اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

با این مچ بند از شر پشه‌ها راحت شوید

در سال های اخیر وسایل مختلفی تولید شده اند که با تولید صدای بسیار بلند پشه ها را از محیط اطراف فراری می دهند. اما همه این سیستم ها کارکرد مناسبی ندارند.

با این مچ بند از شر پشه‌ها راحت شوید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، در سال های اخیر وسایل مختلفی تولید شده اند که با تولید صدای بسیار بلند پشه ها را از محیط اطراف فراری می دهند. اما همه این سیستم ها کارکرد مناسبی ندارند. اما یک مچ بند جدید به نام Nopixgo Mosquito Bite Protection با رویکردی جدید می تواند افراد را شر مزاحمت پشه ها نجات دهد.

مچ بند یادشده با منتشر کردن امواج الکترومغناطیسی می تواند پشه ها را بترساند و آنها را به دوردست ها براند. شرکت سوئیسی تولیدکننده این مچ بند می گوید این ابزار عملکردی مشابه با تخلیه الکتریکی جو زمین در زمان وقوع طوفان و رعد و برق دارد و چنین حالتی را در ذهن پشه ها ایجاد می کند. آنها زمانی که از طریق حسگرهای بدن خود متوجه انتشار این امواج می شوند تصور می کنند که طوفانی در راه است و لذا به سرعت از محیط دور می شوند.

به بیان دیگر پشه ها با دریافت این امواج تصور می کنند قرار است باد و باران شدیدی ببارد و لذا به جای نیش زدن بدن انسان ها ترجیح می دهند به دنبال سرپناهی برای حفظ جان خود بگردند.

امواج الکترومغناطیسی که از این مچ بند ساطع می شود، خطری برای سلامت انسان ندارند. زیرا قدرت آنها یک صدم قدرت سیگنال های تلفن همراه است و البته همین امواج می توانند پشه ها را تا شعاع دومتری از انسان دور کنند و خطر گزیده شدن را تا 50 درصد کاهش می دهند.

این مچ بند از پلاستیک سازگار با پوست دست ساخته شده، ضد آب است و باتری آن از طریق پرت یو اس بی در عرض یک ساعت شارژ شده و برای یک هفته قابل استفاده است. در صورت کاهش شدید شارژ باتری یک نمایشگر قرمز ال ای دی آغاز به کار می کند. قیمت این محصول 70 دلار است و در اوائل پاییز به بازار می آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول