اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

آرتریت روماتوئید سهم کودکانی که دود سیگار تنفس می‌‌‌کنند

نتایج یک بررسی صورت گرفته نشان داده است، قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران کودکی، احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید را در دهه‌های بعدی زندگی افزایش می‌دهد.

آرتریت روماتوئید سهم کودکانی که  دود سیگار تنفس می‌‌‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نتایج یک بررسی صورت گرفته نشان داده است، قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران کودکی، احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید را در دهه‌های بعدی زندگی افزایش می‌دهد. 

این پژوهش تأکید می‌کند، دختران بیش از پسران در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. 

محققان با استناد به نتایج به دست آمده می‌گویند: قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار در کودکی ممکن است فاکتور پرخطر ابتلا به آرتریت روماتوئید باشد.

 آرتریت روماتوئید یک بیماری مزمن، پیش رونده و از بین برنده سیستم ایمنی بدن به شیوه خود ایمنی است که سبب التهاب و درد در مفاصل، بافت های اطراف مفاصل و دیگر ارگان های بدن انسان می‌شود.

این بیماری عمدتا در انگشتان دست و پا بروز پیدا می‌کند، اما هر مفصلی را ممکن است درگیر خود سازد. بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید عمدتا مفاصلی خشک داشته و به طور کلی احساس خستگی و ناخوشی دارند.

مرکز کنترل بیماری و پیشگیری آمریکا اعلام کرده که در این کشور حدود 1.5 میلیون نفر از این عارضه رنج می‌برند. در ایالات متحده از بین 100 هزار نفر، 70 نفر به آرتریت روماتوئید مبتلا هستند؛ در میان افراد سیگاری، آرتریت روماتوئید 4 برابر بیشتر رایج است.

محققان تأکید می‌کنند، کودکانی که سابقه خانوادگی ابتلا به آرتریت روماتوئید دارند، با قرارگیری در معرض دود سیگار به میزان قابل توجهی بیش از دیگر کودکان در خطر هستند. 

این بررسی در سایت«academic.oup» منتشر شده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول