اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

16 هزار نفر به مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان رضوی افزوده شدند/ چالش اصلی بهره‌وری در بنگاه‌های اقتصادی قراردادهای موقت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در سطح استان 17 هزار و 114 نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که از این تعداد 16 هزار نفر در سال گذشته به مقرری بگیران بیمه بیکاری افزوده شدند.

16 هزار نفر به مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان رضوی افزوده شدند/ چالش اصلی بهره‌وری در بنگاه‌های اقتصادی قراردادهای موقت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد سنجری عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد؛ گفت: یکی از حوزه‌های کاری ما مسئله روابط کار است و وظیفه ما تنظیم و نظارت بر روابط کار و صیانت از نیروی کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در بخش رسیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان که توسط مراجع حل اختلاف و هیأت تشخیص رسیدگی می‌شود، در یکسال گذشته 12 هزار و 294 مورد دادخواست رسیدگی شده که میزان شکایات در یکسال اخیر به نسبت مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر حل توافقی و سازش در اختلاف؛ ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی میز خدمت و واحد مشاوره‌ای در مدیریت مشهد و شهرستان‌ها راه‌اندازی کردیم در 6 ماه گذشته به نسبت مدت مشابه قبل 30 درصد شکایات کاهش یافته است.

سنجری بیان کرد: 4 هزار و 372 مورد از شکایات معادل 25 درصد، با توافق و سازش حل شد، چرا که معتقدیم با حل کردن مسائل از طریق توافق و سازش پل‌های پشت سر کارگر را خراب نکرده‌ایم و امکان بازگشت او به کار وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در رابطه با ترویج فرهنگ کارمزدی به جای وقت‌مزدی؛ اظهار کرد: یکی از چالش‌های موجود وقت‌مزدی است، اگر می‌خواهیم بهره‌وری را افزایش دهیم باید نگاهمان را به سمت کارمزدی ببریم.

وی با بیان اینکه در راستای ترویج قراردادهای پاداش افزایش تولید تلاش‌هایی انجام دادیم؛ گفت: در یکسال گذشته در راستای اجرای ماده 47 قانون‌کار موفق شدیم 11 قرارداد پاداش افزایش تولید در بنگاه‌های اقتصادی داشته باشیم.

سنجری اضافه کرد: در رابطه با رعایت ضوابط و مقررات در بنگاه‌های اقتصادی موفق شدیم 16 بنگاه اقتصادی در استان آیین‌نامه انضباطی کار را در بنگاه خودشان مصوب و اجرا کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد شرکت‌های خدماتی در قالب کمیته تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی به صورت مستمر انجام می‌شود؛ یادآور شد: در سال گذشته عملکرد 163 شرکت مورد ارزیابی قرار گرفتند و موفق به کسب اخذ تعیین صلاحیت از کمیته استانی شدند.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی 50 بازرس کار داریم؛ خاطرنشان کرد: در سال گذشته 25 هزار 337 مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی در استان انجام شده، همچنین یک هزار و 126 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در بنگاه‌های اقتصادی فعال شده است.

سنجری با بیان اینکه در کارگاه‌هایی که بالای 35 نفر کارگر دارند تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار الزامی است؛ گفت: وظیفه این کمیته رصد بهداشت و ایمنی محیط کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی عنوان کرد: 184 هزار نفر آموزش ایمنی سال گذشته در بنگاه‌های اقتصادی برگزار کردیم که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 914 مورد حادثه ناشی از کار را در استان داشتیم؛ افزود: نتیجه بازرسی‌ها و کلاس‌های برگزار شده کاهش 13 درصدی حوادث ناشی از کار بوده است.

سنجری ادامه داد: در حوزه بازنشستگی پیش از مورد 4 هزار و 856 عنوان شغلی به کمیته‌های سخت و زیان‌آور استان واصل شده که طی 94 جلسه در کمیته بدوی مشاغل ارزیابی و بررسی شده‌اند که 2 هزار و 439 عنوان شغلی توسط این کمیته تایید شده است و فقط در رابطه با بازنشستگی این مشاغل اعمال می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان 17 هزار و 114 نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که از این تعداد 16 هزار نفر در سال گذشته به مقرری بگیران بیمه بیکاری افزوده شدند.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم اشتغال مجدد برای این افراد به‌وجود بیاوریم به همین سبب بستر برگشت به کار را برای یک هزار و 829 نفر در سال گذشته مجدد فراهم کردیم.

سنجری افزود: یک هزار و 132 مورد تشکل کارگری در استان داریم که از لحاظ تعداد رتبه دوم را در کشور کسب کردیم، در سال گذشته 135 تشکل به این مجموعه افزوده شده است، این تشکل‌ها به‌عنوان بازوان اجرایی ما فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه 90 درصد قراردادهاییی که بسته می‌شود موقت است؛ بیان کرد: چالش اصلی بهره‌وری در بنگاه‌های اقتصادی قراردادهای موقت است که مانع امنیت شغلی است.

وی با بیان اینکه 70 دفتر کاریابی داخلی و 8 دفتر کاریابی خارجی در سطح استان داریم؛ یادآور شد: 428 مورد اعلام تعاونی‌ طی سال‌جاری در خراسان رضوی ایجاد شده است که این تعاونی‌ها هفت هزار و 519 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سنجری افزود: در حال حاضر هفت هزار تعاونی فعال با سه میلیون نفر عضو و 115 هزار نفر شاغل در 16 گرایش در سطح خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، این تعاونی‌ها در یک سال گذشته 92 میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه مشاغل خانگی 410 میلیارد ریال جذب اعتبار صورت گرفته و تاکنون 6 هزار و 962 نفر درخواست تسهیلات کرده‌اند که با هزینه 390 میلیارد ریال زمینه اشتغال هشت هزار نفر از منابع دریافتی تسهیلات ایجاد شده است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول