اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

انتقاد عضو اعتماد ملی از لابی و نفوذ اطرافیان رئیس دولت اصلاحات

محمدصادق جوادی حصار گفت: اگر قرار باشد «شورای عالی اصلاح طلبان» با همین وضعیت، محل لابی و ورود سلایق و اعمال نفوذ افراد و گروه‌های قدرتمند و پرنفوذ سیاسی اصلاح‌طلب باشد، این شورا برای کلیت اصلاح‌طلبان مضرات زیادی خواهد داشت.

انتقاد عضو اعتماد ملی از لابی و نفوذ  اطرافیان رئیس دولت اصلاحات

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدصادق جوادی حصار فعال اصلاح طلب در گفت و گو با روزنامه آرمان با بیان اینکه تبدیل شورای عالی اصلاح‌طلبان به پارلمان اصلاحات فعلا ملغی شده، گفت: حساسیت‌هایی که با توجه به حمایت‌های اصلاح‌طلبان از آقای روحانی ایجاد شد و خدشه‌ای که به جایگاه اصلاح‌طلبان وارد شد، همه اینها تقریبا شرایط جدیدی را به‌وجود آورد و به ‌اصلاح‌طلبان گوشزد کرد که با روش‌های گذشته نمی‌توانند نتایج مطلوب گذشته را بگیرند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دستگاه‌ها و نیروهای مشارکت‌آفرین اصلاح‌طلبان زیر سوال هستند، این سوال را مطرح کرد که: آیا واقعا در این شرایط شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یا مجمع مشورتی رئیس دولت اصلاحات و غیره لازم است؟ 

جوادی حصار ادامه داد: کارکرد «شورای عالی اصلاح‌طلبان» برای همان زمان انتخابات بود؛ اکنون عده‌ای معتقدند همان مجموعه باید ادامه یابد و عده‌ای هم معتقدند آن مکانیزم دیگر کارایی لازم را ندارد و در آن مجموعه شایسته‌سالاری روی نداده و جایگاه برخی افراد در شورای عالی نیست. این شورا برایند تمام نیروها و توانمندی کل جریان اصلاحات نبوده است. این مباحث مطرح است ولی به نظرم اکنون فرصت و فضای مناسبی برای طرح این مسائل نیست.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه نظر آقای عارف باید شنیده شود و بایکوت پیشاپیش ایشان یا نظراتشان را نمی‌پسندم تاکید کرد: به نظرم آقای عارف از سرمایه‌های جریان اصلاحات است و انسان صادقی است. مساله‌ای که وجود دارد این است که متوجه‌کردن ناتوانی‌ها و نقاط ضعف فراکسیون امید به یک نفر، منصفانه نیست.

جوادی حصار افزود: به افراد غیرحزبی نباید جایگاه و یا وزن مضاعف داد، زیرا احزاب و عناصر حزبی باید در اولویت حضور در شورای عالی باشند اما در جریان اصلاحات کسی نمی‌تواند منکر ظرفیت رئیس دولت اصلاحات باشد که بتوان ایشان را مستثنی کرد. اما اگر قرار باشد افراد اطراف رئیس دولت اصلاحات به‌واسطه نزدیکی به ایشان و یا همراهی مداوم با ایشان، بخواهند چنین جایگاهی برای خود قائل باشند و خارج از حزب و تشکیلات به دنبال کرسی و یا حق رأی و تصمیم‌گیری باشند، این امر باعث کاهش انگیزه احزاب می‌شود و در رسیدن به اهداف ناکام خواهند ماند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است شورای عالی اصلاح‌طلبان ادامه یابد، باید معایبش رفع شود. اما اگر قرار باشد با همین وضعیت، محل لابی و ورود سلایق و اعمال نفوذ افراد و گروه‌های قدرتمند و پرنفوذ سیاسی اصلاح‌طلب باشد، تصور می‌کنم این شورا برای کلیت اصلاح‌طلبان مضرات زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول