اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

رئیس اداره پست قوچان:

شهرداری قوچان طرح پلاک‌کوبی منازل را بلاتکلیف گذاشته است

رئیس اداره پست قوچان با اشاره به اینکه اجرای طرح آدرس‌دهی بر اساس مکان‌های استاندارد نیازمند بسترسازی است؛ گفت: طرح پلاک‌کوبی کد پستی منازل یکی از این بسترها بوده، اما متأسفانه این طرح همچنان بلاتکلیف مانده است.

شهرداری قوچان طرح پلاک‌کوبی منازل را بلاتکلیف گذاشته است

سید محمود حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با تأکید بر این مطلب که خدمات الکترونیک بستری برای شفافیت، کاهش هزینه‌ها و ماندگاری خدمات است؛ گفت: طرح«جی‌نَف» یا همان آدرسی‌دهی بر اساس مکان استاندارد هنوز در قوچان اجرایی نشده، اما پیاده‌سازی آن می‌تواند به‌بهبود تجارت و ارتباط با مشتریان، تأیید آدرس، شناسایی مسیر برای تحویل خدمات و جلوگیری از جرم، جنایت و تقلب کمک شایانی داشته باشد.

رئیس اداره پست قوچان بابیان اینکه این طرح با چندین دستگاه ارتباط مستقیم دارد و می‌تواند در حوزه فعالیت‌های اورژانسی، پزشکی، توریستی و گردشگری به‌جامعه خدمت‌رسانی کند؛ تصریح کرد: کد پستی هویت مکانی هر منطقه و مکان است، همان‌گونه که کد ملی هویت فردی افراد به‌شمار می‌آید و این‌گونه می‌تواند آدرس‌های جعلی را حذف و آدرس‌های واقعی را ملاک قرار داد.

وی با اشاره به‌این موضوع که هوشمندسازی شهر نیازمند بسترهایی بوده که حدود چهار سال قبل پیمانکار برای اجرای طرح پلاک‌کوبی کد پستی درب منازل بهنگام‌سازی را انجام داده است؛ بیان کرد: جلسات متعددی با شورای اسلامی دوره چهارم و پنجم، حتی شهرداری برگزار شده، اما به‌دلیل داشتن بار مالی برای اجرا این طرح، شهرداری آن را بلاتکلیف گذاشته است.

اجرای طرح سیماک؛ ابزاری برای کنترل فساد و زمین‌خواری

حسینی با یادآوری اینکه طرح سامانه یکپارچه‌سازی املاک کشور به‌صورت پایلوت در خراسان رضوی به‌اجرا درآمده است تا با شفاف‌سازی درزمینه آدرس‌ها جلوی رانت‌خواری گرفته شود؛ افزود: زیرساخت‌ها و اطلاعات برای پیاده‌سازی پروژه در قوچان تکمیل‌شده تا پس ازنظر استانی به‌توان به‌عنوان نخستین شهرستان این طرح را به‌اجرا درآورد.

رئیس اداره پست قوچان با تأکید بر این موضوع که طرح سیماک می‌تواند آثاری درزمینه تعیین مالیات اراضی بایر یا ساختمان‌های خالی نیز داشته باشد؛ گفت: اطلاعات ثبت‌ شده در این سامانه برای همه دستگاه‌ها به‌اشتراک گذاشته می‌شود، با ثبت الکترونیک پرونده‌ها دیگر بدون هماهنگی تغییر کاربری صورت نمی‌گیرد و به‌ابزاری برای کنترل فساد تبدیل است.

حسینی بابیان اینکه پست قضایی برای اولین‌بار در سطح خراسان رضوی در این شهرستان به‌اجرا درآمده است که طی تفاهم‌نامه‌ای توزیع ابلاغیه‌ها، اخطاریه‌ها و آراء قضات به‌پست واگذار شده است؛ یادآور شد: این اقدام نیابتی علاوه بر حفظ آبروی مردم به‌توزیع سریع این دستورات قضایی کمک می‌کند که از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 833 ابلاغیه شهری و روستایی توزیع‌شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات نیابتی که برای اولین‌بار در قوچان به اجرا درآمده طرح ترخیص خودرو بوده که تاکنون، 11 هزار و 465 فقره با همکاری پلیس راهور ساماندهی در این زمینه صورت گرفته است.

ثبت‌نام 90 درصد واجدین شرایط در روستاهای قوچان برای کارت ملی هوشمند

رئیس اداره پست قوچان با اشاره به‌اینکه از سال گذشته طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اداره ثبت‌احوال این شهرستان ثبت‌نام و تحویل کارت ملی توسط پست کلید خورد؛ ادامه داد: تاکنون، 81 هزار و 478 فقره کارت در قوچان صادر که 48 هزار و 634 فقره تحویل متقاضیان شده است.

حسینی با یادآوری این مطلب که دو دفتر در سطح شهرستان نیز اقدام به‌ثبت‌نام کارت ملی هوشمند می‌کنند و در همه ادارات و سازمان‌های نیز فرم برای پیش ثبت‌نام قرارگرفته است؛ بیان کرد: تاکنون، 45 درصد واجدین شرایط در این شهرستان اقدام به‌ثبت‌نام کرده‌اند، اما در سطح روستاها بیش از 90 درصد ثبت‌نام صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر میزان مراجعات برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند کمی کاهش پیداکرده که با اعلام فراخوانی مجدد به‌طورقطع افزایش پیدا می‌کند؛ افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز 10 هزار و 312 فقره کارت تحویل‌ شده و حدود 5 هزار و 633 نفر نیز ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس اداره پست قوچان تصریح کرد: برای اولین‌بار اظهارنامه‌ها و ابلاغیه‌های مالیاتی نیز توسط پست انجام می‌شود که تاکنون یک هزار و 193 فقره توزیع صورت گرفته است و درزمینه ابلاغیه‌های ثبت‌اسناد شامل اجرائیه‌ها مثل چک، مهریه و غیره از سال 94 تاکنون 7 هزار و 442 فقره توزیع انجام شد.

حسینی یکی از وظایف ذاتی پست را توزیع نامه و مرسولات پستی دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 41 هزار و 981 فقره پست عادی، 9 هزار و 82 سفارشی، 15 هزار و 684 پست پیشتاز، 3 هزار و 665 ویژه توزیع انجام‌ شده که درزمینه پست ویژه با رشد 65 درصدی نسبت به‌سال گذشته روبه‌رو هستیم.

امروز تنها از 40 درصد ظرفیت پست استفاده می‌شود

وی با اشاره به‌انعقاد قرارداد با کارخانه آساک دوچرخ درزمینه ارسال محصولات این شرکت به‌نقاط مختلف کشور با قیمت باربری توسط شرکت پست؛ بیان کرد: تاکنون، 300 فقره از محصولات این واحد تولیدی به‌استان‌های اصفهان، یزد و سیستان و بلوچستان ارسال‌ شده است.

رئیس اداره پست قوچان از راه‌اندازی سامانه‌ای برای بهبود فضای کسب‌وکار و خرید آسان این‌گونه محصولات خبر داد و افزود: می‌توان به‌راحتی از این سامانه خرید داشت و محصول مورد نظر درب منزل تحویل مشتریان شود تا علاوه بر کاهش بار ترافیکی هزینه‌های اقتصادی نیز کاسته شود.

حسینی بابیان اینکه امروز تنها از 40 درصد ظرفیت پست استفاده می‌شود درصورتی‌که می‌تواند آن را به 100 درصد رساند تا توان رقابتی افزایش پیدا کند؛ گفت: امروز خرید اینترنتی رو به‌رشد بوده و سازمان‌ها و نهادهایی همچون جهاد کشاورزی می‌توانند از این پتانسیل پست برای تهیه بذر و کود استفاده و آن را تحویل جامعه هدف خود دهند.

انتهای پیام/ 70043

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول