اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

همزمان با دهه ولایت صورت می‌گیرد

اجرای طرح ویزیت رایگان بیماران در بیرجند/ پیش‌بینی اطعام ۴ هزار نفر در روز غدیر

دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیر در خراسان‌جنوبی گفت: تلاش می‌شود در روز عید غدیر نیازمندان را اطعام کنیم و در همین راستا اطعام سه تا چهار هزار نفر در روز عید غدیر در دستور کار ستاد مردمی غدیر قرار دارد.

اجرای طرح ویزیت رایگان بیماران در بیرجند/ پیش‌بینی اطعام ۴ هزار نفر در روز غدیر

ابوالقاسم آرزومندان امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه همزمان با دهه ولایت و امامت تحت عنوان جشن‌های قربان تا غدیر 40 عنوان برنامه در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، اظهار داشت: آذین‌بندی معابر و خیابان‌ها، رژه تاکسی‌ها، نصب بنر و پارچه نوشته‌ها با مضمون احادیث پیامبر(ص) و امام علی(ع)، نورافشانی، تجلیل از خانواده شهدا و تزئین اتوبوس‌های درون‌شهری بخشی از این برنامه‌ها است.

وی از انجام هماهنگی‌های لازم با پزشکان خبر داد و بیان داشت: طی دیدار چهره به چهره‌ای که با این پزشکان داشتیم مقررگردید تعدادی از پزشکان که تاکنون 20 پزشک هستند خدمات پزشکی را رایگان و با تخفیف به شهروندان ارائه دهند.

دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیر در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه افرادی که مشمول این طرح می‌شوند تا حدودی شناسایی و مابقی در حال شناسایی هستند، توضیح داد: ایستگاه مشاوره و همیاری محبت علوی از امشب در پنج مسجد شهر بیرجند برپا می‌شود و گروهی از پزشکان، مشاوران حقوقی و مشاوران مسکن و شهرسازی در این مساجد مستقر و نیازمندی‌های مردم را بررسی می‌کنند.

آرزومندان ادامه داد: در خصوص مسائل پزشکی اگر پزشک مستقر در مسجد به این نتیجه رسید که فردی نیازمند ارجاع به پزشک متخصص است جهت طی کردن مراحل درمان به پزشکان متخصص ارجاع و تخفیفات لازم برای بیماران لحاظ می‌شود.

وی از ارائه خدمات رایگان و با تخفیف توسط دو درمانگاه شهدا و امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: همچنین طی صحبت‌هایی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شده مقرر گردید برخی بیمارستان‌ها نیز خدمات را با تخفیف به شهروندان به ویژه قشر نیازمند ارائه دهند.

دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیر در خراسان‌جنوبی از اجرای ضرب زورخانه‌ای در میدان ابوذر بیرجند خبر داد و با اعلام اینکه این مراسم از شنبه شب در میدان ابوذر آغاز و تا شب عید غدیر ادامه دارد، مطرح کرد: همچنین در کنار این مراسم ایستگاه فشار خون و قندخون در میدان ابوذر مستقر و شهروندان می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

آرزومندان به برگزاری جشن‌ها در پارک‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: ستاد مردمی غدیر جشن‌هایی را به مردم ارائه می‌دهد که بدون حاشیه باشد.

وی با اشاره به توزیع نان رایگان توسط 43 نانوایی در سال گذشته در شب و روز عید غدیر، تبیین کرد: این برنامه امسال نیز در دستور کار قرار دارد و تعدادی از نانوایی‌ها در این امر خیر اعلام آمادگی کردند.

دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیر در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ستاد مردمی غدیر سال گذشته یک هزار و 300 نفر را به نیابت از مردم اطعام کرد، تبیین کرد: تلاش می‌شود در روز عید غدیر نیازمندان را اطعام کنیم و در همین راستا اطعام سه تا چهار هزار نفر در روز عید غدیر در دستور کار ستاد مردمی غدیر قرار دارد.

آرزومندان از برگزاری یادواره شهدا خبر داد و با اشاره به اینکه اگر مسؤولان ما را همراهی کنند یادواره شهدا را برگزار خواهیم کرد، مطرح کرد: برگزاری جشن ویژه جوانان و نوجوانان، کاروان شادی در صبح روز عید غدیر و برگزاری جشن محوری در سالن شهیدین قاسمی از دیگر برنامه‌های ستاد مردمی غدیر است.

وی همچنین در خصوص هزینه‌های جشن‌های قربان تا غدیر، بیان داشت: تمام هزینه‌ها مردمی است و یک ریال از سازمانی نگرفتیم، البته برخی از سازمان‌ها در تهیه امکانات ما را یاری کردند.

دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیر در خراسان‌جنوبی در پایان از مردم و رسانه‌ها خواست تا همه پای کار بیایند و هر کدام به سهم خود در این امر بزرگ شریک شوند تا جشن‌های قربان تا غدیر نهادینه و با قوت بیش‌تری ادمه یابد.

انتهای پیام/69039/س  

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول