به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شرکت هواپیمایی آسمان سالها بود که در شیراز جایگاه اصلی خود را ازدستداده بود و به ایرلاینی غیرفعال با از دست دادن بسیاری از نیروهای انسانی خود تبدیلشده بود.
امشب در آیینی تودیع و معارفه مدیرعامل جدید پایگاه شرکت هواپیمایی آسمان در شیراز صورت گرفت که با معرفی اسلامی نیا، امید جدیدی به این پایگاه و کارکنان این شرکت هواپیمایی تزریق شد.
تعیین سقف 360 هزارتومانی بلیت هواپیما
مدیرعامل هواپیمایی شرکت آسمان در این مراسم بابیان اینکه آسمان شیراز بهزودی به جایگاه قبلی خود یعنی پایگاه جنوب و پایگاه خلیجفارس برمیگردد، گفت: قرار بر این است که آسمان را برگردانیم به همانجایی که حقش است یعنی خدمترسانی به مردم فارس و دوران باشکوه گذشته با رعایت اصل ایمنی و ارتقا آموزش.
محمد گرجی بابیان اینکه تهیه هواپیما راحت است اما مهمتر از آن نیروی انسانی است که باید آن وسیله را به حرکت دربیاورد، افزود: آسمان لیاقت خدمترسانی به مردم فارس بهعنوان یکی از مراکز پشتیبان به اسلام را دارد و در این راستا شبکه پروازی خوبی را برای منطقه فراهم میکنیم.
وی از تعیین سقف 360 هزارتومانی نرخ بلیتهای هواپیماها در کشور و کاهش این نرخ از اول مهرماه خبر داد و افزود: با توجه به پرداخت دلار 8 هزارتومانی به ایرلاینها، ارزانفروشی به نفع کشور نیست اما سه کلاسبالای نرخها را کاملاً حذف کردیم.
این مقام مسؤول با اشاره به فروش سیستمی بلیت هواپیما و نداشتن پرواز چارتری این شرکت، تصریح کرد: باید فرکانس پروازی به شیراز را افزایش دهیم که در این راستا اگر نتوانستیم هواپیما اضافه کنیم، صندلیها را افزایش میدهیم.
گرجی ادامه داد: فرکانسهای بالای پروازهای شیراز دلیل برخی از تأخیرهای آسمان است که اگر هواپیمای جایگزین وجود داشته باشد میتوان این موضوع را مدیریت کرد اما برخی از تأخیرها از دست شرکت آسمان خارج است.
آسمان در فارس مظلوم بود
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بابیان اینکه شرکت آسمان ریشه در استان فارس دارد، گفت: آسمان جایگاه خودش را پیدا میکند، اما درگذشته در استان فارس محروم و مظلوم بود و در مدت طولانی از خدمات آن محروم بودیم.
محمدرضا رضایی با اشاره به تعطیل شدن جایگاه اداری شرکت آسمان در فارس، افزود: این مسئله را بارها مطرح کردیم که توجهی نکردند، البته با مدیرعامل جدید آسمان شرایط این شرکت نیز عوضشده و در روزهای آینده شاهد افزایش پرواز و خدمات آسمان خواهیم بود.
وی تصریح کرد: خیلی از خلبانان و کادر فنی آسمان درگذشته رفتند که امیدواریم شرایطی در آسمان ایجاد شود که خلبانان برگردند و فضای همدلی شکل بگیرد.
نماینده مردم جهرم در مجلس با تأکید بر اینکه نیروی انسانی عامل موفقیت هر مجموعهای است، ادامه داد: پس از سقوط هواپیما در یاسوج، صوتهایی از سوی خلبانان میرسید با این محتوا که خلبانان برای رعایت نکردن مسائل فنی تحتفشار بودند.
رضایی 50 درصد از عامل افزایش قیمت بلیت سفرهای هوایی را تلاطم بازار ارز و 50 درصد دیگر را ریالی عنوان کرد و مطرح کرد: در چند روز گذشته شاهد افزایش 150 تا 200 درصدی قیمتها بهصورت غیرمنتظره بودیم که حاصل آن آسیب به صنعت هواپیمایی و به زمین خوردن این صنعت است.
وی از برگزاری جلساتی با نمایندگان ایرلاینها، مجلس و شرکت هواپیمایی کشور در راستای متعادلسازی قیمت بلیت هواپیماها خبر داد و افزود: قیمتها نسبت به چند روز گذشته پایینتر آمده اما هنوز جای بیشتری برای کاهش قیمت دارد.
توقف صدور مجوز ایرلاین
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به فعالیت بیش از 20 ایرلاین در کشور، بیان کرد: به کشورهای پیشرفته که نگاه میکنیم دو تا سه ایرلاین دارند اما در کشور ما هرکس چند هواپیما خریده و بدون تخصص ایرلاین راه انداخته که همین باعث تأخیرهای زیادی شده است.
رضایی بابیان اینکه از وزارت راه و شهرسازی درخواست کردیم که مجوز جدید ندهند، خاطرنشان کرد: آسمان یکی از ایرلاینهای ریشهدار کشور بوده که باید به شرایط قبلی خودش برگردد و با مجوزهایی که برای خرید هواپیما دارد و با برخورداری از حمایتهای دولتی، باید توسعه پیداکرده و تأخیر کمتری داشته باشند.
نیروی انسانی عامل توسعه آسمان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز با اشاره به کمرنگ شدن نقش شرکت هواپیمایی آسمان در حملونقل هوایی گفت: فردی را بهعنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب کردید که از سربازی تا سرداری درمجموعه صنعت هوایی بوده و متخصص است و ارتباط خوبی را با مجموعه حملونقل هوایی دارد که این انتخاب گرهگشا خواهد بود.
یدالله رحمانی افزود: ازلحاظ هوایی و نیروی انسانی ظرفیت خوبی در شرکت هواپیمایی آسمان وجود دارد که باید تمام تلاش خود را برای بهرهبرداری از این ظرفیت به کار گرفت.
وی با تأکید بر آموزشهای مداوم جهت بهرهمندی از ظرفیت نیروی انسانی و اهمیت آشنایی آنها با تکنولوژیها، تصریح کرد: این شرکت باید دانش فنی خود را افزایش دهد تا هم نیاز مجموعه و هم شرکتهای هواپیمایی دیگر را برآورده کند.
رحمانی بابیان اینکه شرکت آسمان برنامههای خود در حوزه تجاریسازی را ادامه دهد، ادامه داد: باید پروازهایی از شیراز به همه شهرهای مهم و پرجمعیت کشور برنامهریزی شود و بهویژه کشورهای حاشیه خلیجفارس فرصت مناسبی برای این شرکت است.
کارگو فرصت حملونقل هوایی برای آسمان
وی با اشاره به پیگیرهای بینتیجه کارگو، مطرح کرد: با توجه به شرایط اخیر منطقه و با ایجاد بسترهای خوب برای مراودات میان قطر و ایران و همچنین با توجه به نیاز قطریها به حمل سریع مواد غذایی و کشاورزی بهخصوص آنهایی که زود فاسد میشود، کارگو میتواند نقش مهمی داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بابیان اینکه با تحریمهای جدید امکان این است که برخی پروازهای خارجی را نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید برنامههای پروازهای جایگزین در نظر گرفته شود.
رحمانی بیان کرد: در هفته دولت در فارس یک هزار و 323 پروژه عمرانی، اقتصادی، تولیدی، کشاورزی، زیرساختی و آموزشی بااعتباری بالغبر 2 هزار و 511 میلیارد تومان به بهرهبرداری میرسد.
سهم 23 درصدی آسمان در جابهجایی مسافران
مدیرکل فرودگاههای استان فارس بابیان اینکه عنصر اساسی صنعت هوایی آرامش است، گفت: در فرودگاه بینالمللی شیراز در بین تمام حوزههای آن شامل شرکتهای هواپیمایی، ارگانهای حاکمیتی، نهاد ریاست جمهوری و سایر عوامل تعامل بسیار خوبی وجود دارد که نتیجه گسترش این تعامل ارتقا سطح سرویس است.
رضا بدیعیفرد افزود: اگر مدعی تفکر سیستمی هستیم، باید در ابتدا آن را شناخته و بدانیم که سلسلهمراتب در این سیستم اداری و سازمانی نیست بلکه سلسلهمراتب فرآیندی است.
وی با تأکید بر اینکه انتصاب صورت گرفته در شرکت آسمان متناسب با صنعت هوانوردی است، تصریح کرد: هوانوردی یک صنعت خاص است و انتصاباتی که در آن انجام میشود باید از جنس همین سیستم باشد.
مدیرکل فرودگاههای استان فارس با اشاره به صنعت هوایی آمریکا بهعنوان پیشرفتهترین کشور، ادامه داد: بودجه صنعت هوانوردی آمریکا بهصورت شناور است، چون بر این باور هستند که گذاشتن سقف باعث محدودیت توسعه میشود.
بدیعیفرد با اشاره به تاریخ صنعت هوانوردی در 40 سال گذشته، مطرح کرد: صنعت هوایی از بخش بیرون با تحریمهای ظالمانه کشورهای غربی روبهرو بوده و در داخل یک غفلت تاریخی نسبت به این صنعت داشتیم ولی دچار هیچگونه وقفهای در ارائه سرویس به مردم نشدیم.
وی بیان کرد: در سال گذشته سهم شرکت هواپیمایی آسمان از مجموع 3 میلیون 591 هزار و 809 نفر مسافری که در فرودگاه شیراز جابهجا شدند، 820 هزار و 954 مسافر بوده که سهمی 23 درصدی است.
این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: از مجموع 34 هزار و 625 پرواز که در سال گذشته انجامشده، آسمان با 10 هزار و 145 پرواز، سهم 29 درصدی درمجموع عملیات پروازی را داشته است.
بدیعیفرد با اشاره به پرداخت 20 میلیارد تومان بدهی سنواتی این شرکت، عنوان کرد: در طول دو سال گذشته این شرکت توانست بخشی از بحرانهایش را پشت سر بگذارد ولی متأسفانه با وقوع سانحه یاسوج دوباره این ایرلاین وارد بحران شد و تنشهای زیادی را تحمل کرد که پرونده این هم در حال بسته شدن است.
وظیفه آسمان در فارس حساس است
مدیرعامل جدید شرکت هواپیمایی آسمان در شیراز با اشاره به 4 دهه خدمت این ایرلاین در ایران، گفت: آسمان دومین ایرلاین ایران است که با بیش از 25 سال سابقه حضور بهعنوان یک پایگاه در فارس، وظیفه ما در این منطقه حساستر است.
حمیدرضا اسلامی نیا افزود: وظیفه ذاتی آسمان بهعنوان یک شرکت هواپیمایی و بنگاه اقتصادی کسب درآمد و تولید ثروت است و این آرمانهای شرکت است که چراغ راه را به ما در این راهنشان میدهد.
وی کار تیمی را راهحل افزایش کمی و کیفی خدمات آسمان دانست و تصریح کرد: در مدیریت اسلامی نظریهپردازان هدف را رضای خدا در نظر میگیرند و نحوه رسیدن را مدیریت سیستمی، درواقع وقتی هدف رضای خدا باشد فعالیت از هرگونه فساد به دور خواهد بود و فعالیت در قالب سیستمی، شرکت را دارای نظم میکند.
به گزارش فارس، اسلامی نیا در کارنامه خود 5 سال مدیریت مرکز آموزش پایگاه شیراز، 8 سال معاونت اجرایی مدیرکل پایگاه، 7 سال رئیس ایستگاههای منطقه، 3 سال مهندس اویونیک و 3 سال مدیریت دفاتر فروش آسمان را دارد.
انتهای پیام/76024