اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

به میزبانی دانشگاه زنجان صورت گرفت

آغاز نخستین کنگره بین‌­المللی گیاهان دارویی و قارچ‌­های کوهی/ ارسال 15 مقاله از کشورهای خارجی به همایش

نخستین کنگره بین‌­المللی و دومین همایش ملی گیاهان دارویی و قارچ­‌های کوهی به میزبانی دانشگاه زنجان آغاز شد.

آغاز نخستین کنگره بین‌­المللی گیاهان دارویی و قارچ‌­های کوهی/ ارسال 15 مقاله از کشورهای خارجی به همایش

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ نخستین کنگره بین­‌المللی و دومین همایش ملی «زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی» با ارسال حدود 300 مقاله داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

دبیر علمی نخستین کنگره بین­‌المللی و دومین همایش ملی گیاهان دارویی و قارچ‌­های کوهی در این باره به خبرنگار فارس گفت: نخستین کنگره بین‌­المللی و دومین همایش ملی گیاهان دارویی و قارچ­‌های کوهی به مدت دو روز پنجم و ششم شهریورماه برگزار می‌شود.

بهرام ملکی زنجانی با اشاره به اینکه از مجموع مقالات ارائه شده 250 مقاله به صورت پوستر و 15 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود؛ تصریح کرد: در این همایش پنج نفر از پژوهشگران شناخته شده بین‌المللی نظیر «الزبیتا کوتا» با بیش از 30 سال سابقه پژوهشی روی گیاهان دارویی از کشور لهستان و پروفسور «قرگ سیمور» از کشور هلند و دیگر پژوهشگران برتر بین­‌المللی به صورت ویدیو- کنفرانس سخنرانی می‌کنند.

وی همچنین از ارسال 15 مقاله از کشورهای ژاپن، ترکیه، اسپانیا و چین به این همایش خبر داد و گفت:  طبق برنامه‌ریزی قبلی رئیس انجمن گیاهان دارویی ترکیه؛ گروه تحقیقاتی سلول و جنین­ شناسی گیاهی از دانشگاه «یاگیلونیا» لهستان؛ مسؤول انجمن متخصصان علوم کشاورزی ایتالیا نیز در این کنگره سخنرانی خواهند کرد.

گفتنی است؛ این همایش با همکاری انجمن­ علمی زیست­ شناسی؛ انجمن علوم باغبانی؛ انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی؛ ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست جمهوری؛ انجمن ایمنی زیستی ایران؛ دانشگاه علوم پزشکی ارومیه؛ دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین ارگان‌ها و سازمان‌های استانی مانند دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده داروسازی زنجان؛ سازمان جهادکشاورزی؛ سازمان نظام مهندسی و مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول