اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

5 داور خارجی در راه اصفهان

داوران بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند

داوران فیلم‌های بلند سینمایی و کوتاه داستانی بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

داوران بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، 5 داور خارجی و 2 داور ایرانی فیلم‌های بلند سینمایی و فیلم‌های کوتاه داستانی بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را ارزیابی می‌کنند.

بیتریکس سارتونی از سوئد، باکیر بلبل از ترکیه، پیتر ون ریجن از هلند، ماری تاراسکون از فرانسه، تورون اسپنبرگ اسلتان از سوئد، امیر اسفندیاری و فریال بهزاد از ایران، اعضای هیأت داوری فیلم‌های بلند سینمایی و فیلم‌های کوتاه داستانی بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را تشکیل می‌دهند.

بیتریکس سارتونی در سال 1959 در بخش آلمانی‌نشین سوئد به دنیا آمد، وی در حال حاضر در بخش ایتالیایی سوئد همراه خانواده‌اش زندگی می‌کند، وی از سال 2001 کارگردان هنری جشنواره فیلم سینماژیا است.

باکیر بلبل در کنیای ترکیه به دنیا آمده است، او از دانشگاه ساکاریا در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل شده است، نخستین ساخته او فیلم کوتاه مستند آسیاب بلغور در سال 2016 بود که در بسیاری از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی انتخاب شد، نخستین فیلم سینمایی او کلمات کوتاه من است، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های او توسعه سینمای اروپا در جنوب شرق آسیا و همین‌طور توسعه سینمای کلاسیک فارنسه و بریتانیا در سینماتک‌ها و مؤسسات سینمایی فعال در منطقه است.

پیتر ون ریجن در آمستردام در سال 1964 به دنیا آمده است، او کارش را به عنوان دستیار کارگردان با فیلم خواهران دوقلو که نامزد اسکار شد، شروع کرد، بنابراین او به یک کارگردان فیلم‌ها و سریال‌های موفق در هلند تبدیل شد، فیلم اخیرش به نام آقای جاسوس در 30 جشنواره در سراسر دنیا نشان داده شده و برنده چندین جایزه شده است؛ جایزه جیفونی برای بهترین فیلم، جایزه مجموعه فیلم مونستر توسط هیأت داوران کودکان، جایزه فیلم طلایی صندوق فیلم آلمانی، جایزه تلویزیون برای بهترین سریال تلویزیونی در هلند، جایزه نیپکوو جایزه مطبوعات ملی، جایزه مجموعه فیلم درسدن جایزه فیلم پلاتین صندوق فیلم آلمانی از جمله جوایز او در عرصه بین‌المللی است.

تورون اسپنبرگ اسلتان در دانشگاه لاندز سوئد تحصیلات کارشناسی خود را در رشته مطالعات سینما به پایان رساند و سپس از دانشگاه کوپنهاگ دانمارک در مقطع کارشناسی‌ارشد در مطالعات سینما فارغ‌التحصیل شد؛ اسلتان در سال 2011 همکاری‌اش را با جشنواره باف سوئد آغاز کرد و طی سال‌های گذشته به این همکاری در سمت‌های مختلف از جمله مسؤول هماهنگی جشنواره و مدیر پروژه ادامه داده است، اسلتان از سال 2015 عضو هیأت مدیره فیلم سنتروم سوئد است و یکی از مدیران هماهنگی جشنواره نوردیسک پانورامای سوئد (جشنواره‌ سینمای کوتاه و مستند کشورهای اسکاندیناوی) است.

امیر اسفندیاری متولد 1336 تهران فارغ‌التحصیل مدیریت بازرگانی از دانشگاه نورت ایسترن ماساچوست است، وی در سال 1376 کار خود را به عنوان مدیر امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرد و تاکنون در هیأت داوری جشنواره‌های بین‌المللی زیادی از جمله جشنواره کودکان المپیا در مقام رئیس هیأت داوران، جشنواره کودکان قاهره، جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند الجزیره در قطر، جشنواره کودکان و نوجوانان ارمنستان، جشنواره بین‌المللی کودکان بنگلور در مقام ریاست هیأت داوران، جشنواره کودکان توکیو، جشنواره کودکان چین و نیز جشنواره بغاز استانبول حضور داشته است.

فریال بهزاد متولد 4 اردیبهشت 1334 در گرگان است، وی تاکنون کارگردانی فیلم‌های سینمایی «شور زندگی»، «حریر»، «کاکلی»، نویسندگی و کارگردانی «دره شاپرک‌ها»، «پرستوهای عاشق» و مجموعه‌های تلویزیونی «گروه هفت»، «ویروس»، «قصه شب یلدا»، «آتش دل» را بر عهده داشته است.

دریافت جایزه نقره‌ای بهترین کارگردانی از جشنواره A.B.U  شیراز و جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره جیفونی (ایتالیا) برای فیلم «کاکلی»، دیپلم افتخار بهترین فیلم از جشنواره کودک و نوجوان و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از جشنواره کودک و نوجوان برای فیلم «دره شاپرک‌ها» از عناوین این سینماگر برجسته است.

سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد 8 الی 14 شهریور 1397 در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول