اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

پزشکان با توجه به تحریم‌ها از تجویز داروهای غیرضروری خارجی خودداری کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پزشکان خواست که از تجویز غیر ضروری داروهای خارجی جلوگیری کنند تا از این طریق از سوء استفاده برخی سودجویان جلوگیری شود.

پزشکان با توجه به تحریم‌ها از تجویز داروهای غیرضروری خارجی خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به مناسبت زادروز پزشک ایرانی، حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک، مراسمی با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، اعضای سازمان نظام پزشکی استان و جمع کثیری از پزشکان و فعالان در عرصه بهداشت و درمان به اتفاق خانواده‌های آن‌ها در تالار گل نرگس استان کرمانشاه، برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم ضمن گرامیداشت این روز، پزشکان را حافظان گوهر ناب سلامت معرفی کرد و اظهار داشت: مردم خصوصی‌ترین زوایای زندگی خود را بدون ترس و دلهره به پزشکان درمیان می‌گذارند و این امر رشته پزشکی را تبدیل به یک رشته عاطفی و انسانی کرده و ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

محمود‌رضا مردای به حضور پزشکان در کنار مردم در زمان‌های مختلف چون جنگ تحمیلی‌، زلزله و ... اشاره و بیان کرد: همه مشاغل تعرفه‌های خود را گرانی‌های اخیر افزایش دادند، اما جامعه پزشکی به خود اجازه نداد این مساله را مطرح کند و حتی در برخی موارد در مطب‌ها تخفیف بیشتری هم به نیازمندان داده شد.

وی حدود 20 درصد از پزشکان که جزو بزرگان و پیشکسوتان دانست و گفت: طبیعی است که درآمد مناسبی داشته باشند و هرجای دیگر هم‌ اگر بودند همین طور بود ولی اکثر همکاران درآمدهای کمی دارند و حتی تامین مسایل اولیه زندگی برایشان دشوار است، اما با مناعت طبع خدمت می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بیشترین ارتباط و صمیمانه‌ترین دوستی را در حال حاضر دارند، بنده با رئیس سازمان بیش از سی سال است که سابقه دوستی دارم‌، اساتید بزرگواری در هیأت مدیره حضور دارند و 2 تن از معاونان دانشگاه عضو هیأت مدیره نظام پزشکی هستند و هر 2 سازمان برای هم‌افزایی و تعامل بهتر کوشیده‌ایم.

مرادی افزود: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در جریان آن هستیم‌ به همکاری و همدلی بیشتری نیاز داریم و بهتر آن است که درخواست‌های مکرر و غیرضروری خدمات پزشکی را کاهش دهیم و از معاینه فیزیکی و شرح حال‌گیری بیشتر بهره ببریم.

مرادی تصریح کرد: به مدیریت مصرف دارو با توجه به گرانی ارز و تحریم‌ها و سوءاستفاده احتمالی سودجویان بیشتر توجه کنیم. تجویز داروها به صورت طولانی نباشد، داروهایی که دارای همپوشانی بوده، یا غیرضرور هستند و یا داروهای خارجی تجویز نشود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه نیز، گفت: خدمات پزشکی و امدادی وسیع و عدم بروز تلفات در نقل و انتقال بیماران و حرکت بزرگ در امدادرسانی در زلزله توسط پزشکان و همکارانشان افتخار‌آفرین بود.

الهی‌تبار خاطرنشان کرد: انجام 1800 عمل جراحی فقط در استان در زمان زلزله یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود.

وی افزود: همدردی و حضور جانانه پزشکان که به واقع در صحنه، بالین و اتاق عمل خوش درخشیدید از نکات بارز خدمت‌رسانی در زلزله بود.

وی ادامه داد: پزشکان در حوزه بهداشت‌ استان کاری کردند کارستان و به همت آن‌ها تاکنون شاهد کمترین مشکلات بهداشت و سلامت در مناطق زلزله‌زده بوده‌ایم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول