اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

دولت خود را نماینده مردم رنجدیده بداند/ قوه قضاییه متعرضان به بیت‌المال را مجازات کند

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه دولت باید خود را نماینده مردم رنجدیده بداند، گفت: افراد فاسد از مصادر کنار گذاشته شوند و قوه قضاییه هم هرچه زودتر متعرضان به بیت‌المال را مجازات کند.

دولت خود را نماینده مردم رنجدیده بداند/ قوه قضاییه متعرضان به بیت‌المال را مجازات کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله مصطفی موسوی‌اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام، اولی به جان و مال امت بودند و از این نظر وقتی گفته می‌شود «النبی اولی بالمومنین من انفسهم» یعنی فرمان ایشان مبنی بر تعیین جانشین باید اطاعت مطلق شود که ایشان دست امیرالمومنین را بالا برد و فرمود «فمن کنت مولاه فهذا علی مولاه» و این در روایت سنی و شیعه آمده است.

وی با بیان اینکه این جمله در برخی منابع اهل سنت هم بیان شده است، گفت: جمله «فمن کنت مولاه فهذا علی مولاه» سه یا چهار بار تکرار شد و بعد مردمی یکی یکی آمدند و بیعت کردند و تبریک گفتند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه کلمه «مولی» که حضرت رسول(ص) به آن اشاره کرده‌اند از ریشه همان اولی بودن به جان و مال امت از ناحیه ولایت است، اضافه کرد: ولایت در معنای دوستی نیاز به این مقدمات و جمع آوردن همگان  ندارد ولایت در معنای دوستی نیازی به بیان اینکه من در حال رحلت هستم ندارد و ولایت در معنای دوستی نیاز به بیعت مردم ندارد.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند اگر مردم با امام بیعت نکنند از امامت ساقط می‌شود در حالی که امامت امام بستگی به بیعت مردم ندارد بلکه از این طریق امور بهتر پیش می‌رود چنانکه امیرالمومنین چند سال در زمان خلفا ولی و امام بودند اما بیعت با ایشان ساری و جاری نبود.

موسوی‌اصفهانی اظهار کرد: امروز هم ولی امر ما رهبر معظم انقلاب، برای همه واجبالاطاعت هستند، چنانکه در طی این 40 سال با پیروی از ولایت همه مشکلات را پشت سر گذارده‌ایم این مشکلات اقتصادی را هم پشت سر می‌گذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته دولت اظهار کرد: دولتمردان ما در هفته دولت فهرست فعالیت‌های انجام شده را برای مردم بازگو کنند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه قبول داریم در کشور مشکلاتی وجود دارد، گفت: البته اگر مقایسه‌ای بین شرایط قبل از انقلاب و بعد از آن و وجود محرومیت از برق، آب، جاده و تبعیضات و برده آمریکا بودن بشود چهره انقلاب درخشان است.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب بخش‌هایی از خاک کشور را جدا کردند اما در دوران دفاع مقدس با جانفشانی مردم یک وجب از خاک جدا نشد، اظهار کرد: قبل از انقلاب در خانواده‌ها چند نفر خودرو، یخچال، تلفن و وسایل رفاهی داشتند برخی می‌گویند دنیا تغییر کرده اشت؛ باید به آنها گفت چرا دنیا در عراق تغییر نکرده است؟

موسوی‌اصفهانی افزود: در سایه پیروی از ولایت و ایستادگی ملت الان در منطقه از نظر دفاعی خودکفایی داریم و کسی جرأت نگاه چپ به این مرز و بوم ندارد.

وی با تأکید بر اینکه معتقدیم مسؤولان باید بیشتر به مردم خدمت کنند و هفته دولت در شعار و پلاکارد محدود نشود، گفت: دولتمردان زندگی شهید رجایی را الگو قرار دهند، باید دید چند نفر از وزرای ما و روسای جمهور ما در مقام عمل زندگی مشابه شهید رجایی دارند؟

امام جمعه موقت همدان اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما از دولت پشتیبانی می‌کنیم و ما هم به تبعیت از مقام ولایت حامی دولت هستیم اما دولت هم خود را نماینده مردم رنجدیده بداند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه گردشگری اگر با حفظ موازین اسلامی باشد منفعت دارد، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم گردشگر فرهنگ خود را به ما تحمیل نکند بلکه ما ارزش‌ها و فرهنگ خود را به او انتقال دهیم.

موسوی‌اصفهانی در ادامه با بیان اینکه مکرر خواستار بازگرداندن نماد میدان امام شده‌ام که نماد جهاد و شهادت بوده است، در بخش دیگری از سخنانش گفت: عمده مشکلی که امروز مردم ما را ناراحت کرده اما با صبر انقلابی در این مورد ایستادگی کرده‌اند مسائل اقتصادی است و چنانکه مقام معظم رهبری گفتند منبع مشکلات بی ‌تدبیری است یعنی دولت باید در مقابل تهاجم آمریکا تدبیر می‌کرد که نکرد.

وی اظهار کرد: مشکلات چندان به تحریم ارتباط ندارد چنانکه در قضایای ارز و سکه 18 میلیارد دلار از ارز کشور بر اثر بی‌تدبیری به افرادی واگذار شد که سوء استفاده کردند و اینها ارتباطی با تحریم ندارد.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه از قوه قضاییه می‌خواهیم هرچه زودتر حیف و میل‌کنندگان بیت المال را مجازات کند، تأکید کرد: همه دنبال کسانی هستند که ارز و سکه گرفته‌اند اما مهم‌تر این است که آن که داده کیست و مسبب اصلی باید معرفی شود اگر خیانت کرده‌اند باید مجازات شوند و اگر بی تدبیری بوده چنان افراد نالایقی نباید در مصادر بمانند.

موسوی‌اصفهانی گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی، نظارتی و مجلس هم باید با چشم باز نظارت کنند و از نظر ما ناظری که کار خود را انجام نداده هم باید مواخذه شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول