اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

«عمران‌خان» از کودکی تا نخست وزیری + عکس

دوستان عمران‌خان معتقدند وی از بدو تولد یک کودک استثنایی بود و زمانی که بازیکن کریکت شد شهرت جهانی پیدا کرد و سرانجام با قدم گذاشتن به میدان سیاست، نخست وزیر شد.

«عمران‌خان» از کودکی تا نخست وزیری + عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، دوستان عمران‌خان معتقدند وی از بدو تولد یک کودک استثنایی بود و زمانی که بازیکن کریکت شد شهرت جهانی پیدا کرد و سرانجام با قدم گذاشتن به میدان سیاست توانست نخست وزیر شود.

«عمران احمد خان نیازی» ۲۵ نوامبر ۱۹۵۲ در میانوالی پاکستان به دنیا آمد. پدرش «اکرام الله خان نیازی» شرمان خیل و مادرش «شوکت خانم» نام داشت. وی از اعضای قبایل پشتون به نام نیازی بود.

عمران خان مدارس ابتدایی و متوسطه را در لاهور و تحصیلات عالی خود در رشته اقتصاد را در دانشگاه آکسفورد به پایان رساند. وی در سال ۱۹۷۴ در همان دانشگاه کاپیتان تیم کریکت شد.

عمران خان در سال ۱۹۹۲ تیم کریکت پاکستان را به مقام قهرمانی جهانی رساند. او به عنوان بهترین کریکت باز در تاریخ کشورش شناخته می‌شود و به‌همین خاطر میلیون‌ها طرفدار دارد.

خان در سال ۱۹۹۷ در شهر لاهور پاکستان  یک بیمارستان برای معالجه سرطان تأسیس کرد.

عمران خان یک جنبش اجتماعی سیاسی را  هم به نام تحریک انصاف بنیانگذاری کرد که بعدها تبدیل به سومین حزب سیاسی  بزرگ پاکستان شد.

در تصاویر زیر عکس‌های کودکی و نوجوانی عمران‌خان را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول