اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسعود جعفری‌جوزانی در همدان تجليل شد

از ابراز خرسندی ساخت فيلم «كورش كبير» تا رونمايی از «گردش تصوير»

با حضور مسؤولان استان همدان و شهرستان ملایر و جمعی از هنرمندان، از کتاب گردش تصویر جعفری‌جوزانی در ملایر رونمایی شد.

از ابراز خرسندی ساخت فيلم «كورش كبير» تا رونمايی از «گردش تصوير»

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر؛ ظهر امروز و با حضور مسؤولان استان همدان و شهرستان ملایر و جمعی از هنرمندان از کتاب گردش تصویر مسعود جعفری جوزانی در ملایر رونمایی شد.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب گردش تصویر و تجلیل از مقام مسعود جعفری جوزانی ضمن تقدیر از حضور این هنرمند برجسته به ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت و اظهار کرد: جعفری جوزانی افتخار مردم ملایر و استان همدان و سینمای کشور است.

امیدواریم نام جعفری جوزانی با مجموعه «کوروش کبیر» پرآوازه‌تر شود

محمد کاظمی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: ملایر شهر فرهنگی استان همدان است و باید بیش از گذشته از ظرفیت‌های هنری این شهرستان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر در همه جا حرف اول را می‌زند تصریح کرد: عرصه سینما و هنر، موسیقی و تئاتر در کشور ما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از هنرمندان و کارگردانان ما به خاطر برخی مشکلات و تنگ‌نظری‌ها نتوانسته‌اند نیات خیر، ایده‌ها و داشته‌هایشان را در قالب عکس و فیلم و هنر نشان دهند.

وی با اشاره به گرفتن مجوز ساخت مجموعه «کورش کبیر» توسط مسعود جعفری جوزانی کسب این نشان را یک کار بزرگ دانست و گفت: افتخار بزرگی است که کارگردان فاخر کشورمان که اهل ملایر است، این مجموعه را بسازد و ما نمایندگان مردم ملایر نیز تمام‌قد آمادگی حمایت از این هنرمند در ساخت این مجموعه ارزشمند را داریم.

 وی خطاب به مسعود جعفری جوزانی گفت: ما دست هنرمندان بزرگی چون شما را می‌بوسیم که نسبت به زادگاهتان عرق دارید و امیدواریم نام شما با مجموعه «کوروش کبیر» پرآوازه‌تر شود.

نگاه سینما با مبانی معرفت‌شناسی همسوست

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه «بزرگانتان را گرامی بدارید» اظهار کرد: حفظ کرامت انسانی همیشه باید رو به جلو باشد و ما باید به این سمت حرکت کنیم.

علیرضا داریوش‌نژاد ضمن تکریم از شخصیت جعفری‌جوزانی ایشان را اسطوره و هنرمندی فاخر در سینمای ایران دانست و گفت: تکریم از این هنرمند که خاک صحنه و دوربین را خورده  تکریم از  تاریخ فرهنگ و هنر این سرزمین است.

وی با اشاره به ساخت آثار فاخر و ارزشمند این هنرمند ملایری گفت: ایشان با نگاهی گسترده توانسته اندیشه و هنر را در هم تلفیق کند که تلفیق آن خود یک نوع هنر است.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان  تصریح کرد: آثار این هنرمند در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری و... بوده و به همه مسائل در آثارش پرداخته و به مسائل فلسفی، عرفانی و... نگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه اگر تصور کنیم نگاه سینما با مبانی معرفت‌شناسی مغایر است اشتباه می‌کنیم  گفت: سینما، فرهنگ و هنر یک بنیاد مفهومی وسیعی است.

10 اثر در سازمان یونسکو به ثبت رسیده که دو اثر آن از همدان است

مدیر اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور نیز در خصوص کتاب «گردش تصویر» گفت: این کتاب شامل  بیش از 20 جلسه مصاحبه از جعفری جوزانی است که در قالب کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

علیرضا تکلو بیان کرد: این کتاب توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور تهیه و با مصاحبه، تدوین و پژوهش محمدحسین یزدانی‌راد نوشته شده است.

وی  اشاره به ابعاد شخصیتی جعفری‌جوزانی بر لزوم مطالعه این کتابی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 277 مورد مصاحبه با نخبگان، هنرمندان و مفاخر انجام شده است.

تکلو اضافه کرد: 10 اثر در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به عنوان میراث مکتوب جهانی از ایران به ثبت رسیده که دو اثر آن از استان همدان است.

فرماندار ملایر نیز ملایر را از نظر فرهنگی سرآمد استان همدان دانست و گفت: بیش از بیش باید از ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان استفاده کنیم.

باب‌الله فتحی با اشاره به اینکه ملایر گام‌های توسعه را در حوزه‌های مختلف طی می‌کند افزود: ملایر به عنوان شهر ملی منبت ثبت شده و به‌زودی نیز عنوان شهر جهانی انگور را از آن خود می‌کند.

ملایر خانه من است، اگر این خانه مشکل دارد مقصر ما هستیم

مسعود جعفری جوزانی نیز ضمن اینکه ملایر زادگاه و خانه اوست و برای آبادانی آن تلاش خواهد کرد گفت: اگر امروز این خانه مشکلی دارد، مقصر ما هستیم.

وی بیان کرد: در زادگاه و خانه هر فردی یک فرهنگی جریان دارد که باید این خانه را آباد کرد.

در ادامه از کتاب گردش تصویر با حضور مسؤولان شهرستان و استان و همچنین هنرمندان با حضور مسعود جعفری‌جوزانی، امیرشهاب رضویان و  رابعه مدنی از هنرمندان مطرح کشوری رونمایی شد.

گفتنی است مسعود جعفری جوزان از کارگردانان به‌نام کشور است که در سال 1327 در روستای جوزان ملایر به دنیا آمده است.

این هنرمند فاخر کشور در رشته فیلم سازی و کارگرانی در دانشگاه سانفرانسیسکو تحصیل کرد و مدرک کارشناسی ارشد رشته کارگردانی و فیلم سازی دارد و موسس و مدیر موسسه جوزان فیلم است.

 در چشم باد، دل و دشنه، سایه خیال، ایران برگر، چشمهایش، جاده‌های سرد، در مسیر تندباد، هفت ترانه، یک مرد یک خرس، بلوغ و پشت دیوار سکوت از مهمترین آثار هنری این هنرمند است.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول