اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مدیرکل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا مطرح کرد

خطرات لوازم آرایشی بدون برچسب برای سلامتی

مدیرکل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی باید از داروخانه ها و یا فروشگاه های مجاز، آن هم به شرط داشتن شناسه اصالت کالا خریداری شود.

خطرات لوازم آرایشی بدون برچسب برای سلامتی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، عبدالعظیم بهفر مدیرکل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه لوازم آرایشی و بهداشتی را نباید بدون برچسب اصالت خریداری کرد، گفت: اثرات سوء و سمی در کمین زنانی است که لوازم آرایشی و بهداشتی را از دستفروشان و کنار خیابان ها خریداری می کنند.

وی با بیان اینکه فرآورده های آرایشی و بهداشتی که مورد تایید وزارت بهداشتهستند را باید از محل های معتبر مانند داروخانه ها یا حداکثر فروشگاه های مجاز آن هم به شرط داشتن شناسه اصالت کالا خریداری کرد، گفت: افراد و به خصوص زنان و دختران که خریدار لوازم آرایشی و بهداشتی هستند حتما باید بر روی برچسب فارسی نویس این محصولات نیز دقت کنند تا با مشخصات کالای خریداری شده همخوانی داشته باشد.

مدیرکل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: برچسب یا شناسه اصالت کالا نیز اخیرا قابلیت استعلام دارد، بنابراین به خریداران توصیه می شود جهت بررسی اصالت کالا حتما استعلام را انجام دهند و به صرف وجود برچسب کفایت نکنند و پس از استعلام در صورتی که پاسخ مثبت بود لوازم آرایشی و بهداشتی را خریداری و مصرف کنند.

بهفر با اشاره به اینکه طبیعتا بیش از نیمی از مصرف کنندگان کالاهای آرایشی و بهداشتی زنان هستند، گفت: فرآورده هایی که زنان مصرف می کنند به دلیل اینکه در سلامت نسل آینده کشور نیز موثر است باید در خریداری آن دقت بیشتری لحاظ کنند و به هیچ عنوان از کنار خیابان ها یا دست فروشان یا مکانهای پراکنده و فروشگاه‌های نامعتبر لوازم آرایشی را خریداری نکنند چرا عوارض و اثرات سمی خود را نشان می دهد و این مشکلات می تواند حتی به نسل بعد نیز منتقل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول