اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

البرز

خوش‌گذرانی عده‌ای جوان دو هکتار زمین سبز روستا را خاکستر کرد/فرماندار ساوجبلاغ علت آتش‌سوزی را سهل‌انگاری اعلام کرد

متأسفانه شب گذشته دو هکتار از اراضی روستای سرهه ساوجبلاغ به دلیل سهل‌انگاری گروهی از جوانان که برای سپری کردن آخر هفته به این منطقه رفته بودند، تبدیل به دشتی ازخاکسترشد.

خوش‌گذرانی عده‌ای جوان دو هکتار زمین سبز روستا را خاکستر کرد/فرماندار ساوجبلاغ علت آتش‌سوزی را سهل‌انگاری اعلام کرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس در ساوجبلاغ، خنکی هوا در روستاهای ساوجبلاغ در فصل تابستان و همچنین مناطق بکر و زیبایی که دارد،  معمولأ در روزهای پایان هفته هدف تفریح و گذراندن اوقات فراغت شهروندان و هم استانی‌ها قرار می‌گیرد.

ولی متأسفانه همین گذران وقت و شادی پایان هفته، موجب اتفاق ناگواری شد و دو هکتار از اراضی روستای سرسبز سرهه ساوجبلاغ، به دلیل سهل‌انگاری گروهی از جوانان که برای سپری کردن آخر هفته خود به این منطقه رفته بودند دچار حریق شد و تبدیل به دشتی از خاکستر گردید.  

فرماندار ساوجبلاغ در این رابطه به خبرنگار فارس البرز در ساوجبلاغ گفت: حریق پس از سه ساعت تلاش نیروهای آتش‌نشانی خاموش شد. و علت آن سهل‌انگاری گروهی بوده است که بدون خاموش کردن آتش، محل تفریح خود را ترک کرده‌اند.

ابوالفضل پالیز گیر افزود: زمان وقوع حادثه، تمامی بخش‌ها و نیروهای آتش‌نشانی وامدادی، دهداری و مردم، در محل وقوع حادثه حاضر شدند و برای اطفاء حریق تلاش کردند تا سایر اراضی دچار آتش‌سوزی گسترده نشود.

وی با تقدیر از تلاش همگانی برای اتمام و ناگوارتر نشدن این اتفاق ناراحت‌کننده، اظهار کرد: سهل‌انگاری گردشگران به اراضی سرسبز و باارزش این روستا صدمه وارد کرد و این مسئله‌ای کم‌اهمیت نیست که بتوان از کنار آن به‌راحتی گذشت، چه‌بسا امکان داشت، صدمات و آسیب‌های بیشتری متوجه این منطقه شود.

فرماندار ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: از گردشگران خواهشمندیم برای محافظت از محیط‌زیست همراهی و همدلی لازم را داشته باشند و پس از ترک طبیعت علاوه بر جمع‌آوری زباله‌های خود، نسبت به خاموشی آتش نیز مطمئن شوند.

انتهای پیام/3393

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول