اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

خدمات آرایشگاه‌های زنانه خانگی تهدید بزرگی برای بانوان است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: ارائه خدمات پوستی غیر بهداشتی در آرایشگاه‌های زنانه خانگی غیر رسمی تهدید بسیار بزرگی برای بانوان محسوب می‌شود چراکه منجر به ابتلای مراجعه‌کنندگان به بیماری‌های واگیردار می‌شود.

خدمات آرایشگاه‌های زنانه خانگی تهدید بزرگی برای بانوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمال حیدری عصر امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه تخصصی سلامت، ورزش و تغذیه و هفتمین نمایشگاه تخصصی محصولات بهداشتی و آرایشی اظهار کرد: بسیاری از آرایشگاه‌های زنانه خانگی غیر رسمی، غیر رسمی و غیر قانونی هستند.

وی افزود: ارائه خدمات پوستی غیر بهداشتی در  آرایشگاه‌های زنانه خانگی غیر رسمی تهدید بسیار بزرگی برای بانوان محسوب می‌شود چراکه منجر به ابتلای مراجعه‌کنندگان به بیماری‌های واگیردار می‌شود؛ مردم اصفهان باید آرایشگاه‌های زنانه خانگی غیر رسمی را به عنوان متخلف به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان این که بازار عرضه و تقاضا در بازار لوازم آرایشی تعیین‌کننده است، گفت: درصد زیادی از لوازم آرایشی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و یکی از دلایل آن تقاضای بالا در این بازار است؛ اگر جلوی قاچاق لوازم آرایشی گرفته شود، اجناس تقلبی نیز در این بازار کاهش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت وجود اجناس تقلبی لوازم آرایشی است که تشخیص اصل بودن این لوازم برای مردم بسیار سخت شده است.

جعفر اطیار رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی اصفهان نیز در این نشست در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که 90 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی در اصفهان تقلبی است، گفت: این آمار غلط است چراکه کلیه لوازم آرایشی موجود در استان اصفهان دارای نشانه‌های شناخته‌شده هستند.

وی افزود: تمامی برندهای موجود در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی از گمرک ترخیص می‌شوند و سازمان غذا و دارو همه آن‌ها را تأیید کرده است؛ البته ممکن است 2 تا 3 درصد اجناس تقلبی هم وجود داشته باشد اما این میزان به هیچ عنوان به 90 درصد نمی‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی اصفهان یادآور شد: بازرسی اصناف، بازرسی سازمان صنعت و معدن و دیگر سازمان‌های مربوطه بر فروشندگان لوازم آرایشی نظارت داشته و جنس تقلبی به هیچ عنوان در بازار لوازم آرایشی بهداشتی وجود ندارد.

انتهای پیام/63056/ی/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول