اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

گزارش فارس از جلسه علنی شورای شهر زنجان

از تغییر مسیر اتوبوس‌های شهر تا سبزه‌میدانی که در مسیر افتاد/ جا‌به‌جایی شهردار زنجان!

نورپردازی پل سیدالشهدا؛ طرح سبزه‌میدان؛ تغییر مسیر اتوبوس‌های شهری و جابه‌جایی پایانه اتوبوسی و تقدیر از ورزشکاران مدال‌آور در بازی‌های آسیایی «جاکارتا» اهم موضوعاتی بود که در جلسه شورای شهر زنجان مطرح و در پایان این جلسه طرح نهایی سبزه‌میدان تصویب شد.

از تغییر مسیر اتوبوس‌های شهر تا سبزه‌میدانی که در مسیر افتاد/ جا‌به‌جایی شهردار زنجان!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ نخستین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان پس از انتخابات هیأت رئیسه در غیاب رئیس قبلی برگزار شد.

این هفته هم جلسه شورای شهر زنجان همچون هفته‌های گذشته با تاخیر 15 دقیقه‌ای آغاز شد؛ اما گویی شورای شهر در یکساله خود تغییر ترکیب داده و امروز علاوه بر مشخص کردن صندلی‌ها برای اعضای شورای شهر؛ شهردار زنجان نیز تغییر مکان داده و بر خلاف یک سال گذشته که در کنار منشی شورا در سمت چپ جلوس می‌کرد؛ طبق چینش صندلی‌ها در سمت راست و در کنار نایب رئیس شورای شهر نشست و نسبت به هفته‌های گذشته جابه‌جا شد.

در جلسه امروز شورای شهر که بی‌ربط به مسائل روز هم نبود؛ رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ضمن بیان مطالبی درباره هفته کارمند؛ موضوعاتی درباره سبک ساندای ووشو به لحاظ حضور ورزشکاران مدال‌آور در شورای شهر مطرح کرد و اظهار داشت: محسن محمد سیفی قهرمان زنجانی در فینال بازی‌های آسیایی ورزشکاری را شکست داد که کشورش مبدع سبک «ساندا» است و این افتخار بزرگی برای کشورو استان است.

 

*مشکل استخدام مهدی سهرابی حل شد

در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز خبر خوشی برای رکاب زن زنجانی داشت و آن اینکه موضوع استخدام مهدی سهرابی حل شده است.

خبر خوش دیگر برای ورزشکاران زنجانی اما پیشنهاد مسعود مرادخانی یکی از اعضای شورای شهر زنجان درباره اعطای تسهیلات به ورزشکاران درباره صدور مجوز ساخت بود.

مرادخانی در این باره گفت: بنده پیشنهادی برای امر تشویق ورزشکاران دارم و آن اینکه همانطور که ما پیش از این در صدور پروانه‌ها برای بخش‌هایی از جامعه یک سری مساعدت‌های داشتیم؛ که من درخواست دارم این امر به بحث مدال‌آوران در عرصه‌های بین‌المللی نیز تسری داده شود تا سقفی به صورت رایگان به آنها ارائه شود.

*نورپردازی پل سیدالشهدا روی هواست

در جلسه امروز شورای شهر زنجان؛ اما باز هم حرف از پل سیدالشهدا به میان آمد و عباس راشاد؛ عضو شورای شهر زنجان در اعتراض به طولانی شدن مدت زمان اتمام کار نورپردازی پل سیدالشهدا گفت: نورپردازی پل سیدالشهدا باید یک ماه پیش تمام می‌شد؛ اما امروز نیز انجام نشده است؛ در صورتی که وقتی سؤال کردیم گفتند که هفت روزه قرار بود انجام شود؛ اما امروز انجام نشده است.

شهردار زنجان نیز در پاسخ به سوال این عضو شورای شهر افزود: پل سیدالشهدا سازمان و منطقه بیش از دو ماه است که کار خود را انجام داده است و شرکت برق دارد گروکشی می‌کند؛ سر یک ساختمان که می‌سازد و شهردار منطقه رفته آن را تعطیل کرده است؛ برق سه فازی که باید شرکت برق می‌داد را نداده است.

شهردار زنجان گفت: کار نورپردازی پل سیدالشهدا تمام شده است و کاری از آن باقی نمانده است؛ اما شرکت برق باید آن را بدهد؛ که نداده است و دلیل اصلی نیز سر آن صورت جلسه‌ای بود که تهیه شد و آمد شورا و رأی نیاورد که البته شورا هم به حق رای نداد؛ چون خواسته مازاد داشت.

*سبزه‌میدان در مسیر صحیح افتاد

طرح سبزه‌میدان نیز دیگر موضوع مهمی بود که در این جلسه مطرح و طرح نهایی آن با اعمال اصلاحاتی مبنی بر کاهش سطح درخت و افزایش نقش تجمعی میدان در بخش جنوبی تصویب شد.

حمیدرضا؛ حمیدی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر و نماینده شورا در طرح سبزه‌میدان درباره طرح جدید سبزه‌میدان اظهار کرد: سابقه طرح سبزه‌میدان به حدود ۴۳ سال می‌رسد.

وی گفت: طرح سبزه‌میدان با دیدگاه‌های چهار دهه پیش مطرح شده بود و اگر مدیریت شهری و استانی علم و دانش و درایت کافی را داشتند نباید از ۲۰ سال پیش شروع به تملک و تخریب به منظور اجرای این طرح تاریخ مصرف گذشته می‌کردند؛ امروزه جراحی‌های بزرگ در بافت مرکزی از نظر شهرسازی گناهی نابخشودنی است چون شخم زدن خاطره‌های مردم و نابودی هویت شهر است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان افزود: با تمام احترام به مدیران قبلی که زحمات زیادی کشیدند، اینکه مدیریت شهری و استانی به دنبال اجرای طرحی با بارگذاری ۱۵۰ هزار متر مربع زیربنا و با هزینه یک هزار میلیارد تومانی بودند خیلی تعجب برانگیز و مغایر با تمام اصول شهرسازی و اقتصاد شهری بود.

وی با اشاره به اینکه مسلم بود شهرداری زنجان با بودجه عمرانی ۱۰۰ میلیارد تومانی قادر به اجرای طرح یک هزار میلیارد تومانی نیست؛ گفت: با تغییر مدیریت شهری و استانی طرح سبزه‌میدان در مسیر صحیحی افتاد و نگاه ما در شورا و شهرداری اجرایی بودن طرح و تاکید بر نقش میدان گاهی آن بود که بنظرم طرح جدید کاملا این دو ویژگی را دارد.

*مسیر اتوبوس‌ها عوض شد

دیگر موضوع مهم مطرح شده در جلسه شورای شهر زنجان مربوط به تغییر خطوط اتوبوسرانی بود که کلیات آن به تصویب اعضا رسید.

طبق طرح پیشنهادی قرار شد پایانه‌ اتوبوس‌ها از سبزه‌میدان به میدان ارتش؛ سه راه امجدیه و بلوار آزادی منتقل شود.

البته توقف اتوبوس‌ها در این پایانه‌ها به صورت موقت بوده و طبق برنامه‌ریزی شهرداری اتوبوس‌ها به سرعت مسافران را از این مسیرها به هسته مرکزی شهر منتقل خواهند کرد.

سرپرست سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری زنجان در این جلسه ضمن مثبت ارزیابی کردن انتقال پایانه اتوبوسی با اشاره به اینکه هر طرحی دارای چالش‌هایی است؛ گفت: به هر حال برای کاهش ترافیک و سهولت در رفت و آمد مردم باید این طرح اجرایی شود.

سید اسماعیل موسوی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل مدارس؛ بحث جابه‌جایی خطوط و حمل نقل عمومی از هفته آینده در شهر زنجان اجرایی می‌شود.

البته با توجه به اینکه بحث جابه‌جایی خطوط اتوبوسرانی در ابتدا به علت ناآشنایی مردم ممکن است؛ مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند به همین دلیل در همین جلسه مصوب شد که روابط عمومی شورای شهر و شهرداری به طرق مختلف نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی و گسترده در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول