اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری خبر داد

اختصاص 12 هزار میلیارد تومان برای توسعه مشاغل روستایی

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری گفت: در مجموع حدود 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است.

اختصاص 12 هزار میلیارد تومان برای توسعه مشاغل روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ ناصر زرگر دوشنبه شب در حاشیه جشنواره روستا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه که میراث ناملموس برپایه فرهنگ، رسوم و آداب اصیل مناطق جغرافیایی کشور شکل گرفته است؛ اظهار کرد: توجه و احیای این میراث کهن؛ رفاه و آسایش را برای ساکنان جغرافیایی مختلف کشور به همراه خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هر اتفاق و فرهنگی که در مناطق جغرافیایی ایران شکل گرفته است؛ دستمایه پیشینیان ما در کشور بوده است؛ اضافه کرد: در واقع ما می‌توانیم با ثبت ملی و جهانی این فرهنگ؛ آداب و رسوم و آیین‌ها؛ علاوه بر احیای آنها شرایط درآمدزایی و ارتقای گردشگری و میراث ناملموس را فراهم سازیم.

وی با اشاره به اینکه ما جزو کشورهایی هستیم که بیشترین اقلیم را داریم و این تنوع اقلیمی متدهای درمانی متعددی را شکل داده است؛ گفت: شما اگر بخواهید یک سندی از متدهای درمانی تهیه کنید؛ شامل چندین کتاب خواهد شد.

زرگر با اشاره به اینکه حتی کویرهای کشور؛ موسیقی؛ البسه؛ رقص و ... همه و همه در واقع یک نوع فرهنگ غنی روستایی است؛ تصریح کرد: پرداختن به میراث ناملموس زمینه توجه به خلاقیت و توسعه کارآفرینی را فراهم می‌سازد.

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بازی‌‎های بومی و محلی ایران تصریح کرد: سال قبل این برنامه را با حضور بیش از یک هزار و 300 نفر  به میزبانی شاهین شهر اصفهان و در ابعاد گسترده برگزار کردیم.

 

*برگزاری نخستین سوگواره روستایی

وی همچنین از برگزاری نخستین سوگواره روستایی ایران نیز خبر داد و گفت: در این جشنواره؛ آئین‌‎های بومی و محلی روستاهای کشور در تمامی ادیان مدنظر بود.

زرگر با اشاره به اینکه اقتصاد کشور بیشتر شهری است و از همین رو چنین ثروت پنهانی را ندیده و به آن توجه نکرده است؛ افزود: البته سال قبل اسفندماه نمایشگاهی داشتیم که 110 گروه محلی استان در آن حضور داشتند و همه نواهای بومی استان در آن به نمایش گذاشته شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری گفت: اگر به ظرفیت‌های روستایی توجه نشود؛ باید شاهد توسعه حاشیه‌نشینی باشیم.

وی با اشاره به توزیع فراخوان به شهرستان‌های مختلف درباره احصای میراث ناملموس خود بیان کرد: از طریق این امر نقشه‌های جی آی اس تهیه و در قالب آن یک نقشه جامع در همه بخش‌ها تهیه خواهد شد.

زرگر در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای روستا بیان کرد: در اینجا آنچه می‌بینید؛ فناوری‌های روستایی است.

 

*برگزاری استارتاپ منطقه‌ای 

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در ادامه برگزاری استارتاپ‌های روستایی مختلف اشاره کرد و گفت: از یکشنبه آینده نیز استارتاپ منطقه‌ای در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد که مختص چند استان شمالغرب است.

وی با اشاره به راه‌اندازی «دیجی روستا» و راه‌اندازی «دهکده روستا» در 12 استان بیان کرد: این امر نیز برای ارائه خدمات بهتر به جوانان روستایی انجام شده است.

زرگر در ادامه به بحث پرداخت منابع و تسهیلات به روستائیان اشاره کرد و گفت: منتهی نرخ آن متفاوت بوده و در روستاهای مرزی صفر درصد و غیرمرزی نیز 3درصد بوده است که کارت یارانه نیز به عنوان ضمانت گرفته شد که  اگر قسط پرداخت نشد از یارانه برداشت شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری همچنین از تجهیز منابع در بانک سینا به مبلغ یک هزار و 600 میلیارد تومان خبر داد که بالای یک هزار میلیارد تومان آن با نرخ 8 درصد پرداخت شده است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول