اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اجتماعی:

ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی روستاییان/ دولت و مجلس در حال کمک به روستاها هستند

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس از ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی روستاییان خبر داد و گفت: اعتبارات بسیار خوب و مناسبی برای روستاییان در نظر گرفته شده که لازم تا به بحث اشتغال‌زایی در روستاها ورود شود.

ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی روستاییان/ دولت و مجلس در حال کمک به روستاها هستند

 سمیه محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهاقان از ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی روستاییان خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات بسیار خوب و مناسبی برای روستاییان در نظر گرفته شده که  لازم تا به بحث اشتغال‌زایی در روستاها ورود شود چراکه اشتغال و اقتصاد مهم بوده و باید با دست در دست هم دادن این مشکل روستاها را رفع کنیم.

وی با اشاره به هفته نکوداشت شهرستان دهاقان افزود: جشن ازدواج 17 زوج روستای قمبوان شهرستان دهاقان همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان‌های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم که پیوند این زوجین مبارک باشد و زندگی سعادتمندی را آغاز کنند و در پرتو عنایت پروردگار زندگی خوشی داشته باشند.

وی با بیان این که مسؤولان ادارات باید به روستاها اهمیت دهند و تفاوتی نگذارند، خاطرنشان کرد: وحدت و هم‌دلی خواسته و نیاز ما قلمداد می‌شود و در این جلسه شاهد وحدت و همدلی شما روستاییان و مسؤولان بودیم و از این بابت خرسندیم.

محمودی تقسیم مساوی امکانات در روستاها را ضروری دانست و اذعان داشت: امکانات باید بین روستاها به صورت مساوی تقسیم شود و اگر گذشتگان به روستاها اهمیت ندادند و مهاجرت صورت گرفت ما باید از مهاجرت روستاییان پیشگیری کنیم و امکانات را به سمت روستاها سوق دهیم.

وی با بیان این که دولت و مجلس در حال کمک به روستاها هستند، تصریح کرد: مجلس و دولت به روستاها نگاه ویژه‌ای دارند و در حال کمک به روستاها هستند و علت کمبود امکانات در روستاها به سبب کمی جمعیت آنان است و اگر جمعیت پویا باشد این مشکل هم حل می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما به بازگشت قشر جوان به روستاها نیازمندیم و باید با اشتغال‌زایی زمینه این امر مهم را فراهم سازیم  و جمعیت سالخورده سبب پویایی روستاها نمی‌شوند.

وی با تأکید بر طرح اشتغال‌زای بانک سینا اضافه کرد: طرح دیگری که در رابطه با اشتغال مطرح شده طرح بانک سینا بوده که او هم اعتباری 18 درصدی به روستاییان می‌دهد که 5 درصد آن را معاون روستایی دولت به عنوان یارانه پرداخت می‌کند و 5 درصد دیگری راهم از طریق دیگری تامین می‌شود و 8 درصد آن توسط تولید کننده پرداخت می‌شود و اگر افراد به صورت شخصی یا تعاونی از این تسهیلات استفاده کنند بسیار مفید و تأثیرگذار است.

محمودی در پایان با بیان این که اصحاب رسانه هم به روستاها اهمیت دهند، ابراز داشت: اصحاب رسانه هم به روستاها اهمیت دهند و وارد روستاها شوند تا به بحث گردشگری روستاها بیشتر پرداخته شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول