اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان:

9 انبار احتکار کالا در زنجان کشف شد/ فرآورده‌های روغنی رکورددار ارقام احتکاری در زنجان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از کشف 9 انبار احتکار در زنجان و ارجاع پرونده آنها به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: آخرین انبار مکشوفه مربوط به لوازم خانگی بود.

9 انبار احتکار کالا در زنجان کشف شد/ فرآورده‌های روغنی رکورددار ارقام احتکاری در زنجان

مرتضی ممیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در نتیجه شرایط اقتصادی امروزی کشور این روزها شاهد سوء استفاده برخی سودجو هستیم؛ افرادی که با احتکار در تلاش برای ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه احتکار یعنی خود تحریمی و تحریم کردن خود و دیگر هموطنان افزود: قطعا اثرات منفی ناشی از اقتصاد به خودمان برمی‌گردد و به اقتصاد کشور ضربه می‌زند؛ از همین رو تعزیرات حکومتی به شدت با این عمل برخورد میکند.

وی در ادامه به جدیدترین کشف صورت گرفته در بحث احتکار اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته یک انبار احتکار لوازم خانگی در زنجان کشف شد که شامل لوازمی همچون یخچال؛ لباسشویی؛ ماشین ظرفشویی؛ جاروبرقی و ... بود.

ممیزی با اشاره به اینکه این انبار در مجموعه شامل 110 دستگاه انواع لوازم خانگی بود؛ گفت: ارزش ریالی این لوازم 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به تشکیل پرونده برای این محتکر افزود: شعبه ویژه تعزیرت حکومتی در حال رسیدگی به پرونده بوده و طی روزهای آینده حکم قطعی در این زمینه صادر خواهد شد.

وی در ادامه کل انبارهای احتکار شناسایی شده در استان را طی هفته‌های اخیرا 9 مورد اعلام و اظهار کرد: بیشتر این پرونده‌ها مربوط به ابهر با پنج پرونده و بقیه مربوط به زنجان؛ ایجرود و خرم‌دره است.

ممیزی با اشاره به اینکه بیشترین کالای احتکار شده مربوط به فرآورده‌های نفتی با 60 هزار لیتر بوده است؛ تصریح کرد: همچنین از انبارهای احتکار 27 تن برنج ایرانی و خارجی نیز کشف شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ارزش کالاهای احتکار شده را 27 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی کالاهای احتکار شده و میزان جریمه مربوط به برخی از 9 پرونده ارجاعی به تعزیرات حکومتی در حال انجام است و پس از قطعی شدن؛ اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ضمن هشدار به محتکران در هر بخش کالایی یا مواد غذایی تصریح کرد: به لحاظ تامین منافع ملی و البته منافع مردم؛ تعزیرات حکومتی در این زمینه بدون نرمش و با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول