اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

امام جمعه موقت پاکدشت

آل سعود خائنین به آل الله هستند

امام جمعه موقت پاکدشت گفت:برخی فکر می کردند که آمریکا کدخدا است و بعد از این همه ظلمی که در حق ملت ایران روا داشته حال خواهان عزت این ملت است.

آل سعود خائنین به آل الله هستند

به گزارش خبرگزاری فارس در پاکدشت،حجت الاسلام و المسلمین عباس مرادی امام جمعه موقت پاکدشت، در خطبه های عبادی سیاسی نماز عیدقربان، با بیان اهمیت تقوای الهی در زندگی اظهار کرد: برای رسیدن به تقوای الهی بید دلها را منور به نور خدا کرد و خواسته های خود، حرام ها وزشتی ها را قربانی کرد، امیدواریم همه ما اهل مبارزه با هوای نفسمان باشیم.

وی در ادامه به 3 رکن اساسی حج اشاره کرد و گفت: ارتباط با خالق، یکصدایی مسلمانان و برائت از مشرکان 3 رکن اساسی حج می باشد؛ ارتباط با خدا یعنی حجاج برای بندگی خالصانه نماز می خوانند و مناسک حج را به جا می آورند.

مرادی بیان کرد: ارتباط با جماعت مسلمین و یکصدایی و حفظ انسجام رکن دوم حج است و برائت از مشرکان رکن مهم و اساس دیگر حج است، مسلمانی نمی تواند بگوید من عبادت خدا می کنم ولی با دشمنان اسلام، دشمن نیستم؛ نمی تواند کسی زیرپرچم اسلام بیاید و با دشمنان خدا دشمن نباشد.

خطیب نماز عید قربان پاکدشت افزود: آل سعود که خود را خادمین آل الله می دانند را بنگیرید به واقع آنها خائنین به آل الله هستند، سالهاست که خون بی گناهان را در یمن می ریزند و مردم بی گناه یمن را غل و غم می کنند.

وی تصریح کرد: برائت از دشمنان، ظالمین و کفار بسیار مهم است و رهبری با پیام های مختلف بر این امر تاکید بسیار فرمودند، رهبری فرمودند" حج بدون برائت از دشمنان حج نیست"؛ حج باید بصیرت، بیزاری از مشرکان و ظالمان را در وجود حجاج تداعی کند.

وی در ادامه خطبه نماز عید قربان، به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم  در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی در جامعه را ریشه یابی کنیم یک ریشه آن به سوء مدیریت برمی گردد، برخی نتوانستند به درستی به مشکلات اقتصادی مردم رسیدگی کنند.

مرادی تصریح کرد: تغییراتی در کابینه دولت در حال انجام است، دعا می کنیم با جابجایی مدیران نالایق و حضور مدیران با کفایت، وضع معیشت مردم بهتر شود و خدا را شکر می کنیم برای داشتن رهبری بصیر که در تمام لحظات مسئولان را نسبت به اشتباهات شان هشیار می کنند و در مقابل اشتباهات هشدار می دهند و به مردم دلگرمی می دهند.

امام جمعه موقت پاکدشت در قسمتی دیگر از خطبه نماز عید قربان افزود: خیلی خوب است که یک مسئول بصیرت داشته باشد؛ در عملکرد امام خمینی(ره) بصیرت و دشمن شناسی قابل رویت بود؛ برخی فکر می کردند که آمریکا کدخدا است و بعد از این همه ظلمی که در حق ملت ایران روا داشته حال خواهان عزت این ملت است.

وی بیان کرد: گاهی غفلت و بی بصیرتی بر برخی حاکم می شود و یک ظالم را عالم فرض می کند، به رغم هشدارهای رهبری مذاکره انجام شد اما با خروج آمریکا از مذاکرات همه شنیدند که وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که من در مورد آمریکا اشتباه می کردم.

مرادی گفت: زمانی مومن اشتباه می کند که نور خدا در دل کم شود، آن زمان است که دشمن را دوست فرض می کند و دولتی ظالم چون آمریکا را مصلح فرض می کند؛ امروز در هرجای دنیا اگر خونی به ناحق ریخته می شود رد پای آمریکا در آنجا دیده می شود؛ برخی ناراحت بیان کردن شعار " مرگ برآمریکا" بودن اما این اظهار برائت ملت ایران از مشرک و ظالم است؛ اگر برخی بی بصیرتی می کنند بدانند ملت و رهبر ما بصیر هستند.

انتهای پیام/67043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول