباد کرفتو حدود 70 خانوار با جمعیتی بالای 350 نفر دارد که جدای از افرادی که فوت کرده و یا به شهرها و روستاهای اطراف رفته‌اند، در حال حاضر 40 نفر معلول دارد، تا جاییکه بعضی از این معلولین چند نوع معلولیت داشته ولی ناشنوایی معلولیت قریب به اتفاق آنان است.

25 معلول مرد و بیش از 15 معلول زن هم‌اکنون در این روستا زندگی می‌کنند که البته طی این یکی دو سال هم تعدادی دارفانی را وداع گفته، عده‌ای برای کسب درآمد ترک دیار کرده و چند نفری هم با مردمانی از روستاهای دور و نزدیک وصلت نموده و زندگی تازه‌ای را در روستا و شهرهای دیگر آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول