اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمنان در مجلس:

رئیس‌جمهور به امضای خود پای مصوبه تشکیل ادارات کل راه و شهرسازی پایبند باشد

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: رئیس‌جمهوری به امضای خود پای مصوبه تشکیل اداره کل راه و شهرسازی در تمام استان‌ها ازجمله سمنان پایبند باشد.

رئیس‌جمهور به امضای خود پای مصوبه تشکیل ادارات کل راه و شهرسازی پایبند باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد همتی صبح امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان که در آن، استاندار سمنان و سایر مسؤولان استانی و شهرستانی نیز حضور دارند، اظهار کرد: اگر ملاک اجرای قانون است، باید برای تمام نقاط کشور یکسان اجرا شود.

وی تصریح کرد: از رئیس‌جمهوری انتظار داریم حداقل به امضای خود پای مصوبه تشکیل اداره کل راه و شهرسازی در تمام استان‌ها ازجمله سمنان و همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مرکز استان سمنان پایبند باشد.

 

معاونت بازآفرینی در اداره کل فعلی مسکن و شهرسازی ایجاد شود

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: یکی از مواردی که مورد نقد قرار می‌گیرد، بحث مسکن بوده و اخیراً ستاد بازآفرینی شهری مطرح است؛ اما در سمنان به لحاظ مشکلی که از لحاظ ساختار اداری وجود دارد، با مشکل مواجه هستیم.

همتی بیان کرد: معاونت بازآفرینی در اداره کل فعلی مسکن و شهرسازی باید ایجاد شود و کارها را پیگیری کند تا ساختار اداری استان سمنان نیز همانند سایر استان‌ها باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در استان سمنان بر مبنای قانون عمل شود و باید در اجرای قانون استقلال قائل شویم؛ اگر قانون است، برای همه استان‌هاست و باید یکنواخت اجرا شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس افزود: مصوبه شورای اداری مبنی بر استقرار اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان سمنان تأکید دارد و تقسیمات کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری نیز بر استقرار ادارات کل در مرکز استان تأکید دارند و عمل نکردن به قانون به صلاح هیچ کس نیست.

همتی بیان داشت: راهکارهایی وجود دارد تا کسی متضرر نشود؛ اما اصل قانون نیاید خدشه‌دار شده و خواست مردم و حاکمیت باید اجرا شود.

 

تکمیل هر چه سریع‌تر محور سمنان- فیروزکوه

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس بیان کرد: مهم‌ترین خواسته مردم، افزایش راه‌های دسترسی برای شهرها و بخش‌هایی است که جنبه اسکان، گردشگری و استراحت دارد و این موارد باید در بحث آزادراه‌های ایجادشده، لحاظ شود؛ چراکه تنوع در مسیر، ایجاد شده و در بحث اقتصادی و تأمین جاده‌ها هم اثرگذار است.

همتی افزود: تکمیل هر چه سریع‌تر محور در دست اقدام سمنان- فیروزکوه و چهار بانده شدن آن در کاهش ترافیک اثرگذار است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس تصریح کرد: جاده دامغان- معلمان از جاده‌های مناسبی است که اتصال آن به بندرعباس، جاده‌ای ترانزیتی را ایجاد می‌کند.

وی گفت: بخش عمده‌ای از شهرهای استان سمنان بافت فرسوده دارند که باید بازآفرینی شود.

 

اجرای قطار حومه‌ای تهران- سمنان

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس افزود: اجرای قطار حومه‌ای که به سمت گرمسار کامل می‌شود، به مرکز استان سمنان باید ادامه یابد و رسیدن این قطار به مرکز استان جزو اولویتی است که باید به آن توجه کرد؛ چراکه فاصله تهران تا سمنان را به یک ساعت می‌رساند و به پایتخت با شرایط خاص، در پوشش سرریز جمعیت کمک خواهد کرد.

همتی با بیان اینکه برقی شدن قطار این مسیر نیز بسیار تأثیرگذار است، گفت: بحث فرودگاه سمنان نیز باید جدی گرفته شود؛ چراکه می‌تواند به‌عنوان استان معین بر آن تکیه کرد و بار ترافیکی استان تهران به سمنان منتقل شود.

وی تصریح کرد: در هفته دولت، باید نخستین پرواز از سمنان به مشهد صورت گیرد که خبر خوشی برای مردم سمنان و کشور خواهد بود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: یکی از بیمارستان‌های در دست احداث استان سمنان، بیمارستان مهدی‌شهر است که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ این پروژه باید تا پایان سال 96 تجهیز می‌شده اما به تعویق افتاد و انتظار می‌رود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول