اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی:

80 درصد معتادان پس از ترک به چرخه برمی‌گردند/ فعالیت 7 هزار مرکز ترک اعتیاد در کشور

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد معتادان پس از ترک به چرخه برمی‌گردند از فعالیت 7 هزار مرکز ترک اعتیاد در کشور خبر داد.

80 درصد معتادان پس از ترک به چرخه برمی‌گردند/ فعالیت 7 هزار مرکز ترک اعتیاد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ فرید براتی‌سده پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح واحدهای مسکونی بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسکن یکی از اصلی‌‎ترین نیازهای اجتماعی هر فرد است و بهزیستی استان زنجان در حوزه ساخت مسکن به خوبی عمل کرده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در حوزه ساخت مسکن و اولویت‌بندی مددجویان در این حوزه گفت: امروز خانواده چند معلولی در کشور نداریم که مسکن نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در بخش اجتماعی نیز زنان سرپرست خانوار و معتادان پاک شده نیز در صورت نیاز مسکن‌دار می‌شوند؛ گفت: اعتبارات این بخش نیز بخشی توسط بهزیستی و بخشی توسط بنیاد مسکن و خیران تامین می‌شود.

 

*کاهش آسیب‌های اجتماعی همراهی خیران را نیاز دارد

براتی‌سده با اشاره به اهمیت موضوع مسکن در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: از همین رو نیاز است که خیران دست بهزیستی را در این زمینه بگیرند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی در ادامه به فعالیت تعداد مراکز زیر نظر بهزیستی کلینیک‌های سرپایی که از وزارت بهداشت مجوز گرفته‌اند؛ 7 هزار مورد است که مراکز وزارت بهداشت یک هزار و 200 مورد مربوط به بهزیستی و حدود 6 هزار تا مربوط به وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه مراکز اقامتی سه دسته هستند؛ گفت: مراکز اقامتی میان مدت که یک هزار و 198 مرکز است؛ مراکز بلند مدت 34 مورد که مدت زمان اقامت در آن 6 ماهه است و اخیرا نیز مراکز مربوط به ماده 16 و معتادان بی‌خانمان نیز داده شده است که تعداد آنها 17 مورد است و البته در استان‌هایی که مرکز ماده 16 نیست از مراکز خودمان استفاده کرده‌ایم.

براتی‌سده گفت: در استان‌هایی که مراکز ماده 16 نداریم از مراکز موجود خود بهزیستی با استناد به تبصره  2 ماده 16 استفاده کردیم؛ که در این زمینه هم اکنون 620 مرکز همکاری دارند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه درباره مراکز غیرمجاز نیز اگر مردم شکایتی دارند؛ می‌توانند به نیروی انتظامی یا سازمان بهزیستی مراجعه کنند تا برخورد لازم با آنها انجام شود؛ تصریح کرد: اکثرا در هر ماهی که این مراکز آغاز به فعالیت کرده‌اند؛ می‌توانند مراجعه و فاکتورهای لازم را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد آمار مراکز غیرمجاز متفاوت است؛ افزود: فعلا آمار دقیقی در این حوزه نداریم.

براتی‌سده درباره پیشگیری از بازگشت به اعتیاد معتادان نیز گفت: حدود 10 درصد از معتادان در بخش درمان باقی مانده و بقیه باز می‌گردند که در ایران این آمار از 10 تا 20 درصد متفاوت است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه برای عدم بازگشت باید پس از ترک حمایت‌های لازم صورت گیرد؛ افزود: ما به دنبال توانمندسازی افراد ترک کرده هستیم.

وی با اشاره به فعالیت 14 مرکز توانمندسازی معتادان گفت: همچنین طرحی به عنوان «مدیریت مورد» نیز در حال اجرا است که به معتادان ترک کرده کمک شود که در این حوزه نیز با کمک فنی‌ و حرفه‌ای آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

براتی‌سده گفت: در این بخش برای افرادی که مسکن ندارند نیز نسبت به اسکان اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

 

*تحویل 2 هزار واحد مسکن به مددجویان بهزیستی

محمد محمدی قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این برنامه اظهار کرد: از ابتدای آغاز ساخت مسکن مهر؛ 2 هزار واحد مسکونی در دست اقدام داشتیم که تحویل مددجویان شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به آغاز ساخت 162 مسکن برای خانواده‎‌های دارای دو معلول بیشتر در استان گفت: حدود 85 درصد از این خانه‌ها تحویل شده است که امروز به عنوان نمونه شاهد افتتاح یکی از آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در کل یکی از بسته‌های خدمتی مهم بهزیستی در حمایت از مددجویان ساخت مسکن است؛ افزود: در این زمینه استان زنجان موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول