اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

سفر وزیر بهداشت به خراسان‌جنوبی/ افتتاح ۱۶ پروژه درمانی با هزینه‌کرد ۴۰ میلیارد تومان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سفر وزیر بهداشت به استان در نیمه شهریورماه امسال خبر داد و گفت: در پی این سفر حدود ۱۶ پروژه ‌در استان با هزینه‌کرد حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود.

سفر وزیر بهداشت به خراسان‌جنوبی/  افتتاح ۱۶ پروژه درمانی با هزینه‌کرد ۴۰ میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کاظم قائمی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به مناسبت روز پزشک اظهار داشت: پزشکان اقدامات جهادی و خیرخواهانه‌ای در استان انجام داد‌ه‌اند که نشان می‌دهد در جامعه پزشکی هنوز کسانی هستند که در کنار مسائل مادی کارهای خیرخواهانه و جهادی انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: برپایی اردوی جهادی در روستای طبسین نهبندان در آذرماه امسال، احداث بیمارستان صحرایی در روستای تخته‌جان درمیان و انجام اعمال جراحی سرپایی و استقرار گروه جهادی پزشکی در منطقه مرزی لانو از جمله این اقدامات خیرخواهانه و جهادی جامعه پزشکی در استان در طی سال جاری بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره اینکه تاکنون دو نوبت بنیاد خیریه نورآوران سلامت به خراسان‌جنوبی سفر کرده‌اند، یادآور شد: در پی این سفرها چهار هزار و 310 بیمار روستایی توسط ٢۴ چشم پزشک و ٢١ بینایی‌سنج معاینه شده‌اند و یک‌هزار و 172 بیمار نیازمند تحت عمل جراحی چشم قرار گرفته‌اند.

قائمی به توزیع دو دستگاه کلینیک سیار دندان‌پزشکی در استان اشاره کرد و گفت: با استقرار این دو دستگاه تاکنون در مناطق محروم استان به سه هزار و 752 نفر خدمات دندان‌پزشکی ارائه شده و امیداست قول مساعدی برای استقرار یکی دیگر از این دستگاه‌ها در استان را با سفر مقام عالی وزارت به استان بگیریم.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی گروه جهادی منتظران ظهور به منطقه محروم درح از توابع شهرستان سربیشه، گفت: همچنین در طی سال جاری ویزیت رایگان بیماران مغز و اعصاب برای دو هزار و 500 بیمار صورت گرفته و 11 بیماری که استطاعت مالی نداشته‌اند به صورت رایگان تحت عمل جراحی مغز، نخاع و ستون فقرات قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در مراسم اربعین نیز پزشکان استان با حضور در شهر کاظمین به زائران خدمات درمانی و پزشکی ارائه داده‌اند، یادآور شد: در این راستا دو هزار و 400 زائر به طور میانگین روزانه ویزیت شده‌اند.

قائمی با اشاره به بازدید تیم پزشکی از روستاهای ذکری و گل نی درمیان در راستای گزارشات رسانه‌ها مبنی بر بیماری پوستی اهالی این روستاها، گفت: در پی این بازدیدها مشخص گردید این بیماری مادرزادی بوده و شاید در گاهی از موارد عدم رعایت موارد بهداشتی این بیماری را تشدید کرده ولی علت اصلی آن ازدواج‌های فامیلی در این روستاها بوده است.

وی به سفر خیرخواهانه گروه جراحی پلاستیک و ترمیمی به استان اشاره کرد و یادآور شد: حدود 34 فوق تخصص ترمیم و حراج پلاستیک از سطح کشور به استان آمدند و دو هزار بیمار را ویزیت نموده و 138 مورد جراحی برای بیماران به طور رایگان انجام دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سفر وزیر بهداشت به استان در 14 و  15 شهریورماه امسال خبر داد و افزود: در پی این سفر حدود 16 پروژه ‌در شهرستان‎های بیرجند، فردوس و قاین با هزینه‌کرد حدود 40 میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود.

قائمی اضافه کرد: با توجه به میزان تصادفات در استان و اینکه بیش‌ترین تعداد متوفیان بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی مربوط به تصادفات در سطح استان بوده نیاز به ساخت مرکز تروما در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم با سفر وزیر بهداشت به استان ساخت این مرکز مهم آغاز و اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی مرکز تروما در استان اعتباری معادل 40 میلیارد تومان مورد نیاز است.

انتهای پیام/69027/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول