اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

روند پیشرفت برنامه‌های اربعین ۹۷ بررسی شد

در نهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی پیشرفت‌های پروژه های زیرساختی و برنامه‌های کمیته‌های سیزده‌گانه این ستاد برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین ۹۷ بررسی شد.

روند پیشرفت برنامه‌های اربعین ۹۷ بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، نهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی به ریاست ذوالفقاری رئیس ستاد و با حضور مسئولان کمیته‌های سیزده‌گانه و اعضای ستاد مرکزی در محل وزارت کشور برگزار شد.

 یکی از دستور کارهای این جلسه گزارش کمیته زیرساخت بود که پیشرفت‌های پروژه‌های زیرساختی در ارتباط با اربعین به ویژه استان‌های غرب و جنوب غرب مورد بررسی قرار گرفت و پس از اخذ نقطه نظرات اعضا به تصویب ستاد مرکزی رسید.

حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به فعال بودن همه کمیته‌های سیزده‌گانه ستاد مرکزی اربعین و استان های هدف گزارشی از روند فعالیت‌های این کمیته‌ها ارائه کرد.

در ادامه این جلسه خندان دل معاون امور عمرانی وزارت کشور و رئیس کمیته زیرساخت تمامی ماموریت‌های محوله به این کمیته را تشریح و موفقیت آمیز اعلام کرد.  

وی افزود: نشستی نیز هفته گذشته در استان کرمانشاه با حضور معاونین امور عمرانی  استان‌های مختلف و معین برگزار کردیم که با توجه به اعلام وضعیت پروژه ها از سوی معاونان عمرانی، لازم بود  برخی از کمک‌ها از طرف استان‌های معین سرعت بیشتری بگیرد که تصمیمات لازم اتخاذ شد و این کمک ها در دو محور تقویت اکیپ‌های راه‌سازی و استقرار تیم‌هایی برای ایجاد زیرساخت عمرانی لازم در حوزه‌های مختلف اعم از آب، برق، پارکینگ، روشنایی، بهداشت و غیره متمرکز شد.

خندان دل تاکید کرد: در مجموع تمامی وظایف محوله به کمیته زیرساخت به جز چند مورد جزئی، تا پیش از آغاز مراسم اربعین به نتیجه خواهند رسید.

گفتنی است کمیته زیرساخت، بخشهای زیرساخت های ارتباطی و بانکی، زیرساخت خدماتی، خدمات اضطراری، نیازهای سایر دستگاه‌ها و زیرساخت‌های مواصلاتی و ارتباطی را برعهده دارد.

همچنین در ادامه این جلسه ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: هرچه در طرح های عمرانی هزینه کنیم، سایر هزینه ها مانند استهلاک، نیرو نظایر آن در آینده کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کمیته زیرساخت امسال منظم تر از سال‌های گذشته برنامه های خود را دنبال کرده است، گفت: کمیته‌ها خصوصا در بخش عمرانی باید به طرح‌های جامع و تفصیلی توجه بیشتری داشته باشند. جانمایی خدمات باید به شکل درست صورت گیرد و همه مسائل و جوانب پروژه ها درنظر گرفته شود تا کارهای ماندگاری انجام شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: پس از این در جلسات آتی ستاد مرکزی اربعین حسینی علیه السلام منتظر نتایج اتمام کار و برنامه‌های کمیته های سیزده گانه هستیم، چراکه فرصت چندانی تا برگزاری مراسم امسال باقی نمانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول