اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

استاندار اصفهان:

نباید در اصفهان مدارس کانکسی داشته باشیم

استاندار اصفهان گفت: به جز دو مدرسه کانکسی که هر کدام 2 دانش‌آموز دارند، مابقی باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند، به طوری که با شروع مدارس در مهر ماه دیگر شاهد وجود مدارس کانکسی در استان اصفهان نباشیم.

نباید در اصفهان مدارس کانکسی داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به گزارش مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس در خصوص حذف مدارس کانکسی اظهار کرد: توقع می‌رود که برخورد جدی و با دقت در این خصوص انجام شود.

وی با اشاره به کاهش مدارس کانکسی از 154 کانکس در سال 93 به 24 عدد کانکس افزود: زیبنده نبود که در قلب کشور مدارس کانکسی وجود داشته باشد و بر اساس گزارش به جز دو مدرسه کانکسی که هر کدام 2 دانش‌آموز دارند مابقی باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند به طوری که با شروع مدارس در مهر ماه دیگر شاهد وجود مدارس کانکسی در استان اصفهان نباشیم.

استاندار اصفهان در رابطه با برنامه‌های عملیاتی مربوط به سوادآموزی گفت: در خصوص سوادآموزی از توان و ظرفیت فرمانداران و بخشداران برای فراهم شدن زمینه و بستر لازم، استفاده خواهد شد.

وی جلب مشارکت مردم در امر مقدس آموزش و پرورش را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: باید هدف‌گذاری مبنی بر این باشد که بخش عمده آموزش و پرورش با کیفیت و استاندارد لازم توسط بخش خصوصی انجام شود.

مهرعلیزاده اذعان داشت: زمین‌های مازاد آموزش و پرورش باید طبق قانون با اولویت در اختیار مؤسسان مدارس غیر انتفاعی قرار گیرد.

وی در خصوص فعالیت آموزشگاه‌های زبان‌های خارجه و آموزشگاه‌های علمی آزاد بیان کرد: تصریح قانون بر این است که هرگونه مجوز برای آموزش افراد زیر 20 سال صرفاً از طریق آموزش و پرورش باشد اما با توجه به این که برخی نهادها، با استناد به قوانین قبلی اقدام به تأسیس آموزشگاه کرده‌اند، لازم است در جلسه‌ای به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، قوانین و دستورالعمل‌ها مشخص و براساس آن و تصریح قوانین مؤخر با قوت پیگیری‌ها انجام شود و نیروی انتظامی پس از این جلسه نسبت به اقدامات قانونی لازم اقدام کند.

مجتبی زینی‌وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده نیز در این جلسه تصریح کرد: امروز تجلی مشارکت همه دستگاه‌ها به ویژه استاندار فرهیخته را در مسائل آموزش و پرورش استان اصفهان به عینه مشاهده کردم.

وی با بیان این‌که رویکرد مهارت‌محوری از محورهای مورد عنایت مقامات عالی رتبه نظام و از محورهای سیاست‌های آموزش و پرورش است، یادآور شد: تربیت نسل کارآمد با رویکرد مهارت‌محوری انجام‌شدنی خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تحقق این سیاست‌ها جز با مشارکت همه دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان این که طبق مصوبه مجلس، تأیید شورای نگهبان و ابلاغ ریاست جمهور، تنها مرجع صدور مجوز برای تأسیس آموزشگاه‌ها و اصولاً امر آموزش افراد زیر 20 سال، تنها و تنها وزارت آموزش و پرورش است، اضافه کرد: هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند پیش‌دبستانی یا آموزشگاه زبان تأسیس کند.

مدیرکل امور شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه در مورد تبیین برنامه‌های امور شوراهای آموزش و پرورش تأکید کرد: شورای آموزش و پرورش استان اصفهان در مجموع ارزیابی‌ها، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و در خصوص مشارکت‌پذیری مردم استان در جایگاه اول قرار گرفته است.

گفتنی است در این جلسه هماهنگی جهت ساماندهی آموزشگاه‌های زبان‌های خارجه و آموزشگاه‌های علمی آزاد استان و برنامه عملیاتی حوزه معاونت سوادآموزی در سال تحصیلی جدید، تشریح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش فارس، جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور زینی‌وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/63056/ی/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول