اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان خبر داد

فعالیت ۲۸ اکیپ دامپزشکی طی عید قربان در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از فعالیت ۲۸ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی طی عید قربان در استان زنجان خبر داد.

فعالیت ۲۸ اکیپ دامپزشکی طی عید قربان در زنجان

محمد باقر حاج کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از 28 مرداد‌ماه سال‌جاری تا عید قربان همکاران دامپزشکی در میادین فروش احشام پیش‌بینی شده توسط شهرداری حضور دارند. 

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه این افراد خریداران احشام را در میادین راهنمایی می‌کنند؛ افزود: نظارت بر ورود دام سالم به میادین دیگر اقدام این دامپزشکان در میادین احشام خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از ورود دام‌های دارای مشکل و بیماری به میدان احشام خودداری خواهد شد؛ افزود: این دام‌ها برای بررسی کارشناسی‌تر به کشتارگاه‌ها فرستاده خواهد شد.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه برای کشتار دام در روز عید قربان نیز تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است؛ بیان کرد: اعلام شده کشتارگاه‌ها آمادگی لازم برای پذیرش دام افرادی که دام خود را به این مراکز ارجاع می‌دهند؛ داشته باشند و به صورت رایگان بازدید و نظارت صورت می‌گیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از افراد علاقه‌مند به انجام کشتار دام در داخل منازل هستند؛ اظهار کرد: هر چند ما این موضوع را توصیه نمی‌کنیم اما آماده همکاری با هم‌استانی‌های گرامی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه 28 اکیپ سیار و ثابت داپزشکی برای عید قربان در نظر گرفته شده است؛ بیان کرد: این اکیپ‌ها به شهروندان کمک می‌کند تا دام سالمی را بتوانند تهیه و کشتار کنند.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه اکیپ‌های دامپزشکی در همه مراحل آماده ارائه خدمات به شهروندان است؛ افزود: اگر چنانچه بخشی از لاشه‌ دارای مشکل باشد آماده نظارت و اصلاح هستیم.

 

* ۱۵۱۲ پل ارتباطی مردم و دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه همه خدمات ارائه شده در ایام عید قربان توسط اکیپ‌های دامپزشکی رایگان است؛ عنوان کرد: شماره تلفن 1512 پل ارتباطی بین شهروندان و مردم است.

وی بیماری‌های مشترک انسان و دام را بسیار زیاد خواند و گفت: بیش از 600 تا 700 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد و تعدادی از این بیماری‌ها در این فصل بیش از پیش سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند.

حاج کاظمی با بیان اینکه تب کریمه کنگو در چند ماه گذشته چند تن از هم‌وطنان ما در نقاط دیگر کشور را به کام مرگ کشانده است؛ اضافه کرد: تب مالت نیز ازبیماری‌های بالقوه‌ای است که می‌تواند در استان زنجان وجود داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: اگر مردم تصمیم به ذبح دام در منزل دارند که اصلا هم توصیه نمی‌شود حتما از دستکش؛ ماسک و لباس مناسب استفاده کرده و تجهیزات مورد استفاده را ضدعفونی کنند.

وی با اشاره به اینکه خون‌آبه‌های ذبح باید وارد چاه‌های جذبی شود؛ گفت: از شهروندان درخواست می‌شود از ریختن این خون به خیابان‌ها خودداری کنند؛ چرا که موجب انتقال بیماری و آلودگی محیطی می‌شود.

حاج کاظمی با تاکید بر عدم استفاده از گوشت ذبحی در روز قربانی کردن دام بیان کرد: این گوشت حداقل باید 24 ساعت در قسمت یخچال نه فریز نگه‌داشته شود تا موجب از بین رفتن میکروب‌های موجود در گوشت شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول