اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

امام‌جمعه اردکان:

مسجد، یکی از پایگاه‌های مهم انقلاب است / باید به جوانان برای فعالیت میدان داده شود

امام‌جمعه اردکان با اشاره به جایگاه مساجد در مقابله با دشمن، گفت: مساجد یکی از پایگاه‌های مهم انقلاب است و همواره این پایگاه مهم باید تقویت شود.

مسجد، یکی از پایگاه‌های مهم انقلاب است  / باید به جوانان برای فعالیت میدان داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر پیش از ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی مساجد شهرستان اردکان با اشاره به اهمیت مساجد گفت: خداوند در آیه‌ای از قرآن کریم دو نفر از پیامبران خود را به‌عنوان خادم مسجد معرفی می‌کند.

وی افزود: از این آیه می‌توان استفاده کرد که در مساجد هم باید جوانان حضورداشته باشند و هم افراد سالمند. پیرها باید هوای جوانان را داشته باشند و به آن‌ها برای انجام فعالیت مختلف میدان بدهند و جوانان نیز باید تلاش کنند که حرمت پیرها را نگه‌دارند. متأسفانه در بعضی از مساجد هیچ‌کدام از این‌ها وجود ندارد و به جوانان برای فعالیت میدان داده نمی‌شود.

امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: خدمت به مسجد فقط در نظافت و کارهای ساختمانی آن خلاصه نمی‌شود. امروز بی‌تردید یکی از بهترین خدمت‌ها به مسجد انجام فعالیت‌های فرهنگی مفید برای عموم مردم است.

وی گفت: مسجدی که در راستای زنده نگه‌داشتن معارف دین، اسلام و انقلاب فعالیت‌های خوب فرهنگی و تبلیغی انجام می‌دهد و درراه تعالی و رشد جوانان و نوجوانان محل کار می‌کند یکی از بزرگ‌ترین خدمت‌ها به مسجد است.

شاکر گفت: حضور جوانان در مساجد می‌تواند در سرنوشت آن‌ها و سرنوشت محلات مختلف اثر داشته باشد. نوجوان و جوانی که از ابتدا در فضای مسجد بزرگ می‌شود این فضا در تعیین سرنوشت و آینده‌اش نیز تأثیرگذار است. شهدای ما در مساجد بزرگ‌شده‌اند. افرادی که به مدارج بالای علمی رسیده‌اند نیز اهل مسجد بوده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که مساجد یکی از پایگاه‌های مهم انقلاب است و اگر این پایگاه‌ها ازلحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حفظ و تقویت شود ما ترسی از حربه‌ها و حیله‌های دشمن نداریم. همه ما باید در این راه به‌عنوان یک سرباز انقلاب، ولایت، اسلام و خدمتگزار به‌اندازه خودمان تلاش کنیم.

انتهای پیام/۹۰۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول